2014-08-28, 17:08
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jises säger jag. Hur kan du missa detta:
Ändå ger jag länken till detta dokument...
Om den saknas, hur har den hamnat i museuts ägor??? även om det är en "copy"
Vänta!! vi tittar mer på din länk, den skriften är skriven 1999, alltså 15 år sedan.
http://www.theguardian.com/g2/story/0,,297554,00.html P.S din länk funkade inte så jag fick leta upp den.

Min källa är mycket nyare: http://hass.unsw.adfa.edu.au/timor_companion/documents/Browning%20expert%20evidence.pdf den är ifrån 2011, ett forskningsprojekt för 3 år sedan.

Där det står följande:
on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly:"to be annihilated as partisans." 29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so -called "Jewish question"

Nummer 29 syns mitt alltihop(MIN FETNING). Det är "källhänvisning", varifrån han har fått information ifrån.
Om man går ner på forskningsprojektet innehållslista så hittar man källhänvisning 29 : SAM, 1372-5-23: Himmler's appointment book (Terminkalandar), entry of 18.12.41. (A copy of this document is now available in the U.S. Holocaust Memorial Museum as: Accession 1997.A.0328).

Hur svårt är det? Ändå skrev jag så tydligt jag kunde. Så om den fattas, hur kan då Christopher R hittat den informationen?? Har han trollat, eller? eller du menar han gör förfalskningar??

Ingen av fotnoterna funkar i dokumentet du länkat.

När och var har jag hävdat att judar inte dödats och avrättats av nazister under andra världskriget? Det jag invände mot var att det skulle varit en systematisk, medveten och organiserad process. förintelseivrarna förväntar sig att meningsmotståndaren har uppfattningen att: nazister alltid var snälla, anser du det är du nazist. Det finns inget mellanläge i diskussionen.

F.ö verkar antalet döda judar vara sinnessjukt högt. Har dessa massgravar examinerats och offren identifierats?

Citat:
Why would Himmler include the killing of 363,211 Jews in a report to Hitler on anti-partisan warfare? According to Himmler's appointment book, on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly: "to be annihilated as partisans."29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so-called "Jewish question" under the cover of killing partisans was the agreed-upon convention between Hitler and Himmler.
Det här är typiskt för judisk historieskrivning. Inget sammanhang ges, utan vi ska anta att dessa är civila, vilka bara vill tjäna sitt dagliga bröd. Frågan besvaras aldrig.

Bevisen som används för att stöda uppfattningen att det hela bara var "skenoperation" för judeutrotning, är för vidd för att rimligtvis kunna besvara frågan. Vi hamnar i en situation som kräver tro.

Citat:
The most specific document in this regard is a summary "in compressed form" (in gedrängter Form) of pre-invasion instructions to the Einsatzgruppen that Heydrich passed on to the Higher SS and Police Leaders of July 2, 1941. According to Heydrich, the Einsatzgruppen had been instructed "to execute" (zu exekutieren) communist functionaries, "Jews in party and state positions" (Juden in Partei- und Staatsstellungen), and "other radical elements (saboteurs, propagandists, snipers, assassins, agitators, etc." They were also instructed to "promote" (fördern) pogroms, euphemistically dubbed "self-cleansing attempts" (Selbstreinigungsversuchen), by local anti-Jewish elements but "without trace" (spurenlos) of German involvement.
Konstigt att dessa blev avrättade.

Citat:
The documents concerning the killing of Jews on occupied Soviet territory contain both open and camouflage language. Often the documents speak frankly of shootings, executions, extermination, liquidation, etc. Elsewhere they use words such as "special treatment," "evacuation," "deportation," and "resettlement." Many times one or more rationalizations are given to justify the mass killing of Jews as a response to or "reprisal" for some alleged provocation, and sometimes the documents claim that the Jews were "convicted" and the executions were carried out "according to martial law."
Kräver återigen tro för att hålla.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Det verkar nästan som att du tror att antisemitismen uppstod i Tyskland efter 1918?

