2014-09-08, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
för er på fb som normalt ror att det bara äri utländksa medier man får läsa sanningen så harf ni sanningen här under rubriken
Sverigedemokrater skakas av skandaler
http://hbl.fi/nyheter/2014-09-08/653231/sverigedemokrater-skakas-av-skandaler

Jag förstår inte hur det kan vara rasism när han talar om erfarenheter. Det är mina erfarenheter med. Araber tenderar till att vara mer hetsiga än gemene svensk. Det är inte heller rasism att säga att araber brukar ljuga, även den erfarenheten har jag. Jag tycker det är rasistiskt att säga att svenskar är naiva, eller att amerikanare har taktiska soldater, även att japaner är äckliga som äter rå fisk och lätt blir kränkta...
Citera
2014-09-08, 12:56
Medlem
Förföljer? Om du nu anser att SD enbart är ett invandrarkritiskt parti då borde du rimligtvis tycka att det är bra att rasister och nazister hängs ut. I stället skyller du och andra sd-anhängare på medierna. Dulny m fl får ha vilka åsikter de vill, men då ska de också stå för dem och inte spela falskspel. Väljarna har rätt att veta att Dulny uttrycker sig rasistiskt.
Citera
2014-09-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Jag förstår inte hur det kan vara rasism när han talar om erfarenheter. Det är mina erfarenheter med. Araber tenderar till att vara mer hetsiga än gemene svensk. Det är inte heller rasism att säga att araber brukar ljuga, även den erfarenheten har jag. Jag tycker det är rasistiskt att säga att svenskar är naiva, eller att amerikanare har taktiska soldater, även att japaner är äckliga som äter rå fisk och lätt blir kränkta...

Jo, det är rasistiskt att dra alla av en viss hudfärg, religion eller kultur över en och samma kam
Citera
2014-09-08, 12:58
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Vad ska man säga här "det är ett fejkkonto", "detta har min kompis skrivit"?
Nej. Det räcker med "jag står inte bakom det där kontot".
Citat:
Låt min bara förtydliga detta igen: ingen SD-företrädare kan räkna med att bli rentvådd i MSM, MSM är inte SD:s vänner och är inte intresserade av en neutral rapportering. Ju mer man säger desto större skada.
Nej, oavsett vilket så kommer man inte ut ur ett drev oskadad. Men om man förnekar och det hela inte kan bevisas så lär media ligga lägre eftersom de vet att ett tryckfrihetsmål om förtal blir lättare att vinna för objektet om övertygande bevisning inte finns och denne nekar. Dessutom slipper man frånträda sig sina uppdrag och därmed hamna ute i kylan.
Citat:
Den enda vägen är att hålla käften. Har man trampat i klaveret så håller man käften tills SD utrett skandalen och formulerat ett pressmeddelande.

Vill MSM jaga vederbörande för fler frågor så hänvisar man till pressmeddelandet. Inga fler kommentarer.
Vi såg ju hur bra det gick för Christopher Dulny idag.

Tycker du att det såg bra ut när han varken förnekade eller bekräftade utan hänvisade till SDs presstjänst och sedan gick och satte sig i bilen? Efter det var det bara att erkänna.
Citera
2014-09-08, 12:59
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jo, det är rasistiskt att dra alla av en viss hudfärg, religion eller kultur över en och samma kam

Så med andra ord är te.x viss statistik rasistisk. Blir ju ganska löjligt. Sanningen är inte alltid PK.
Citera
2014-09-08, 13:01
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Kultur och religion kan ju aldrig vara rasism eller hur ..
Hitta på ett annat ord.
Citera
2014-09-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Kultur och religion kan ju aldrig vara rasism eller hur ..
Hitta på ett annat ord.

Att säga att alla muslimer t ex är si och så, är rasism och ingenting annat.
Citera
2014-09-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Så med andra ord är te.x viss statistik rasistisk. Blir ju ganska löjligt. Sanningen är inte alltid PK.

Vilken sanning? Dulny säger inte sanningen, han sprider fördomar och rasism. Menar du att SD är ett enbart invandrarkritiskt parti? Om så är fallet så borde du vara upprörd över att partiet har rasister och nazister som toppnamn på sina valsedlar. Uppenbarligen är sådana här åsikter mer regel än undantag, ändå påstår man vara för nolltolerans. Man har all rätt att ha dessa åsikter, men då ska man också stå för dem och köra med öppna kort. Då kan väl SD lika gärna gå ut och säga att de är invandrarfientligt, rasistiskt parti i stället för att låtsas vara någonting annat.
Citera
2014-09-08, 13:05
Medlem
Citat:

Så när Åsa Romson talar om vita medelålders män i negativa ordalag är det rasism?
Citera
2014-09-08, 13:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Vi såg ju hur bra det gick för Christopher Dulny idag.

Tycker du att det såg bra ut när han varken förnekade eller bekräftade utan hänvisade till SDs presstjänst och sedan gick och satte sig i bilen? Efter det var det bara att erkänna.
Han skötte det väl bra? Han gav inte Expressen nånting. Sen erkände han i en intervju med SVT att han skrivit kommentarerna. Kom dessutom ihåg att de inte bara hade Disqus-kommentarer på honom, utan även mejl till Politiskt Inkorrekt.

"Det är någon annan som har registrerat en Disqusprofil med min mejladress"
"Jaha, är det även de som skickat nyhetstips till Avpixlat med kommentarer om våldtäktsgener från din mejladress?"

Hade inte sett bra ut.
Citera
2014-09-08, 13:06
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Att säga att alla muslimer t ex är si och så, är rasism och ingenting annat.

Och hur var det nu igen...

...när blev Muslim en ras?
Citera
2014-09-08, 13:07
Bannlyst
Citat:

Fast jag talar om folkgrupp. Är det rasism att diskutera att man beter sig på olika sätt världen runt? Jag säger inte att en kristen arab är mer naiv än en islamistisk arab, jag säger att araber överlag tenderar till att vara mer hetsiga än gemene svensk. Det är inte bara i beteende, utan även språkligt.

Jag är så rasist att jag tycker norskar är snällare och naivare än svenskar. Jävlar vad rasist jag är!
Jag tycker finnar är mer rakryggade och ärligare än svenskar, medan jag tycker ryssar är mer aggressiva. Jösses vad rasist jag är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in