Citat:
Jises säger jag. Hur kan du missa detta:
Ändå ger jag länken till detta dokument...
Om den saknas, hur har den hamnat i museuts ägor???
även om det är en "copy"
Vänta!! vi tittar mer på din länk, den skriften är skriven 1999, alltså 15 år sedan.
http://www.theguardian.com/g2/story/0,,297554,00.html P.S din länk funkade inte så jag fick leta upp den.
Min källa är mycket nyare: http://hass.unsw.adfa.edu.au/timor_companion/documents/Browning%20expert%20evidence.pdf den är ifrån 2011, ett forskningsprojekt för 3 år sedan.
Där det står följande:
on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly:"to be annihilated as partisans." 29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so -called "Jewish question"
Nummer 29 syns mitt alltihop(MIN FETNING). Det är "källhänvisning", varifrån han har fått information ifrån.
Om man går ner på forskningsprojektet innehållslista så hittar man källhänvisning 29 : SAM, 1372-5-23: Himmler's appointment book (Terminkalandar), entry of 18.12.41. (A copy of this document is now available in the U.S. Holocaust Memorial Museum as: Accession 1997.A.0328).
Hur svårt är det? Ändå skrev jag så tydligt jag kunde. Så om den fattas, hur kan då Christopher R hittat den informationen??
Har han trollat, eller? eller du menar han gör förfalskningar?? 
Ändå ger jag länken till detta dokument...
Om den saknas, hur har den hamnat i museuts ägor???
även om det är en "copy" Vänta!! vi tittar mer på din länk, den skriften är skriven 1999, alltså 15 år sedan.
http://www.theguardian.com/g2/story/0,,297554,00.html P.S din länk funkade inte så jag fick leta upp den.
Min källa är mycket nyare: http://hass.unsw.adfa.edu.au/timor_companion/documents/Browning%20expert%20evidence.pdf den är ifrån 2011, ett forskningsprojekt för 3 år sedan.
Där det står följande:
on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly:"to be annihilated as partisans." 29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so -called "Jewish question"
Nummer 29 syns mitt alltihop(MIN FETNING). Det är "källhänvisning", varifrån han har fått information ifrån.
Om man går ner på forskningsprojektet innehållslista så hittar man källhänvisning 29 : SAM, 1372-5-23: Himmler's appointment book (Terminkalandar), entry of 18.12.41. (A copy of this document is now available in the U.S. Holocaust Memorial Museum as: Accession 1997.A.0328).
Hur svårt är det? Ändå skrev jag så tydligt jag kunde. Så om den fattas, hur kan då Christopher R hittat den informationen??
Har han trollat, eller? eller du menar han gör förfalskningar?? 
Ingen av fotnoterna funkar i dokumentet du länkat.
När och var har jag hävdat att judar inte dödats och avrättats av nazister under andra världskriget? Det jag invände mot var att det skulle varit en systematisk, medveten och organiserad process. förintelseivrarna förväntar sig att meningsmotståndaren har uppfattningen att: nazister alltid var snälla, anser du det är du nazist. Det finns inget mellanläge i diskussionen.
F.ö verkar antalet döda judar vara sinnessjukt högt. Har dessa massgravar examinerats och offren identifierats?
Citat:
Det här är typiskt för judisk historieskrivning. Inget sammanhang ges, utan vi ska anta att dessa är civila, vilka bara vill tjäna sitt dagliga bröd.
Why would Himmler include the killing of 363,211 Jews in a report to Hitler on anti-partisan warfare? According to Himmler's appointment book, on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly: "to be annihilated as partisans."29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so-called "Jewish question" under the cover of killing partisans was the agreed-upon convention between Hitler and Himmler.
Frågan besvaras aldrig. Bevisen som används för att stöda uppfattningen att det hela bara var "skenoperation" för judeutrotning, är för vidd för att rimligtvis kunna besvara frågan. Vi hamnar i en situation som kräver tro.
Citat:
Konstigt att dessa blev avrättade.
The most specific document in this regard is a summary "in compressed form" (in gedrängter Form) of pre-invasion instructions to the Einsatzgruppen that Heydrich passed on to the Higher SS and Police Leaders of July 2, 1941. According to Heydrich, the Einsatzgruppen had been instructed "to execute" (zu exekutieren) communist functionaries, "Jews in party and state positions" (Juden in Partei- und Staatsstellungen), and "other radical elements (saboteurs, propagandists, snipers, assassins, agitators, etc." They were also instructed to "promote" (fördern) pogroms, euphemistically dubbed "self-cleansing attempts" (Selbstreinigungsversuchen), by local anti-Jewish elements but "without trace" (spurenlos) of German involvement.
Citat:
Kräver återigen tro för att hålla.
The documents concerning the killing of Jews on occupied Soviet territory contain both open and camouflage language. Often the documents speak frankly of shootings, executions, extermination, liquidation, etc. Elsewhere they use words such as "special treatment," "evacuation," "deportation," and "resettlement." Many times one or more rationalizations are given to justify the mass killing of Jews as a response to or "reprisal" for some alleged provocation, and sometimes the documents claim that the Jews were "convicted" and the executions were carried out "according to martial law."
Citat:
Det verkar nästan som att du tror att antisemitismen uppstod i Tyskland efter 1918?
Att tyskarna vände sig emot (som du säger) sina "semitiska 'folkfränder'" har föga med verklig antisemitism att göra, åtminstone som jag ser det, utan snarare med deras lojalitet med den regim som de fick 1933. Hitler lyckades få Tyskland på fötter (fast han pantsatte Tysklands framtid på samma gång) och detta gjorde att stora delar av det tyska folket kände lojalitet med regimen. De antijudiska lagarna 1936 t ex accepterades som en del av den nazistiska politiken.
Nej. Icke!
Men så har jag så klart en annan uppfattning än du. Det var Hitler och nazisterna som startade det andra världskriget. Inte några "illvilliga lobbyjudar".
Att tyskarna vände sig emot (som du säger) sina "semitiska 'folkfränder'" har föga med verklig antisemitism att göra, åtminstone som jag ser det, utan snarare med deras lojalitet med den regim som de fick 1933. Hitler lyckades få Tyskland på fötter (fast han pantsatte Tysklands framtid på samma gång) och detta gjorde att stora delar av det tyska folket kände lojalitet med regimen. De antijudiska lagarna 1936 t ex accepterades som en del av den nazistiska politiken.
Nej. Icke!
Men så har jag så klart en annan uppfattning än du. Det var Hitler och nazisterna som startade det andra världskriget. Inte några "illvilliga lobbyjudar".
Ni har varit avskydda som pesten sen typ antiken. Men aldrig är det ert fel. Det är hela tiden andra som har fel och behandlar er elakt. Ni har aldrig provocerat eller slagit första slaget.
Poängen var att dessa hade då kunnat tjäna som en förebild för hur judar är. Vilket torde åtminstone minskat "antisemitismen" på sina håll.
"Det krävs två för att träta."