2014-09-07, 18:04
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Fortfarande så finns det vissa hör som påstår att det vettiga är att ta diskussionen och hitta på fan och hans moster.
Det är nog ingen som har påstått att man ska diskutera med svinen. Ett förnekande räcker gott. Ordet "Nej." och dra igen dörren är knappast att diskutera.

Citat:
Ungefär så här värdelöst blir resultatet: https://m.youtube.com/watch?v=Kze8TwaIAps
Det där var rent guld för Expressen. Mannen ser ut som en luffare, komplett med sunkig t-shirt med matrester på. Han börjar yra om att han arbetar i försvaret i hemlig tjänst och att reportern inte frågat om han får filma. Han gör massa fel. Han hade bara kunnat titta på de utdrag som han anklagas för att ha skrivit och bara svara "Jag har inte skrivit detta och någon har falskeligen uppgivit min mailadress. Tack och hej." Det räcker bra så.
Citat:
Att påstå att ifall man uppger att man inte vill kommentera så är man per automatik skyldig eller åtminstone arrogant är rent trams. Det tjänar inget till att ge sig in i diskussioner med MSM och detta då MSM inte är SD:s vänner och deras incitament är att skapa sensationer.
Är det verkligen det bästa sättet att bemöta anklagelser? Att varken förneka eller erkänna. Tror du att folk kommer att tro att du är oskyldig eller att du kan vara oskyldig om du väljer att tiga?
Citat:
Att göra en "Jim Olsson" är inte eftersträvansvärt då de kräver tur och skicklighet och som politiker satsar man all-in i en oerhört riskabel situation. Att be dem att återkomma senare är inte en bra strategi heller ifall man nu inte menar allvar och kan verkligen återkomma senare.
Att be dem återkomma är ju samma sak som att säga "ingen kommentar"! Tror du de ger sig efter att man sagt "ingen kommentar"?
Citat:
"Inga kommentarer till vi uträtt detta internt, du är välkommen att lämna in det material du har så ska vi titta på det."
Reporterns direkta följdfråga blir då "Ska det utredas internt om du skrivit dessa kommentarer eller ej? Vet du inte om du skrivit dem eller ej?"
Citat:
Liknelsen att gripas för snatteri är att blanda ihop äpplen och päron.
Om man är dum i huvudet så kan man ju förledas att tro att det handlar om en jämförelse mellan brottet snatteri och att skriva dumheter i kommentarsfälten. Normalbegåvande tolkar det snarare som att det handlar om en närmast analog jämförelse av hur folk ser på den som svarar "inga kommentarer" när man anklagas för något.
Citera
2014-09-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Peter Wolodarski oroar sig för att uthängningarna inte har önskad effekt.

http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-avtrubbning-ar-jimmie-akessons-basta-hopp/

Det är så tröttsamt! JA, partiet bedöms med en annan måttstock. Av media, som ensidigt granskar och förföljer medlemmar och sympatisörer till SD - samt invandrarkritiker i gemen MEN partiet bedöms också med en annan måttstock av väljarna. De skulle rösta på partiet om så Jimmie Åkesson ersattes som partiledare av en äggplanta med ett hakkors inristat i skalet.

Det är invandringspolitiken det är fel på. Folk börjar tröttna.

Det är också i det ljuset man får se Expressens agerande. De VET att det de håller på med handlar mer om partipolitisk aktivism än journalistik, de vet att detta inte påverkar opinonen - nu agerar de av illvilja. Inget annat.

De lever i en helt annan värld.

De tror verkligen denna strategi fungerar. Spelar ingen roll om det kommer skrivas en skandal om varenda Sverigedemokrat.

Många har tröttnat på dagens invandring och integrationspolitik. Och det finns bara ett val om man vill påverka. Det är ingen "Rocket Sience". Bara så enkelt.

Först om annat parti vågar ta i frågan kan man ta väljare från SD.
Citera
2014-09-07, 18:18
Bannlyst
Var bor Tomas Mattson?

Lage for hembesok och intervju!?
Citera
2014-09-07, 19:03
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Det är nog ingen som har påstått att man ska diskutera med svinen. Ett förnekande räcker gott. Ordet "Nej." och dra igen dörren är knappast att diskutera.

Det där var rent guld för Expressen. Mannen ser ut som en luffare, komplett med sunkig t-shirt med matrester på. Han börjar yra om att han arbetar i försvaret i hemlig tjänst och att reportern inte frågat om han får filma. Han gör massa fel. Han hade bara kunnat titta på de utdrag som han anklagas för att ha skrivit och bara svara "Jag har inte skrivit detta och någon har falskeligen uppgivit min mailadress. Tack och hej." Det räcker bra så.

Är det verkligen det bästa sättet att bemöta anklagelser? Att varken förneka eller erkänna. Tror du att folk kommer att tro att du är oskyldig eller att du kan vara oskyldig om du väljer att tiga?
Att be dem återkomma är ju samma sak som att säga "ingen kommentar"! Tror du de ger sig efter att man sagt "ingen kommentar"?
Reporterns direkta följdfråga blir då "Ska det utredas internt om du skrivit dessa kommentarer eller ej? Vet du inte om du skrivit dem eller ej?"
Om man är dum i huvudet så kan man ju förledas att tro att det handlar om en jämförelse mellan brottet snatteri och att skriva dumheter i kommentarsfälten. Normalbegåvande tolkar det snarare som att det handlar om en närmast analog jämförelse av hur folk ser på den som svarar "inga kommentarer" när man anklagas för något.

Att börja diskutera med MSM är en än gång ren idioti. Att förneka till höger och vänster är ett riskspel då man inte vet vilka ess i rockärmen fienden har. MSM börjar med att användarnamn på disqus. Därefter en kopia på Facebook/Twitter med samma åsikter. Eller varför inte en IP-adress från en annan sida osv.

Bara för att man tror sig veta att man har sitt på det gröna i ett bevisfall säger inget att man har det över hela linjen.

Att förkunna att man ej kommenterar tills detta är utrett internt kan inte pressen göra så mycket med. Att detta innebär att MSM måste röja sina kort tar luften ur scoopet.

Sensationssökande journalistik bemöts bäst med byråkrati och torra pressmeddelanden. Inte våghalsiga ordväxlingar eller rena lögner. Det är därför alla medietränade presschefer älskar "inga kommentarer" och aldrig ger sig in i naiva skyttegravskrig med MSM.

Och som jag tidigare sagt, alla följdfrågor besvaras lugnt och sansat med samma kommentar:"jag avböjer att kommentera tills vi utrett detta internt, tack".

Ursäkta mig, men du är mer än lovligt naiv på den fronten.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2014-09-07 kl. 19:12.
Citera
2014-09-07, 19:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast det där är ju skitsnack. I förra vändan gjorde de hembesök även hos personer som aldrig använt speciellt hårt språkbruk. Gå inte in i den fällan att tro att det är "sättet du uttrycker dig" eller "graden av extremitet" Expressen ogillar. De ogillar att du kritiserar makten, punkt slut. De ogillar dig förmodligen mer, och kommer ägna mer tid på att hitta och hänga ut dig, om du uttrycker dig sansat och intelligent, för då inser de att du är farligare.
Men har du använt ett sansat och resonerande språkbruk har du heller ingen anledning att inte kommentera. Tvärtom är det ju ett guldläge att få en större möjlighet att föra fram sina åsikter. Istället för att kommentera inför enbart AP:s läsare skulle man fått möjlighet att breda ut sina åsikter inför stora delar av svenska folket. Och samtidigt visa att det inte är några "nutcase" som skriver på AP.

Sedan misstänker jag tyvärr att det finns alldeles för många outsiders på AP, sådana som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt eller som blandar ihop statistik som om de fick betalt för det.

Givetvis skulle jag bli väldigt förvånad om jag en dag fick en tv-kamera upp i nyllet, däremot skulle jag inte ha några problem att försvara en enda av de kommentarer som jag gjort på FB, AP eller andra sajter.
Citera
2014-09-07, 19:22
Medlem
Malingins avatar
Fel tråd kanske men.
Expressen kör hårt nu! Stod i kön på Ica och såg enorm rubrik om SD och nazism.

Helt sjukt. Den som påstår att media är oberoende är både blind och döv.

Nu är man på krigsstigen, man försöker inte ens vara lite försiktig.
Citera
2014-09-07, 19:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Men har du använt ett sansat och resonerande språkbruk har du heller ingen anledning att inte kommentera. Tvärtom är det ju ett guldläge att få en större möjlighet att föra fram sina åsikter. Istället för att kommentera inför enbart AP:s läsare skulle man fått möjlighet att breda ut sina åsikter inför stora delar av svenska folket. Och samtidigt visa att det inte är några "nutcase" som skriver på AP.
Varför skulle jag se en situation där oanmälda journalister tränger sig på för att under hetsiga former kräva mig på förklaringar, som "ett guldläge att föra fram mina åsikter"? Läget kan väl knappast bli sämre än under sådana omständigheter?
Citat:
Givetvis skulle jag bli väldigt förvånad om jag en dag fick en tv-kamera upp i nyllet, däremot skulle jag inte ha några problem att försvara en enda av de kommentarer som jag gjort på FB, AP eller andra sajter.
Ok, då är det väl bara för dig att hoppas att de dyker upp då.
Citera
2014-09-07, 19:45
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Lösningen är att bete sig som Jim Olsson. Dvs konfrontera journalisten som ringer på, berätta fakta och själv ställa frågor till journalisten.