Att tyskarna vände sig emot (som du säger) sina "semitiska 'folkfränder'" har föga med verklig antisemitism att göra, åtminstone som jag ser det, utan snarare med deras lojalitet med den regim som de fick 1933. Hitler lyckades få Tyskland på fötter (fast han pantsatte Tysklands framtid på samma gång) och detta gjorde att stora delar av det tyska folket kände lojalitet med regimen. De antijudiska lagarna 1936 t ex accepterades som en del av den nazistiska politiken.

Nej. Icke!
Men så har jag så klart en annan uppfattning än du. Det var Hitler och nazisterna som startade det andra världskriget. Inte några "illvilliga lobbyjudar".

Ni har varit avskydda som pesten sen typ antiken. Men aldrig är det ert fel. Det är hela tiden andra som har fel och behandlar er elakt. Ni har aldrig provocerat eller slagit första slaget.

Poängen var att dessa hade då kunnat tjäna som en förebild för hur judar är. Vilket torde åtminstone minskat "antisemitismen" på sina håll.

"Det krävs två för att träta."
2014-08-28, 18:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
[...]
I en intervju av The Guardian så svarade han " Jag har inte ändrat mina åsikter, vad gäller "Förintelsen", men jag ångrar att jag inte hade samma språkliga förmåga då som nu. Då var jag bara ett barn".

Han hade före det tagit avstånd ifrån Revisionismen på grund av hot ifrån JDL. Han blev också efterlyst av den "kriminella klubben" på internet 1998, där de bad om att man skulle meddela dem om man visste var David Cole befann sig osv.
Fan vet om inte David Cole numera till och med är hedersnazist!??
2014-08-28, 19:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
[...]
Ni har varit avskydda som pesten sen typ antiken. Men aldrig är det ert fel. Det är hela tiden andra som har fel och behandlar er elakt. Ni har aldrig provocerat eller slagit första slaget.
Vad då "ni" och vad då "er"?
Måste man vara jude för att vara antinazist och antirasist??

Jag har skrivit förut på detta forum att jag varken tillhör den mosaiska tron eller har förfäder sedan åtminstone slutet av 1700-talet som varit judiska (ja, jag har gjort en del släktforskning), och jag har sannerligen inte konverterat heller! Så var du får dina vanföreställningar ifrån vete sjutton? Skriv om sådant du vet någonting om istället för att vräka ur dig en massa osanningar hela tiden.

Citat:
Poängen var att dessa hade då kunnat tjäna som en förebild för hur judar är. Vilket torde åtminstone minskat "antisemitismen" på sina håll.

Poängen är att judar i stort sett är som folk är mest! En del är goda, en del är onda, en del är smarta, en del är dumma, etc.

Sedan om man ska skylla på judar överlag för att Förintelsen skedde är väl magstarkt tycker jag.
Senast redigerad av d00rkey 2014-08-28 kl. 19:05.
2014-08-30, 08:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om du har läst hans senaste bok "Republican party animal", så beskriver han fortfarande, och ingenting annat, om att "förintelsen" är en bluff.
Han skriver också i boken om att 86 stycken Judar skulle ha blivit gasade i en gaskammare i den Franska staden Natzweiler, men det har senare rättats till av Rene Fabre med att ingen har blivit utsatt för gas där.

I en intervju av The Guardian så svarade han " Jag har inte ändrat mina åsikter, vad gäller "Förintelsen", men jag ångrar att jag inte hade samma språkliga förmåga då som nu. Då var jag bara ett barn".

Han hade före det tagit avstånd ifrån Revisionismen på grund av hot ifrån JDL. Han blev också efterlyst av den "kriminella klubben" på internet 1998, där de bad om att man skulle meddela dem om man visste var David Cole befann sig osv.
Med andra ord har du inte läst den länken jag gav dig. ...
http://www.countercontempt.com/archives/5335 Den inlägget av David Cole är daterad 12 aug. Där har du från hans sida.. "har jag blivit anklagad för att "attackera" andra revisionister, och jag har fått höra att min ståndpunkt är resultatet av A) JDL hot, B) en payoff från "Joos," C) min alkoholism, D) min sorg över min mammas hälsa, E) mina neokonservativa tro"

Att många revisionister regerade starkt på hans "utökande" fakta om "Reinhardt", att de ej var transitläger, utan ren utrotningsläger. Han menar de kommer med en massa trams igen, vad som har hänt med han. Tycker du ska läsa den sidan ...

