2014-08-24, 21:55
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Man skall alltid polisanmäla och det oavsett hur liten eller stor summan man har blivit lurad på.
Får polisen reda på detta så kanske redan många andra redan har blivit lurad av denna person och desto fler så kan man hoppas att polisen gör något åt det.

Vart blev du blåst någonstans?
Du har väl hans namn (även om det är med största sannolikhet är falskt), kanske hans mailadress, hans mobilnummer?

Det enda jag har är hans mailadress och kontonummer. Resten är falskt.
Citera
2014-08-24, 23:10
Medlem
Haha när jag har opiater så jag inte behöver jaga på typ en månad brukar jag blåsa folk på blocket. Så skönt att sitta småmysig och lägga upp falska annonser och ett konto som en målvakt står på och man delar 90/10. Ni som förskottsbetalar är så jävla dumma.

Om det skulle komma fram en halvskum person på stan och säga "Tja, om du ger mig 2000kr så ses vi här om två dagar så får du en iphone", skulle ni göra det?

Men bara småpengar som kommer in för att hålla de desperata målvakterna nöjda. Ni som vet vad jag pratar om förstår

Ses på blocket!
Citera
2014-08-25, 20:59
Medlem
TattooedFuckers avatar
Äldre kvinna rånad av Blocket köpare .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19423186.ab
Tror knappast GM heter Sven Svensson!

Riktigt lågt!!!!
Citera
2014-08-25, 21:02
Medlem
Någon som vet ngt om GM?
Citera
2014-08-25, 21:03
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Ja, riktigt lågt. Hoppas de åker fast väldigt snart.

Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall?
Citera
2014-08-25, 21:04
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Asså seriöst.. dom här Blocket-blåsningarna är 2007, kan vi inte bara droppa intresset för dom, vem bryr sig ? En gammal kärring som har blivit blåst, jaha hon kunde ju uppenbarligen inte använda internet händer "rutinerade" användare också släpp det!
Citera
2014-08-25, 21:04
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:
Mannen kom, gick därifrån men återvände snart tillsammans med en annan man.
Enligt polisen tog den ene då stryptag på kvinnan, som är i 70-årsåldern, medan den andre tog klockan som var till salu och även en klocka hon hade på armen.
De tejpade hennes armar och ben och försvann.

Åldringsbrott gör mig vansinnig. Hoppas polisen löser detta snabbt, de har ju kontaktat kvinnan innan besöket.

IHateThisPlanet, har du ens läst artikeln ditt empatilösa as?
Senast redigerad av ElCaminoSS 2014-08-25 kl. 21:06.
Citera
2014-08-25, 21:09
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCaminoSS
Åldringsbrott gör mig vansinnig. Hoppas polisen löser detta snabbt, de har ju kontaktat kvinnan innan besöket.

IHateThisPlanet, har du ens läst artikeln ditt empatilösa as?

Om ja gissar rätt ringde GM från ett kontantkort så lär bli svårt o spåra och polisen får fram uppgifter av kvinnan men då hon bands fast lär hon inte kunna säga vad för bil de försvann i eller vilket håll
Citera
2014-08-25, 21:11
Medlem
TattooedFuckers avatar
Moderator får flytta tråden men svårt o se va för katergori man lägger i via mobilen !
Citera
2014-08-25, 21:12
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCaminoSS
Ja(!) kan du inte spä på åldersdiskrimineringen ännu mer!? För det är ju det vi behöver, ett segregerat samhälle där alla i framtiden på ett eller annat sätt är kopplat till en offer-kategori med högt fängelsestraff på, så att alla vet att "mej bråkar man inte med "

Utvecklingsstörda och diagnos-människor är ju redan kategoriserade under någon särskild "lite högre" straffskala, så när du är utvecklingsstörd kan du gå omkring och kalla folk fitta hora utan att räkna med reprisalier bara för att du är efterbliven, men vanliga får inte ens påtala att en kvinna ser snygg ut längre utan att åka dit för diskriminering

Och att kalla mej empatilöst as visar ju bara på din grad av ödmjukhet men jag rapporterar dej inte då jag inte är en ensam jävel
Senast redigerad av IHateThisPlanet 2014-08-25 kl. 21:16.
Citera
2014-08-25, 21:17
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
Aggressiv rappakalja

Herregud i himmelriket, karl.

Om man lyckats uppnå den aktningsvärda åldern av sjuttio år, inte fan ska man kränkas på detta vis? Bara det att man är 2 mot en, liksom. Nåväl, kram på dig!
Citera
2014-09-04, 23:33
Medlem
Har en annons ute på blocket och fick idag mail från en "köpare". köparen påstod att han bodde utomlands och ville ha mina bank uppgifter och/eller paypal adress för att göra betalningen. Han fick då min paypal adress och nån timme senare fick jag ett fake mail från "paypal" där det stod att pengarna var skickade till mitt konto - vilket dom i själva verket inte alls var då jag inte hade någon aktivitet på min paypal överhuvud taget.

Vad bör jag göra härnäst? bara ignorera "köparen" eller svara att köpet är avbrutet?(så jag åtminstone kan säga att jag gjort 100% rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in