Citat:
Ursprungligen postat av
pederasten
fast visst måste man väl bekräfta sin mailadress på disqus, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Ja. Faktum är att GinaCaranoFans exempel tydliggör varför man inte ska ge sig in i långa förnekanden. Man strular alltid in sig i nåt. I GinaCaranoFans fiktiva exempel så misstar man sig alltså på att man måste bekräfta sin mejladress vilket en annan person inte kan göra via ens egen mejl.
Jag reggade ett Disquskonto med adressen robert.aschberg@strix.se för några månader sedan. Jag skriver även under det kontot. Jag behövde inte bekräfta mailen.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
I det fallet har man gjort bort sig och framstår självklart som skyldig. Tycker "inga kommentarer" är bättre. Eller kort "nej", "vill inte prata med dig" eller vad som helst.
Och inga kommentarer eller tystnad skriker inte "skyldig"?
Citat:
Ursprungligen postat av
AgentJoyBoy
Att ljuga och hitta på saker är bara korkat. Finns många exempel på SD:are som försöker ljuga sig ur situationer och misslyckas kapitalt. Gå bara in på skitbloggen IRM.
Det är skitsamma om du ljuger eller inte, Expressen är inte där för att ge en rättvis bild. De är inte SD:s vänner och de vet hur man slår hål på lögner.
"Inga kommentarer" så minimeras skadan.
Vad är det för korkat med att förneka något som inte kan bevisas?
Varför är "inga kommentarer" bättre? Om du bli anklagad för snatteri av tex en väktare, oavsett om du är skyldig eller oskyldig, svarar du verkligen "inga kommentarer". Tror du att det kommer få väktaren att tro att du är oskyldig?
Citat:
Ursprungligen postat av
nikolateslaghost
Jag har laddat hagelsprakarn med salt så jag ser gärna att researchgruppen och deras horungar till vänster-vänner kommer när som helst och ska leka ninja med maskering.
Ett ovanför huvudet på dem och de andra rakt på om de inte backar. Så jävla less på att det ska behöva vara såhär så någon gång måste väl de där stenkastande lekstuga barnen få sig en knäpp på näsan så hela Sverige stannar upp, visste blir säkert inte någon lätt straff med tanke på hur synd det var om ett helt gäng som var påväg in i min bostad.
http://tinyurl.com/verkligen
Citat:
Ursprungligen postat av
geir44
But who uses their own name in en email? Do they have IPs? Is the government secretly involved?
No they don't have any IPs. They only got the email addresses used to register on Disqus and what the user has been writing through the Disqus system. Afaik, Disqus does not even send out a confirmation email which most boards and comment systems do.
No, it's not a cönspiracy, take off your tin foil hat.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Ja. Faktum är att GinaCaranoFans exempel tydliggör varför man inte ska ge sig in i långa förnekanden. Man strular alltid in sig i nåt.
Mitt exempel var för att illustrera hur djävla svag bevisningen är i sådana här fall. Den duger inte ens att kalla bevisning, det är på sin höjd indicier. Man måste inte inlåta sig i sådana diskussioner som jag exemplifierat, faktum är att om man inte är påläst på hur Disqus fungerar och värdet av indicierna så ska man inte inlåta sig till en diskussion. Men förneka både bör man göra och kan man göra.
Jag blir allt mer och mer sugen på att registrera lite folk, kanske några SDares adresser, och börja lämna ut detaljer om "mig" (dvs om den jag vill sätta dit). Förr eller senare lär IRM ringa. Fast då ska den oskyldigt utpekade SDaren säga "inga kommentarer" enligt vissa förståsigpåare här i tråden.