I din nämnda bok är mest hans liv som en partynisse inte så mycket om förintelsen...
2014-08-30, 08:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ingen av fotnoterna funkar i dokumentet du länkat.

När och var har jag hävdat att judar inte dödats och avrättats av nazister under andra världskriget? Det jag invände mot var att det skulle varit en systematisk, medveten och organiserad process. förintelseivrarna förväntar sig att meningsmotståndaren har uppfattningen att: nazister alltid var snälla, anser du det är du nazist. Det finns inget mellanläge i diskussionen.

F.ö verkar antalet döda judar vara sinnessjukt högt. Har dessa massgravar examinerats och offren identifierats?

Det här är typiskt för judisk historieskrivning. Inget sammanhang ges, utan vi ska anta att dessa är civila, vilka bara vill tjäna sitt dagliga bröd. Frågan besvaras aldrig.

Bevisen som används för att stöda uppfattningen att det hela bara var "skenoperation" för judeutrotning, är för vidd för att rimligtvis kunna besvara frågan. Vi hamnar i en situation som kräver tro.

Konstigt att dessa blev avrättade.

Kräver återigen tro för att hålla.

hmmmm har du glömt själv vad du frågade efter?? Du ville att jag skulle ge dig en "källa" det fick du.
Men du har tydligt svårt att acceptera det. Bruka man inte planera och systematiskt, organiserat, döda folk i krig?? Det var nytt.. trodde ÖB med undergivande generaler planerade och försöker organisera slagen. (ironi) Men det är väl inga problem inse att de gjorde det??

Det bara hänvisa till min länk igen. Där har du en notis att Himmler undrade vad han skulle göra med judarna(kvinnor,barn,män) i öst. Till svar fick han " avrätta dem som partisaner!". Det menas alltså alla barn o kvinnor o män skulle skjutas som partisaner.

För det ska kunna göras så måste Himmler med stab planera,organisera, systematiskt själva utrensningen av så kallade partisaner från lokalbefolkningen. Hur skulle det annars gått till ? Gått in spontant i byn skjutit helvilt och hoppas att de träffar judarna(partisanerna) ??? Bättre kan du väl???

Ovanligt högt??? Hur vet du det??? Hur många dog då?? Hur ska man kunna man kunna identifiera offer som har bränts till aska?? Ja vissa gravar har hittats och beräknats, bland annat i Reinhardlägerna, men de kan ej se om de har blivit "gasad".
2014-08-30, 12:06
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Off topic: Någon som har läst Lars Adelskoghs redogörelse av tidigare "förintelser"? Läste en liten artikel av honom på Mohammed Omar's blogg för några år sedan som var spännande. Finns texten någon annanstans?
2014-08-30, 14:45
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vad då "ni" och vad då "er"?
Måste man vara jude för att vara antinazist och antirasist??

Jag har skrivit förut på detta forum att jag varken tillhör den mosaiska tron eller har förfäder sedan åtminstone slutet av 1700-talet som varit judiska (ja, jag har gjort en del släktforskning), och jag har sannerligen inte konverterat heller! Så var du får dina vanföreställningar ifrån vete sjutton? Skriv om sådant du vet någonting om istället för att vräka ur dig en massa osanningar hela tiden.

Poängen är att judar i stort sett är som folk är mest! En del är goda, en del är onda, en del är smarta, en del är dumma, etc.

Sedan om man ska skylla på judar överlag för att Förintelsen skedde är väl magstarkt tycker jag.

Du är uppenbarligen för korkad för att förstå vad jag gjorde där. Men låt oss säga att somliga tycker om att spekulera i andras motiv och får en tillbakakaka.

