2014-09-07, 05:07
Medlem
Virrigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Dom upplevde situationen som hotfull, kastades väl stenar mot dom också, klart dom reagerar.

Självklart stod någon och kastade sten på dem. Eller var det flaskor? Eller var det egentligen molotov cocktails?

Citat:
Är man politiker, även om detta var i ett väldigt tidigt skede för dom, så måste man ju tänka sig för så man inte blir för full och förlorar omdömet som de gjorde.

Tidigt skede? Är man en representant för ett parti så är det inte riktigt ett tidigt skede, då bör man tänka efter innan man tar det stora beslutet att ha en dagsfylla och balla ur långt tidigare. Är man heller inte man nog för att ta ansvar för sina gärningar som en politiker bör, så ska man också vara man nog att ta ansvar för sina gärningar
Citera
2014-09-07, 06:38
Medlem
napalmenss avatar
Otroligt synd att de inte vågar knacka på utan att ha insatsstyrkan bakom sig.
Citera
2014-09-07, 07:58
Medlem
Expressen gör nya oanmälda hembesök hos oliktänkande. Avpixlat.
http://avpixlat.info/2014/09/07/expressen-pa-ny-hembesoksturne-hos-oliktankande/#more-124778

"STASI-METODER I slutet av förra året fick Expressen kritik efter att ha åkt Sverige runt med kamerateam och gjort integritetskränkande hembesök hos privatpersoner som anonymt i kommentarsfält uttryckt missnöje med massinvandring eller extremfeminism, personer som de sedan hängde med namn och bild. En ström av samstämmiga tips till Avpixlat indikerar att Expressen de senaste dagarna har återupptagit denna verksamhet, sannolikt för strategisk publicering veckan före valdagen."

"Enligt de uppgifter som strömmat in till Avpixlat har Expressen denna gång även utvidgat målgruppen för sina uthängningar till privatpersoner som har uttryckt sig kritiskt gentemot partiet Feministiskt Initiativ, detta till synes för att motverka en saklig granskning av detta extremistiska parti under valspurtens sista dagar."
Senast redigerad av amalrik 2014-09-07 kl. 08:04.
Citera
2014-09-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Expressen gör nya oanmälda hembesök hos oliktänkande. Avpixlat.
http://avpixlat.info/2014/09/07/expressen-pa-ny-hembesoksturne-hos-oliktankande/#more-124778

"STASI-METODER I slutet av förra året fick Expressen kritik efter att ha åkt Sverige runt med kamerateam och gjort integritetskränkande hembesök hos privatpersoner som anonymt i kommentarsfält uttryckt missnöje med massinvandring eller extremfeminism, personer som de sedan hängde med namn och bild. En ström av samstämmiga tips till Avpixlat indikerar att Expressen de senaste dagarna har återupptagit denna verksamhet, sannolikt för strategisk publicering veckan före valdagen."

"Enligt de uppgifter som strömmat in till Avpixlat har Expressen denna gång även utvidgat målgruppen för sina uthängningar till privatpersoner som har uttryckt sig kritiskt gentemot partiet Feministiskt Initiativ, detta till synes för att motverka en saklig granskning av detta extremistiska parti under valspurtens sista dagar."

Måste vara bättre att tiga ihjäl skiten. Få läser den skitblaskan och om ni inte skriker ut det så har det ingen verkan.
Citera
2014-09-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Bara att hålla käften och be dom dra åt helvete.

Ingen behöver prata med dessa förrädare som förhoppningsvis kommer hängas i framtiden. Det är det enda dom svinen förtjänar.

Hur många kan det vara som filmar osv? Hur stort team har man? 2-3-5 man eller?

Skulle man bli konfronterad så hade det nog varit svårt att hålla sig från att slå ned idioterna. plus att det skulle vara så jävla rätt också!
Citera
2014-09-07, 09:38
Medlem
Man kanske i ett sista desperat försök vill sätta på F! offerkoftan

"Titta vad SD är dumma mot F!. Så ogillar du SD så är det bästa att rösta på F!".

För det är helt övertygade om att F! kommer göra någon skillnad. Att en regering kan skapas på S,V,MP och F!
Citera
2014-09-07, 09:38
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
1. Nej, och ingen har mig veterligen påstått att man ska "förhandla".
2. Nej, de är fiender och just därför så kan man ljuga dom i ansiktet.

I valet mellan i ett fall med undermålig bevisning att erkänna att man betett sig som en idiot eller förneka att man betett sig som en idiot så förefaller det senare vara mycket klokare. Ett erkännande används både mot den som erkänt i form av uteslutning och förlorande uppdrag men även emot tex Åkesson i debatter där han ska tvingas förklara beteendet. Enklare för Åkesson om vederbörande nekat, då kan Åkesson svara "Vederbörande nekar och hittills har ingen riktig bevisning kommit fram" samt om påkallat utveckla varför bevisningen är undermålig.

Att ljuga och hitta på saker är bara korkat. Finns många exempel på SD:are som försöker ljuga sig ur situationer och misslyckas kapitalt. Gå bara in på skitbloggen IRM.