Man ska också komma ihåg att inga identiteter bakom Disqus-användarna är bevisade, identifieringen bygger på vilken email som använts vid registreringen och vilken information vederbörande lämnat ut om sig själv. Det kan således vara vem som helst bakom ett konto som lämnat ut någon annans information/email i syfte att smutskasta. Det går alltså jättebra att neka helt och hållet och glatt fortsätta sin politiska karriär.

Att göra en "Jim Olsson" avråder jag starkt att försöka sig på. Jim Olsson är ingen vanlig svensson som fick nog av schournalistkräk och tog kampen. Jim Olsson är en väldigt skarp och påläst person.

Lyssna i intervjun nedan:

http://m.youtube.com/watch?v=5Ke5D8keI90
Citera
2014-09-07, 19:47
Medlem
Det räcker med att ha en "gilla" för www.friatider.se på facebook för att reggas av Expo som fascist numera. Friatider är en av landets största nättidnmingar.

Expo har lusläst 2004 SD kandidaters facebooksidor och även kontrollerat länkar och gilla.
Otroliga resurser som sätts in numera. Kulturmarxismen radikaliseras.

"I granskningen har Expo Idag gått igenom Sverigedemokraternas samtliga kandidater som var registrerade hos valmyndigheten den 12 augusti 2014. Det handlar om 2004 kandidater. Av dem har vi kunnat bekräfta att 1102 har ett Facebook-konto. Expo Idag har kommit åt gilla-sidorna och/eller delningar på 819 av kandidaterna. 262 av dem har gillat sidor eller delat material med dominerande innehåll eller med avsändare som partiledningen klassat om ideologiskt avvikande. "

"Den gilla-sida som är mest förekommande hos kandidaterna är Fria Tider, en högerextrem nyhetssajt"

http://expo.se/2014/var-tredje-sd-kandidat-med-tillgangligt-facebookkonto-bryter-mot-nolltoleransen_6623.html

Fatta vilket jobb detta är och sedan lägga sin egna värderingar på vad som är vad. - Är det detta Expressen hakat på?
Citera
2014-09-07, 20:05
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det räcker med att ha en "gilla" för www.friatider.se på facebook för att reggas av Expo som fascist numera. Friatider är en av landets största nättidnmingar.

Expo har lusläst 2004 SD kandidaters facebooksidor och även kontrollerat länkar och gilla.
Otroliga resurser som sätts in numera. Kulturmarxismen radikaliseras.

"I granskningen har Expo Idag gått igenom Sverigedemokraternas samtliga kandidater som var registrerade hos valmyndigheten den 12 augusti 2014. Det handlar om 2004 kandidater. Av dem har vi kunnat bekräfta att 1102 har ett Facebook-konto. Expo Idag har kommit åt gilla-sidorna och/eller delningar på 819 av kandidaterna. 262 av dem har gillat sidor eller delat material med dominerande innehåll eller med avsändare som partiledningen klassat om ideologiskt avvikande. "

"Den gilla-sida som är mest förekommande hos kandidaterna är Fria Tider, en högerextrem nyhetssajt"

http://expo.se/2014/var-tredje-sd-kandidat-med-tillgangligt-facebookkonto-bryter-mot-nolltoleransen_6623.html

Fatta vilket jobb detta är och sedan lägga sin egna värderingar på vad som är vad. - Är det detta Expressen hakat på?

Och här har vi ett ypperligt exempel på varför man bör ej ge sig in i diskussioner med MSM utan helt enkelt konstatera:"inga kommentarer tills vi utrett detta internt".
Citera
2014-09-07, 20:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"I granskningen har Expo Idag gått igenom Sverigedemokraternas samtliga kandidater som var registrerade hos valmyndigheten den 12 augusti 2014. Det handlar om 2004 kandidater."

Vilka oerhörda resurser EXPO har. Och tid.

Det är ju faktiskt ren STASI-nivå på allting. Över 2000 personer har de detaljgranskat.
Citera
2014-09-07, 20:25
Medlem
geir44s avatar
Citat:
No they don't have any IPs. They only got the email addresses used to register on Disqus and what the user has been writing through the Disqus system. Afaik, Disqus does not even send out a confirmation email which most boards and comment systems do.

No, it's not a cönspiracy, take off your tin foil hat.

After all the NSA and GCHQ scandals what should be ulikely about that? You live in a country where they already have conspired to open up for mass immigration. This has nothing to dowith conspiracy. It is too likely for that, but not necessarily true.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in