Det är helt enkelt inte sant. Hade det varit så, hur kan du då förklara att "fördomarna" mot dessa innehållit i princip samma ingredienser, från den ena ändan av världen till den andra och under olika epoker. Även innan skrift blev tillgängligt för den stora massan. Då kan vi räkna bort den religiösa aspekten.

Vem har sagt något om att "skylla"? Vilken nivå är det här på egentligen? Notera den religiösa anspelningen genom att skriva: "Förintelsen" istället för det korrekta "förintelsen". Lite som när kristna insisterar på att skriva "Gud" med en stor bokstav, i sin fanatiska strävan att blåsa upp begreppet till något det inte är.

Du kan se frågorna som retoriska, då jag inte har varken tid eller lust - att käfta med dig som en gammal kärring. Särskilt om oväsentligheter för tråden.

Citat:
hmmmm har du glömt själv vad du frågade efter?? Du ville att jag skulle ge dig en "källa" det fick du.
Men du har tydligt svårt att acceptera det. Bruka man inte planera och systematiskt, organiserat, döda folk i krig?? Det var nytt.. trodde ÖB med undergivande generaler planerade och försöker organisera slagen. (ironi) Men det är väl inga problem inse att de gjorde det??

Det bara hänvisa till min länk igen. Där har du en notis att Himmler undrade vad han skulle göra med judarna(kvinnor,barn,män) i öst. Till svar fick han " avrätta dem som partisaner!". Det menas alltså alla barn o kvinnor o män skulle skjutas som partisaner.

För det ska kunna göras så måste Himmler med stab planera,organisera, systematiskt själva utrensningen av så kallade partisaner från lokalbefolkningen. Hur skulle det annars gått till ? Gått in spontant i byn skjutit helvilt och hoppas att de träffar judarna(partisanerna) ??? Bättre kan du väl???

Ovanligt högt??? Hur vet du det??? Hur många dog då?? Hur ska man kunna man kunna identifiera offer som har bränts till aska?? Ja vissa gravar har hittats och beräknats, bland annat i Reinhardlägerna, men de kan ej se om de har blivit "gasad".

Nog för att du är begränsad i ditt tänkande och tycks ha en tämligen primitiv världsuppfattning, men det finns inga otydligheter här menar du?
Citat:
According to Himmler's appointment book, on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly: "to be annihilated as partisans."29

Jag kan ge ett par snabba exempel: (1) Judefrågan i Ryssland, Europa, Världen? (2) Alla judar, inklusive civila som delaktiga i kriget? (3) Finns det en djupare dimension av begreppet "judefrågan?"

Utan konklusiva bevis, fortsätter författaren bara med att rabbla om en eskalering; som om det skulle vara märkvärdigt i ett världskrig när striderna intensifierades på östfronten.

Så du menar att "folkmord" sker automatiskt i varje krig? Jaha, men dåSSå vad tjaffsar vi här då fööör? "Business as usual. Nothing to see here, just move on! Happens all the time." - Alex Linder

Jag vet inte?????? Därför fråga jag dig????? Då är dessa siffror alltså att ta med en nypa salt. Svårt att hitta människor som aldrig funnits.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Off topic: Någon som har läst Lars Adelskoghs redogörelse av tidigare "förintelser"? Läste en liten artikel av honom på Mohammed Omar's blogg för några år sedan som var spännande. Finns texten någon annanstans?

Du är en av få som faktiskt är on topic. Det låter intressant, tycks inte heller hitta den. Det kan inte vara den här? http://www.radioislam.org/islam/svenska/revision/texter/adelskogh.htm
2014-08-30, 16:17
Medlem
Citat:
Med andra ord har du inte läst den länken jag gav dig. ...
http://www.countercontempt.com/archives/5335 Den inlägget av David Cole är daterad 12 aug. Där har du från hans sida.. "har jag blivit anklagad för att "attackera" andra revisionister, och jag har fått höra att min ståndpunkt är resultatet av A) JDL hot, B) en payoff från "Joos," C) min alkoholism, D) min sorg över min mammas hälsa, E) mina neokonservativa tro"

Att många revisionister regerade starkt på hans "utökande" fakta om "Reinhardt", att de ej var transitläger, utan ren utrotningsläger. Han menar de kommer med en massa trams igen, vad som har hänt med han. Tycker du ska läsa den sidan ...

I din nämnda bok är mest hans liv som en partynisse inte så mycket om förintelsen...
David Cole, är jude och kan vända kappan efter vinden precis hur det passar honom, kom ihåg det.

Men de andra då, är det inte så att Jürgen Graf och Bruno Montoriol, Richard E Harwood, Vivian Bird, William B. Lindsey, Fred Leuchter, W.A Carto med flere har en helt annan åsikt om Treblinka som var ett transitläger för Judar som skulle transporteras till Ghetton och arbetsläger.

Jag ber dig nu läsa Carlo Mattognos och Jürgen Grafs bok Treblinka, Extermination Camp or Transit Camp?

Belzec grundades först 1942 och var ett transitläger för fångar som skulle till Ryssland. Det finns inte några bevis på att där skulle mördats fångar. Arolsen statistiken saknar helt Belzec. Det finns inte några bevis i från själva lägret heller och inte något vittne. Varför?
Sobibor var ett obetydligt transitläger och om Treblinka kan du läsa i den bok jag nämde om.

Det är då endast David Cole som säger något annat, eller hur......?
2014-08-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Judarna arbetade som butiksföreståndare, kockar, fabriksarbetare, lärare, läkare osv, samma jobb som vanliga tyskar. Judarna var helt integrerade i det tyska samhället, lika integrerade i det tyska samhället som Steven Spielberg, Jerry Seinfeld och Scarlett Johansson är integrerade i USA eller som norrmän som lever och bor i Sverige.
De deporterade och emigrerade var alltså oftast köpmän och småföretagare som läkare, optiker, hantverkare men också många vanliga arbetare. Många var dessutom gifta ariskt. Men enligt den svårartade nasseparanoian parasiterade de på det tyska samhället och planerade att omstörta det!

Se (FB) (WW2) - Die Einsatzgruppen inlägg 542 och liten rättelse 543 som rör Holocaust i Nürnberg. Men hela sidan och också följande är värda att läsa! Jag sammanfattar den här. Den visar att deportationerna omfattade 1601 personer, varav 62 överlevde. Därtill tillkommer deportation av emigrerade Nürnbergsbor från ockuperade länder samt annan dödlighet förknippad med Holocaust, vilket anges under den flersidiga och detaljerade förteckningen över offren, http://www.jewishgen.org/yizkor/nuremberg/nur003.html .Det totala dödstalet blir då 2374.

Under http://www.jewishgen.org/yizkor/nuremberg2/nur005.html
redovisas judisk emigration från Nürnberg 1939-1945, 2539 personer. Större emigrationsländer var "France 118, Great Britain 572, Holland 118, Palestine 226, USA 1030". Sverige tog emot 32 emigranter och Schweiz 34."

Detta skedde överallt i Tyskland och i de ockuperade länderna .
Senast redigerad av Babord 2014-08-30 kl. 18:32.
2014-08-30, 21:25
Medlem
Citat:
David Cole, är jude och kan vända kappan efter vinden precis hur det passar honom, kom ihåg det.

Men de andra då, är det inte så att Jürgen Graf och Bruno Montoriol, Richard E Harwood, Vivian Bird, William B. Lindsey, Fred Leuchter, W.A Carto med flere har en helt annan åsikt om Treblinka som var ett transitläger för Judar som skulle transporteras till Ghetton och arbetsläger.

Jag ber dig nu läsa Carlo Mattognos och Jürgen Grafs bok Treblinka, Extermination Camp or Transit Camp?

Belzec grundades först 1942 och var ett transitläger för fångar som skulle till Ryssland. Det finns inte några bevis på att där skulle mördats fångar. Arolsen statistiken saknar helt Belzec. Det finns inte några bevis i från själva lägret heller och inte något vittne. Varför?
Sobibor var ett obetydligt transitläger och om Treblinka kan du läsa i den bok jag nämde om.

Det är då endast David Cole som säger något annat, eller hur......?
Suck....Ja, jag får väl lägga ut den här, http://www.holocaustresearchproject.org/ar/modern/archreview.html med många bra sidolänkar igen......
2014-08-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Suck....Ja, jag får väl lägga ut den här, http://www.holocaustresearchproject.org/ar/modern/archreview.html med många bra sidolänkar igen......
I boken om Treblinka av C. Mattogno och J. Graf kommer det fram att lägret var ett transitläger dit fångat treansporterades ifrån de östra provincerna till Ryssland. Antalet var 1 449 692. Denna "manöver" tillhörde emigrationsprogrammet från den 10 Oktober 1941. Lägret var också till för att transportera Judar till öst ifrån Warsawa distriktet mm.
Enligt Sovjetiska uppgifter efter kriget så hade grav 1, som var 10m x 5m x 2m innehållit allt som allt 105 kroppar.
Grav 2 hade haft storleken 10m x 5m x 1,9m och innehållit 97 kroppar, och den tredje graven 103 kroppar. Den hade haft en storlek av 10m x 5m x 2,5m.

I boken kan man också se listor över tåg till och från lägret, dessutom antalet fångar som kom och transporterades bort, till Ryssland.

Detta är svårt att förstå, eftersom vetenskaplig upplysning har segrat över religös dogmatism. Detta ämne är allt för heligt för att tåla granskning.
" Förintelsen" är en religion idag, som kan jämnföras med påvemakten på 1500 - talet.
2014-08-31, 18:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Nog för att du är begränsad i ditt tänkande och tycks ha en tämligen primitiv världsuppfattning, men det finns inga otydligheter här menar du?
Nej jag är resvan så den världsuppfattningen jag har nog annat än primitivt. Var är det du inte förstå med den meningen ?? Alla tycks förstå det utom"förnekare".

Citat:
Jag kan ge ett par snabba exempel: (1) Judefrågan i Ryssland, Europa, Världen? (2) Alla judar, inklusive civila som delaktiga i kriget? (3) Finns det en djupare dimension av begreppet "judefrågan?"
Är det inte europa de har snackat om ?? Där ingick väl Ryssland tanke på wanseekonferansen 1942. Judar är väl jude oavsett civilstånd? Vilken dimension skulle det vara?
Hitler och co ansåg judarna var ett stort problem och att de skulle försvinna. När det inte funka placera dem någonstans, fanns det bara en utväg att gå, det att låta de dö.

Citat:
Utan konklusiva bevis, fortsätter författaren bara med att rabbla om en eskalering; som om det skulle vara märkvärdigt i ett världskrig när striderna intensifierades på östfronten.

Ja! dit har ni fått för er att tyskarna ville skicka dit judarna? Som ryssarna skulle välkomna med öppna armar.

Citat:
Så du menar att "folkmord" sker automatiskt i varje krig? Jaha, men dåSSå vad tjaffsar vi här då fööör? "Business as usual. Nothing to see here, just move on! Happens all the time." - Alex Linder
Var har jag sagt det, men inte ovanligt det förekommer i krig nej. Mycket vanligare nästan alla krig förekommer det. Ta bara nu i irak... eller bosnien, eller Pohl pot som förintade en 1/3 av sin befolkning för de tänkte olika. Skulle rabbla upp hur många som helst, eller varför inte stalin ?? Han var inte ängel i heller med försöka "förinta" folk.

Citat:
Jag vet inte?????? Därför fråga jag dig????? Då är dessa siffror alltså att ta med en nypa salt. Svårt att hitta människor som aldrig funnits.
Nej! jag frågade dig eftersom du ansåg den var för hög!! /överdriven. Då måste du ha en siffra själv i tankarna eftersom du ansåg den var för hög. Hur kan du säga att en siffra är hög om du inte vet själv hur många det var/ eller tro det var??
Hur vet du inte de har funnits??? Tycker du har många påståenden, men har inte kött på benet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in