2014-09-06, 20:03
Medlem
Vindhlers avatar
Fria Tider rapporterar:

http://www.friatider.se/just-nu-expressen-g-r-nya-hembes-k

Citat:
Expressens reporter David Baas, tidigare Expo, gör just nu [6 september 2014] nya hembesök hos SD-politiker och eventuellt också andra personer som förekommer i Researchgruppens åsiktsregister.
Gilla artikeln på Facebook
Dela och skriv ut
Share on email Share on print Share on twitter More Sharing Services 0

Minst en person har enligt uppgift fått besök av David Baas gällande gamla kommentarer skrivna på Fria Tider, Avpixlat och Exponerat.

[...

Så, sprid detta till alla ni känner. Vad tycker ni om dessa vidriga kommunisters förföljelse utav de som inte delar regimens åsikter? Kan det tänkas att folk har börjat få nog nu, och kommer möta dessa åsiktskommissarier med basebollträ i dörren?
Citera
2014-09-06, 20:21
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Lösningen är att bete sig som Jim Olsson. Dvs konfrontera journalisten som ringer på, berätta fakta och själv ställa frågor till journalisten.

Man ska också komma ihåg att inga identiteter bakom Disqus-användarna är bevisade, identifieringen bygger på vilken email som använts vid registreringen och vilken information vederbörande lämnat ut om sig själv. Det kan således vara vem som helst bakom ett konto som lämnat ut någon annans information/email i syfte att smutskasta. Det går alltså jättebra att neka helt och hållet och glatt fortsätta sin politiska karriär.
Citera
2014-09-06, 20:22
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Och då bör givetvis alla hembesök besvaras med:"jag kommenterar inget förrän vi utrett detta internt".
Inga fler kommentarer eller urskulder osv.

Var god och håll käften så minimeras skadan. Än en gång, håll käften och kommentera inget, ingen kommer få upprättelse i etablissemangsmedia.

"Jag kommenterar inget förrän vi utrett detta internt". Punkt slut!
Citera
2014-09-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Lösningen är att bete sig som Jim Olsson. Dvs konfrontera journalisten som ringer på, berätta fakta och själv ställa frågor till journalisten.

Man ska också komma ihåg att inga identiteter bakom Disqus-användarna är bevisade, identifieringen bygger på vilken email som använts vid registreringen och vilken information vederbörande lämnat ut om sig själv. Det kan således vara vem som helst bakom ett konto som lämnat ut någon annans information/email i syfte att smutskasta. Det går alltså jättebra att neka helt och hållet och glatt fortsätta sin politiska karriär.
Det torde räcka att säga ett enkelt "nej" på frågan om man har skrivit kommentarer på Avpixlat eller Fria Tider. Enda möjligheten att våga publicera är om det finns ett erkännande. Erkänner man inte blir det direkt förtal att publicera. Det är förmodligen förtal i alla fall, men det ska ju domstolen snart ta ställning till i fallet Jim Olsson om han får tummen ur.
Citera
2014-09-06, 20:35
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Jag vill än en gång poängtera, ingen vill höra om ursäkter och bortförklaringar. Inga fucking "hackerattacker", "kompisar som skrivit", "kommer inte ihåg..." Osv. Ingen SD-företrädare kan räkna med att få rädda sitt skinn hos MSM eller att få rättvis behandling.

Alla frågor besvaras med:"Jag avböjer att kommentera tills vi utrett detta internt" vid behov upprepas samma fras.

Det spelar ingen roll hur graverande situationen är och det finns inget "du måste väl ändå svara...", "anser du inte att du har en skyldighet att..." osv. Bara håll käften!

Det är bara 7 dagar fram till valet. Vi behöver inte se stammande och svettiga SD:are göra bort sig i rutan.

Håll käften så blir skadan minimal.
Citera
2014-09-06, 20:36
Medlem
Säg åt dem att lämna din bostad. Säg ingenting annat.

Om de trakasserar dig utanför din bostad så be dem bara att lämna och säg inget.

Lek inte hjälte genom att käfta emot.
Citera
2014-09-06, 20:39
Medlem
De har nog en hel del sparat sedan de hackade Disqus, att dra fram vid rätt tillfälle.

Dock kommer det väl vara försiktigare nu. De kommer absolut inte nämna att det har fått dessa uppgifter från just den händelsen. De kommer över uppgifterna genom hackningen, men efter det rotar fram ett mer "lagligt" sätt att hitta den.

Men är som sagt, neka, neka och neka. De kan inte bevisa ett dugg.

Något media får väl köra en "SD-politiker misstänkts ha sagt". Men de får absolut inte skriva ut något namn. Då ska det räknas som förtal.

Dock finns det alltid någon dum lokalpolitiker som inte kan hålla käften och tycker det var helt rätt att skriva det. Och glatt säger att det var han/hon.
Senast redigerad av Jasonlives 2014-09-06 kl. 20:42.
Citera
2014-09-06, 20:43
Medlem
Snapcounts avatar
Skulle inte förvåna mig om David Baas enbart gör detta för att provocera fram en fysisk reaktion, som sen självklart blir morgondagens löp..

(den våta drömmen)
Citera
2014-09-06, 20:44
Medlem
Jag vet att de varit hos en person i Västerbotten. Det handlar då om en av de 400 som Piscatus gjorde kreditupplysning på och påstått skrivna kommentarer som inte är nya utan som sparats från Thomas Mattsons senaste hembesöksomgång.
Citera
2014-09-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux

Om de trakasserar dig utanför din bostad så be dem bara att lämna och säg inget.

Ett knep är att följa partilinjen och inte skirva rasistiska hatinlägg.
Citera
2014-09-06, 20:47
Medlem
Celerons avatar
Expressen förnekar sig inte. Nu blir det väl fullt av mer eller mindre sanna och hetsiga anti SD-kampanjer/artiklar på den tidningen fram till valdatumet den 14:e dennes. Man undrar också lite osökt hur de ska överträffa sin löpsedel från valdagen 2010 med något ännu sämre. För ni kan ge er fan på att de kommer att ha en "speciell" sådan just på den dagen i år också.

För övrigt. Förutom att, som privatperson, inte köpa tidningen och/eller minimera besöken på dess webbsajt, så skulle det "bita bra" om man nu verkligen skulle kunna dra chefredaktör Thomas Mattson "framför skranket" för uthängningarna av personer som inte har de rätta åsikterna. För som det ser ut nu så bryr de sig inte om den tidigare omfattande kritiken utan tycks tvärtom fortsätta som om ingenting har hänt med lite mer av samma "verksamhet".
Senast redigerad av Celeron 2014-09-06 kl. 20:52.
Citera
2014-09-06, 20:48
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux

Ja, att helt enkelt be dem sticka, och om de inte gör det, ringa polisen, är nog det bästa. Som andra skriver, ge er aldrig in i några försök att "förklara er". Allt kommer vändas emot er. Detta är sinnessjuka psykopater som vi har att göra med.

Personligen kan jag inte lova att jag skulle hålla mig lugn om dessa diktaturens kreatur uppenbarar sig på min tomt.
Senast redigerad av Vindhler 2014-09-06 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in