2014-09-07, 11:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
fast visst måste man väl bekräfta sin mailadress på disqus, eller?
Ja. Faktum är att GinaCaranoFans exempel tydliggör varför man inte ska ge sig in i långa förnekanden. Man strular alltid in sig i nåt. I GinaCaranoFans fiktiva exempel så misstar man sig alltså på att man måste bekräfta sin mejladress vilket en annan person inte kan göra via ens egen mejl. I det fallet har man gjort bort sig och framstår självklart som skyldig. Tycker "inga kommentarer" är bättre. Eller kort "nej", "vill inte prata med dig" eller vad som helst. Det viktiga är att få slut på samtalet så fort som möjligt och ge journalisten så lite material att jobba med som möjligt. Det bästa är givetvis att inte ens göra sig tillgänglig (inte öppna), men ibland smyger de runt arbetsplatsen eller utanför hemmet så man kan tvingas kommentera och då gäller ju kortare interaktion, desto bättre. Det enda exemplet på en längre interaktion som funkar är om man gör som Jim och direkt antar anklagarens och utfrågarens position och istället ställer journalisten till svars för dennes metoder. Det kan dock vara svårt att koppla om till den rollen på en blinkning om man blir överraskad.
Citera
2014-09-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
fast visst måste man väl bekräfta sin mailadress på disqus, eller?

Vilket du kan göra med en adress som räcker en dag. T.ex. http://www.yopmail.com/en/
Citera
2014-09-07, 12:21
Medlem
geir44s avatar
Svenske medier er bare trams.
Citera
2014-09-07, 12:44
Medlem
Jag tänker mig en Expressen rubrik någon dag innan valet

EXTRA! SE VILKA SOM HATAR OCH RÖSTAR PÅ SD!! Sidorna 7,8,9,10,11,12,13,14,15!

Det kommer inte få önskad effekt, Expressen tappar ytterligare 10% eller uppemot 15% av sin pappersförsäljning de tvingas höja priset för skitpapperet till 20kronor innan året är slut och SD gör en brakvinst i valet.
Citera
2014-09-07, 12:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Svenske medier er bare trams.

Så sant. Synd att våran självgoda mediakår själva inte inser det.
Citera
2014-09-07, 13:53
Medlem
svampdamps avatar
Jag hoppas de kommer hit så jag kan dra in vederbörande i lägenheten och misshandla denne. Jag tycker det vore värt det.

Då kanske andra tänker till en extra gång innan de förföljer medborgare som nyttjar demokrati.
Citera
2014-09-07, 13:54
Medlem
swedass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Så sant. Synd att våran självgoda mediakår själva inte inser det.

Dom tror väll att dom gör en hjälteinsats
Citera
2014-09-07, 14:12
Medlem
Om du tror att du är för nervös för konfrontation; avböj att tala med dem direkt.

Är du kall nog, säg såhär direkt efter att du plockat upp mobilen och börjat filma dem;"Jaha, jag är lite upptagen för tillfället, men om ni allihop vill presentera er med namn, mobilnummer, email och hemadress, så kommer jag att besöka er en dag i ert hem, när ni er helt oförberedda. Jag tar med mig ett gäng kompisar också, så kan vi diskutera det här. Förresten så läste jag på FB att David Baas förgripit sig sexuellt på djur. Sådana människor vill jag inte samtala med. Jasså ingen som ville bli intervjuade på sina hemadresser. Då kanske ni kan förstå varför inte jag heller vill detsamma"

Skulle de mot förmodan lämna ut adresserna, så är det bara att säga "vi ses någon gång då".

Sedan kan du sprida adresserna till vem som helst. Det gör ju RG mfl, så why not?
Citera
2014-09-07, 14:39
Medlem
El Capitanos avatar
Expressen börjar bli vidrigare än Aftonbladet. Det är helt sjukt hur de håller på mot enskilda människor.
Citera
2014-09-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Expressen börjar bli vidrigare än Aftonbladet. Det är helt sjukt hur de håller på mot enskilda människor.

Var lugn dock. Vanliga människor har sett igenom detta och köper inte skiten längre.
Citera
2014-09-07, 15:05
Medlem
Alla som tillfrågas skall neka och vägra svara. Sedan ligger bevisbördan på ytterst ansvarig Jonas Bonnier. Expressens ägare.
Citera
2014-09-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Vilket du kan göra med en adress som räcker en dag. T.ex. http://www.yopmail.com/en/
Finns annars guerillamail. Kontot försvinner en timme efter man skapat adressen. Perfekt
för privatpersoner som vill slippa spam och bli uthängda i kvällstidningar som hatare.
www.guerrillamail.com
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Brukar tänka på Fula gubbens signatur när jag läser om expressens uthängningar.
Citat:
Svenska medier har aldrig insett att deras uppgift är att hålla ögon på staten och på makten. De tror att deras uppgift är att hålla koll på folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in