Det är skitsamma om du ljuger eller inte, Expressen är inte där för att ge en rättvis bild. De är inte SD:s vänner och de vet hur man slår hål på lögner.

"Inga kommentarer" så minimeras skadan.
Citera
2014-09-07, 09:49
Medlem
Citat:

Ingen tar upp de otal 7klövernpolitiker som begått mycket grövre brott som to.m lett till fällande domar; https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit#

Bra länk där. Borde spridas mer nu inför valet. Har du fixat allt det där själv? Jag kommer nog lägga den länken i min signatur och på fejjan om inte annat.
Citera
2014-09-07, 09:56
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Dåliga råd. Ett förnekande är mycket bättre.

David Baas: -"Har du skrivit under användarnamnet Farbror Barbro?"
Offer: -"Nej det har jag inte!"
David Baas: -"Är du säker på det? Kontot är registrerat med en epostadress som kan kopplas till dig!"
Offer: -"Då har väl någon använt min epostadress för att registrera ett konto, jag kan ju ta din epostadress och registrera mig och sedan påstå att det är du!"
David Baas: -"Ja, men här skriver användaren om att denne har en gammal Amazon och bor i Baggeböla. Du är den ende som har en gammal Amazon i Baggeböla. Hur förklarar du det?"
Offer: -"Någon har väl skrivit och låtsas vara jag, inte konstigt om man arbetar med politik att det finns folk som försöker svartmåla och förtala en. Och ni går villigt i fällan!"
David Baas: -"Så du menar att det är en konspiration?"
Offer: -"Nej det gör jag inte. Det är förmodligen någon politisk fiende som gjort skrivit massa dynga i mitt namn för att smutskasta mig, eller en reporter som vill ha ett scoop. Tack och hej!"

fast visst måste man väl bekräfta sin mailadress på disqus, eller?
Citera
2014-09-07, 10:17
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Jag har laddat hagelsprakarn med salt så jag ser gärna att researchgruppen och deras horungar till vänster-vänner kommer när som helst och ska leka ninja med maskering.

Ett ovanför huvudet på dem och de andra rakt på om de inte backar. Så jävla less på att det ska behöva vara såhär så någon gång måste väl de där stenkastande lekstuga barnen få sig en knäpp på näsan så hela Sverige stannar upp, visste blir säkert inte någon lätt straff med tanke på hur synd det var om ett helt gäng som var påväg in i min bostad.

Kalla mig kanske skadad pga för mycket amerikansk alex jones och diverse andra saker men SÅ JÄVLA SPYLESS att allting kommer komma ur mitt som en utlösning.

Ändå kiruna vid talar om, lite som with trash Texas men ni fattar kanske. Hoppas nästan på arghhh.. förstå känslan av att komma hem efter jobbet så är alla rutor sönderslagna, tv, stereo ja allt ligger på gräsmattan. För jag lovar nästan att det kommer bli ett helvete för mig som vågar sticka ut och hjälpa till med allt som finns att göra för det lilla kiruna sd som straff för att valet kommer gå bra..

Hoff förlåt var bara tvungen att skriva ut min frustration hehe..
Citera
2014-09-07, 10:55
Medlem
geir44s avatar
Now all you nethaters will be exposed as the monsters that you are. A monster so vile...

No, wait, that was Seinfeld.

But who uses their own name in en email? Do they have IPs? Is the government secretly involved?

By the way. I was reading some of the Expressen articles now from a year ago. One of the journalists is called "Drevfjäll". Isn't that kind of funny in swedish?
Senast redigerad av geir44 2014-09-07 kl. 11:01.
Citera
2014-09-07, 11:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Dåliga råd. Ett förnekande är mycket bättre.

David Baas: -"Har du skrivit under användarnamnet Farbror Barbro?"
Offer: -"Nej det har jag inte!"
David Baas: -"Är du säker på det? Kontot är registrerat med en epostadress som kan kopplas till dig!"
Offer: -"Då har väl någon använt min epostadress för att registrera ett konto, jag kan ju ta din epostadress och registrera mig och sedan påstå att det är du!"
David Baas: -"Ja, men här skriver användaren om att denne har en gammal Amazon och bor i Baggeböla. Du är den ende som har en gammal Amazon i Baggeböla. Hur förklarar du det?"
Offer: -"Någon har väl skrivit och låtsas vara jag, inte konstigt om man arbetar med politik att det finns folk som försöker svartmåla och förtala en. Och ni går villigt i fällan!"
David Baas: -"Så du menar att det är en konspiration?"
Offer: -"Nej det gör jag inte. Det är förmodligen någon politisk fiende som gjort skrivit massa dynga i mitt namn för att smutskasta mig, eller en reporter som vill ha ett scoop. Tack och hej!"

Ja, det blir i alla fall mer underhållande eftersom alla som inte själva hänger på avpixlat eller vad sidorna heter och/eller är sverigedemokrater inte tror på ett sådant förnekande för fem öre.
Att se personer bli påkomna med att ljuga är ett sant folknöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in