2014-08-28, 20:48
Medlem
Risplockarns avatar
Frågar igen, har klippt upp ett 5mg norspan plåster i några bitar, efter jag klippte upp plattan med buprenorfinet i bitar satte jag tillbaka de på "metallplattan" som man tar bort först och la det i en zipbag. Har gått 3-4 veckor sedan jag gjorde detta. Tror ni att de kan ha tappat effekt eller kommer de att funka ändå? De har ju trots allt suttit på "metallplattan" i en lufttät zipbag, men det kanske inte varar lika bra då som i den ursprungliga förpackningen.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-28 kl. 20:50.
Citera
2014-08-28, 22:20
Medlem
ex69-dtrs avatar
Fan.. Det va ju inget skönt rus alls detta...
Irriterad, svettig och trött. Sjukt överskattat. Tagit runt 2 mg under dagen utan tolerans.
Citera
2014-08-29, 02:27
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Frågar igen, har klippt upp ett 5mg norspan plåster i några bitar, efter jag klippte upp plattan med buprenorfinet i bitar satte jag tillbaka de på "metallplattan" som man tar bort först och la det i en zipbag. Har gått 3-4 veckor sedan jag gjorde detta. Tror ni att de kan ha tappat effekt eller kommer de att funka ändå? De har ju trots allt suttit på "metallplattan" i en lufttät zipbag, men det kanske inte varar lika bra då som i den ursprungliga förpackningen.

Det fungerade utmärkt, tog bara väldigt lång tid innan det slog på förutom mys och avslappning.

Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Fan.. Det va ju inget skönt rus alls detta...
Irriterad, svettig och trött. Sjukt överskattat. Tagit runt 2 mg under dagen utan tolerans.

Jo det finns ju bättre opiater/opioder, men jag gillar sub ändå, långt och jämnt rus, och du har själv kontrollen över hur det yttrar sig (ligga i soffan och nodda, eller vara social och ute bland folk eller få saker gjort m.m, allt beror på vad man gör helt enkelt). Men för att få ett euforiskt rus behöver jag blanda in lyrica, då blir det väldigt skönt.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-29 kl. 02:31.
Citera
2014-08-29, 03:33
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Någon mer än jag som får munchies av buprenorfin? Blir alltid så hungrig och allt smakar extra gott

Jaa! fyfan, hatar det.. nästan lika jobbigt som cb munchs. Trodde jag var ensam om detta.
Citera
2014-08-29, 04:45
Medlem
twisterellas avatar
Jag tänkte dricka typ en flaska vin ikväll och några timmar senare ta 1mg Sub. Har vid tidigare tillfällen druckit betydligt mer alkohol än så och tagit som minst 80mg Oxy efter utan problem, så det här borde väl inte vara någon fara?
Senast redigerad av twisterella 2014-08-29 kl. 04:52.
Citera
2014-08-29, 05:49
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Jaa! fyfan, hatar det.. nästan lika jobbigt som cb munchs. Trodde jag var ensam om detta.

Samma här! Det är lite olika dock, ibland blir jag illamående men oftast, speciellt när jag kört några dagar, så kan jag äta som en häst. Får också en typ av "boost" på ruset när jag äter, ibland lite euforiskt och uppiggande, som om det fyller på depåerna, och ibland försätter det mig i total nodd-koma ett tag. Härliga grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
Jag tänkte dricka typ en flaska vin ikväll och några timmar senare ta 1mg Sub. Har vid tidigare tillfällen druckit betydligt mer alkohol än så och tagit som minst 80mg Oxy efter utan problem, så det här borde väl inte vara någon fara?

Jag är verkligen ingen expert, druckit som mest en öl på sub, men det är klart att det finns en risk. Om jag vore du hade jag börjat med sub, för att senare dricka långsamt och känna efter hur sänkt du blir. Allt beror ju på din tolerans också, men jag själv skulle inta subben först.

Ta och googla på sub alkohol "flashback", så kommer du få fram ett flertal flashback-trådar på google om detta med mer erfarna användare som svarar på frågan.

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=sub+alkohol+%22flashback%22
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-29 kl. 05:58.
Citera
2014-08-29, 09:31
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Tackar för länken, haha sjuk upplevelse, minst sagt.

Haha, ja man trodde nästan det var ett skämt. Sen blev det diskussion då tv-teamet frågade poliserna att det var uppenbart att jag inte var alkis och drack 24 bärs per dag. Polisen sa att dom inte bevisa antingen eller så ingen ide att fortsätta.

Roligt i efterhand men sjukt nervöst då..
Citera
2014-08-29, 17:32
Medlem
twisterellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Jag är verkligen ingen expert, druckit som mest en öl på sub, men det är klart att det finns en risk. Om jag vore du hade jag börjat med sub, för att senare dricka långsamt och känna efter hur sänkt du blir. Allt beror ju på din tolerans också, men jag själv skulle inta subben först.

Ta och googla på sub alkohol "flashback", så kommer du få fram ett flertal flashback-trådar på google om detta med mer erfarna användare som svarar på frågan.

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=sub+alkohol+%22flashback%22

Tack för svar! Anledningen till att jag vill dricka innan är för att jag har social fobi, så brukar dricka en flaska vin eller så innan jag träffar folk jag inte känner så bra. Jag kanske skippar Subben då.
Citera
2014-08-29, 17:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Haha, ja man trodde nästan det var ett skämt. Sen blev det diskussion då tv-teamet frågade poliserna att det var uppenbart att jag inte var alkis och drack 24 bärs per dag. Polisen sa att dom inte bevisa antingen eller så ingen ide att fortsätta.

Roligt i efterhand men sjukt nervöst då..

Hehe.
Citera
2014-08-29, 17:54
Medlem
Hur länge varar ruset? O är det värt att slänga hundralappar på det om det känns som en alkoholkväll
Citera
2014-08-29, 17:56
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
Tack för svar! Anledningen till att jag vill dricka innan är för att jag har social fobi, så brukar dricka en flaska vin eller så innan jag träffar folk jag inte känner så bra. Jag kanske skippar Subben då.

Hjälper inte subben mot din fobi? Jag har också social fobi och tycker att lägre doser sub hjälper bra. Däremot kan jag också (ganska ofta) få ångest av det, är det likadant för dig kanske?

Jag är som sagt ingen expert, men jag tror att de flesta håller med om att det är bäst att ta subben innan man blandar in benso, alkohol och andra downers. Om du tar en lägre dos och dricker ett glas långsamt innan du går ut, kan det hjälpa kanske? Sen kan du bara fortsätta i samma takt, de potentierar ju varandra (iaf alkoholen tror jag) väldigt mycket och dricker du väldigt långsamt kommer du känna av när det är dags att lugna ner det eller öka på lite.

Själv tycker jag att det försämrar sub-ruset dock och jag blir alldeles för sänkt, men det är väldigt individuellt och beror mycket på tolerans. Jag blandar i princip alltid med lyrica också, vilket potentierar alla opiater/opioder en hel del.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-29 kl. 18:05.
Citera
2014-08-29, 18:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UglyVirgin
Hur länge varar ruset? O är det värt att slänga hundralappar på det om det känns som en alkoholkväll

Sitter i minst 6-7 timmar, ibland halva dagen, ja du kan inte jämföra sub med alkohol, fungerar helt olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in