2014-08-29, 23:21
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte självklart, jag har varit på dom tidigare om det och inte fått sänkt pris dessutom skriver dom att det enbart gäller nya kunder.

javisst
dom nya får 3mån gratis det är bara det
MEN när dom går över till ord.pris så ska det vara samma
det är bara dom gratis mån. gamla kunder inte kan utnyttja
men det har jag oxå gjort förut
fråga varför dom ska krångla till det och jag ska behöva säga upp sen bli nykund igen
jag fick bara binda 12mån så fick jag samma erbjudande
Citera
2014-08-30, 00:12
Medlem
Mapojks avatar
https://www.comhem.se/bredband/uppgradering, finns det då ingen hake? Sitter nu på 10/mbit för cirkus
300 kr. Är allt "gratis" förutom frakt?
Citera
2014-08-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Cg3700 eller Compal CH7284E? Om man beställer 250/10 så är det CG3700 men 250/50 ger Compal CH7284E.

Precis fått en upgrade till 250/10, och jag fick hemskickat en Compal. Går ut av bara helvete! Dock kör jag bryggat till min ASUS-router.
Citera
2014-08-30, 12:24
Medlem
Harry_s avatar
vad får jag för modem om min gamla har "pajjat"?
kör med deras 100mbit
Citera
2014-08-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kör med deras 100mbit

Det här kan vara ett riktigt långskott, men testa att skicka dom ett mail alt ringa dom.
Citera
2014-09-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapojk
https://www.comhem.se/bredband/uppgradering, finns det då ingen hake? Sitter nu på 10/mbit för cirkus
300 kr. Är allt "gratis" förutom frakt?
Folk som har 10mbit har fått en uppgradering till 50mbit för samma kostnad som idag. Enda som tillkommer är en modemkostnad på 99:- för dem som inte har ett modem som klarar av 50mbit.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kör med deras 100mbit
Du "får" inget modem om du inte har garantitid kvar. Men om du skulle köpa ny så blir det ett Compal CH7284E Om du sitter på fiberKoax-nätet.
Annars på FiberLan får du samma som du tidigare haft, Technicolor TG389.

Då ComHem säljer sina modem/router så får man ingen ny om den går sönder, utan då behöver man köpa en ny. Antingen för 1:- om man binder sitt abonnemang på 12mån, alternativt 995:- om man inte vill binda sig
Citera
2014-09-01, 19:45
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Folk som har 10mbit har fått en uppgradering till 50mbit för samma kostnad som idag. Enda som tillkommer är en modemkostnad på 99:- för dem som inte har ett modem som klarar av 50mbit.

Du "får" inget modem om du inte har garantitid kvar. Men om du skulle köpa ny så blir det ett Compal CH7284E Om du sitter på fiberKoax-nätet.
Annars på FiberLan får du samma som du tidigare haft, Technicolor TG389.

Då ComHem säljer sina modem/router så får man ingen ny om den går sönder, utan då behöver man köpa en ny. Antingen för 1:- om man binder sitt abonnemang på 12mån, alternativt 995:- om man inte vill binda sig

ok
nu funkar den igen
Citera
2014-09-02, 11:40
Medlem
kNarkluders avatar
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig. Kan lätt ge er pengar om någon av er kan komma hit/hjälpa mig över internet.

Varit utan internet nu 4-5dagar. Kommer få en tekniker hit den tioende.
Förklarade för dom att det är oacceptabelt då jag använder internet hemma i mitt arbete.
På mitt Modem lyser "Power,DS,och link." Online lyser inte alls, och "US" blinkar.

Vad kommer teknikern göra? Kan jag göra något?

Kära flashbackers
Citera
2014-09-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig. Kan lätt ge er pengar om någon av er kan komma hit/hjälpa mig över internet.

Varit utan internet nu 4-5dagar. Kommer få en tekniker hit den tioende.
Förklarade för dom att det är oacceptabelt då jag använder internet hemma i mitt arbete.
På mitt Modem lyser "Power,DS,och link." Online lyser inte alls, och "US" blinkar.

Vad kommer teknikern göra? Kan jag göra något?

Kära flashbackers
blinkar modemet på US så hittar det nedströms signal, men det är returen som krånglar.
Tekniker kommer säkert byta uttaget, samt prova med annan koaxialkabel då denne kan spöka.
Citera
2014-09-04, 02:42
Medlem
Hej!

Bodde senaste året i Göteborg där jag betalde för bredband hos ComHem med hastigheterna 100 ner och 10 upp (Fick dock hastigheter på 120 ner och drygt 10 upp enligt Bredbandskollen.se). Abonnemanget är giltigt i ytterligare två månader. Flyttade nu hem till Lund där vi också har ComHem och betalar för hastigheterna 25 ner och 1 upp. Kopplade precis in modemet (modemet är skickat av ComHem) från Göteborg och hastigheterna hoppade direkt till 110 ner och 10 upp (Enligt Bredbandskollen.se). Trodde alltid att man betalde för hastigheten i uttaget och inte i modemet.

Känner ComHem igen ett av sina egna modem och vet att det modemet tillhör ett abonnemang som har hastigheter på 100 ner och 10 upp?
Vad händer när abonnemanget för Göteborg går ut, slutar modemet isåfall att fungera?
Hur fungerar det ifall man kopplar in ett modem som inte kommer via ComHem?
Ifall hastigheten inte begränsas i uttaget, kan man då hacka eller modifiera ett modem för att få högre hastighet än man betalar för?
Citera
2014-09-04, 03:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG30RG13V
Vad händer när abonnemanget för Göteborg går ut, slutar modemet isåfall att fungera?
Självklart stängs internetaccessen ned.
Citat:
Hur fungerar det ifall man kopplar in ett modem som inte kommer via ComHem?
I bästa fall ingen internetaccess, i sämsta fall ett djävla liv för du kopplat in icke tillåten utrustning.

Citat:
Ifall hastigheten inte begränsas i uttaget, kan man då hacka eller modifiera ett modem för att få högre hastighet än man betalar för?
Förr kunde man hacka modem men idag är abonnemanget bundet till modemets serienummer.
Citera
2014-09-05, 11:30
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så du fick sänkt pris?

fick papper på det igår oxå
så ring och spara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera