Citat:
Ursprungligen postat av
Slingshot
Vad ligger gränsen vid ringa narkotikabrott för sub idag? 2-3 tabletter max hörde jag förr.
http://www.aklagare.se/PageFiles/3821/2007-22%20Narkotikabrott%20-%20Subutex.pdf
Två 8or för ringa står det där, 2-299 normalgrad
Blev stoppad av några snutar som 20 åring. Jag var enda som fick handla på bolaget. Vi hade tänkt kröka äta lyrica och ta bupr.
Jag köpte i varjefall massor med öl och cider, sen fick polarne bära med mig, det såg snuten och stoppade oss i porten. Vi hade 40-50 sub ungefär på oss och svetten ran. Dom fokuserade på mig för dom trodde jag köpt ut till minderåriga. Jag sa att jag var alkis och typ 3 platfor va min helgs dos. Vilket dom inte trodde på såklart samtidigt hade min kompis lyckats smuggla upp bupr. Polisen kunde inte göra ngt mer. sen var det riktigt j'vla sjukt då det kom ett tv-team som gjorde ngt polisprogram. Dom fick filma mina fötter och intervjuva
Tur att det inte var tuffare poliser för jag har blivit visiterad för mindre förr.
Som e
ostraffad 20 åring med narkotikabrott av normalgrad. Skulle fängelse vara möjligt straff, då 20 tabletter är 10ggr va normalgraden går. Va tror ni?
(ursäkta min jobbiga, knäppa story, men kommer aldrig glömma hur sjukt det var att se tv-teamet springa fram. Så ville bara dela bakgrunden till min fråga.