2014-08-24, 22:53
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Lever jag i en grov förnekelse för att jag påpekar att du drar slutsatser som det inte finns grund för i det materialet du använder? Den kraftigaste ökningen hade du i slutet av Perssons tid enligt din källa.

Ökningar är ointressanta. Det ökas och minskas hela tiden, det är absoluta antalet som ger verkan.

Persson tog in ca 60 000 i snitt, illa nog, den klart värste sossen.

Imam Reinfeldts snitt ligger på +100 000. I år väntas 150-200 000.

Du lever i Grov Förnekelse som ens orkar diskutera dessa siffror.
Citera
2014-08-24, 22:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Ökningar är ointressanta. Det ökas och minskas hela tiden, det är absoluta antalet som ger verkan.

Persson tog in ca 60 000 i snitt, illa nog, den klart värste sossen.

Imam Reinfeldts snitt ligger på +100 000. I år väntas 150-200 000.

Du lever i Grov Förnekelse som ens orkar diskutera dessa siffror.

Det är klart ökningar och minskningar är intressanta och det var enligt din källa under Perssons tid som invandringen fullkomligt rusade upp till nästan 100,000. Om du utifrån den statistiken ska lägga skulden på någon faller den på Persson.
Citera
2014-08-24, 23:04
Medlem
Citat:
Det är klart ökningar och minskningar är intressanta och det var enligt din källa under Perssons tid som invandringen fullkomligt rusade upp till nästan 100,000. Om du utifrån den statistiken ska lägga skulden på någon faller den på Persson.

Det har ökats och minskats hela tiden. Det viktiga är att det snabbt tas ner igen, vilket alltid har skett innan.

Imam Reinfeldt har istället ökat på succesivt. Han har haft åtta år på sig att minska, det säger allt.

Jag håller med om att Perssons tid inte var bra, men Imam Reinfeldt är extrem.

Grov Förnekelse:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
http://www.dn.se/nyheter/politik/forsta-steget-klart-i-asylpolitiken/
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-24 kl. 23:11.
Citera
2014-08-24, 23:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det har ökats och minskats hela tiden. Det viktiga är att det snabbt tas ner igen, vilket alltid har skett innan.

Imam Reinfeldt har istället ökat på succesivt. Han har haft åtta år på sig att minska, det säger allt.

Grov Förnekelse:
http://www.dn.se/nyheter/politik/forsta-steget-klart-i-asylpolitiken/

Projektion verkar vara din paradgren. Invandringen har ökat under samtliga vänsterregeringar enligt din källa och senast med Persson dubblades den till nästan 100,000. Det var alltså sossarna som drev upp den till sexsiffriga nivåer och nu vill de öka ännu mer och fokusera på ren asylinvandring, dvs. sådana som kommer bli bidragstagare.

Jag tar inte Reinfeldt i försvar för han är likadan men du är så oseriös att det inte är någon mening att debattera med dig, lev du i din fantasivärld.
Citera
2014-08-24, 23:22
Medlem
Citat:
Projektion verkar vara din paradgren. Invandringen har ökat under samtliga vänsterregeringar enligt din källa och senast med Persson dubblades den till nästan 100,000. Det var alltså sossarna som drev upp den till sexsiffriga nivåer och nu vill de öka ännu mer och fokusera på ren asylinvandring, dvs. sådana som kommer bli bidragstagare.

Jag tar inte Reinfeldt i försvar för han är likadan men du är så oseriös att det inte är någon mening att debattera med dig, lev du i din fantasivärld.

Grov förnekelse:

Imam Reinfeldt hamnar på +100 000 årligen, det är en 2-3 dubbling jämfört med varje sosseregering.

Sossarna tog även ner Carl Bildts massinvandring.

Dessutom upphävde Carl Bildts regering Luciabeslutet - det mest tongivande beslutet av alla beslut. Utan detta hade SD inte funnits idag - dom hade inte behövts:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Hur man än ser på det är borgarna värst. Det är fel att skylla på sjuklövern.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-24 kl. 23:25.
Citera
2014-08-24, 23:29
Bannlyst
oavsett vad han än säger, så ryker hans makt. Vad blir han om en månad? Trist riksdagsledamot utan makt,....hoho cant wait!! Sen ryker svinet Anders Borg och Ullenhag oxå, när den dagen kommer skall jag köpa mig en 70-tis lagavulin och sätta mig ner och dra i mig allt på en halvtimma!!! glädje.
Senast redigerad av victortich 2014-08-24 kl. 23:32.
Citera
2014-08-24, 23:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Grov förnekelse:

Imam Reinfeldt hamnar på +100 000 årligen, det är en 2-3 dubbling jämfört med varje sosseregering.

Sossarna tog även ner Carl Bildts massinvandring.

Dessutom upphävde Carl Bildts regering Luciabeslutet - det mest tongivande beslutet av alla beslut. Utan detta hade SD inte funnits idag - dom hade inte behövts:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Hur man än ser på det är borgarna värst. Det är fel att skylla på sjuklövern.

Bara för att du upprepar det så blir det inte rätt. Din graf visar tydligt att det var under Perssons tid invandringen drevs upp till 100,000 nivån genom en fördubbling. Sedan har den ökat mer marginellt från det och nu vill båda blocken öka ytterligare.

Tror du läsarna här är så dumma i huvudet att de inte kan titta på den grafen du använde som källa och istället tror på dina lögner?
Citera
2014-08-24, 23:32
Medlem
Kwatos avatar
Jag tillhör dem som i likhet med endel andra ifrågasätter tolkningen att Moderaterna är värre än andra partier på invandring. Här är min bedömning av hur andra partier står i frågan:

V: Vill ha mer.
MP: Vill ha mer.
S: +-0
SD: Vill minska.
FP: +-0
C: +-0
KD: +-0

Jag personligen undrar hur man kan se S som ett bättre alternativ. Det måste väl vara för att man vill ha mer feminism, mer detaljstyrning av privatlivet, mer indoktrinering i skolan, mer vänsterextremt våld, mindre yttrandefrihet, procentuellt mer ideologiskt selektiv invandring, m.m., för invandring är inte det enda felet med Sverige, om du frågar mig i alla fall.
Citera
2014-08-24, 23:32
Medlem
Malingins avatar
Citat:

Jag tycker du ska vakna.
M står för massinvandring, du blundar för verkligheten. Har du gått utanför dörren de sista åren?
Här i Stockholm har det förändrats radikalt de senaste åren.
Vita försvinner i snabb takt, är man på tex Ikea en vardag kan man vara ensam som etnisk svensk.

S är kanske inte så mycket bättre i dagsläget men alliansen har lagt grunden.
Citera
2014-08-24, 23:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Invandringen har ökat under samtliga vänsterregeringar enligt din källa och senast med Persson dubblades den till nästan 100,000.
Nä, borgarna är de värsta massinvandrings-despoterna.
Citera
2014-08-24, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
oavsett vad han än säger, så ryker hans makt. Vad blir han om en månad? Trist riksdagsledamot utan makt,....hoho cant wait!! Sen ryker svinet Anders Borg och Ullenhag oxå, när den dagen kommer skall jag köpa mig en 70-tis lagavulin och sätta mig ner och dra i mig allt på en halvtimma!!! glädje.

Tyvär kommer han nog relativt fort att få ett toppjobb i Bryssel. Och fd. hästsvansen sticker till toppjobbet med Erik Juden Åsbrimk på Goldman Sachs. Det väntar en rejäl check som tack för att han svek sitt folk, öppnade gränserna och skuldsatte oss upp över öronen.

Lagavulin låter fint, men kanske kan det bli dystra tider ganska snart, så en Famous kanske är ett smartare val.
Citera
2014-08-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Jag tycker du ska vakna.
M står för massinvandring, du blundar för verkligheten. Har du gått utanför dörren de sista åren?
Här i Stockholm har det förändrats radikalt de senaste åren.
Vita försvinner i snabb takt, är man på tex Ikea en vardag kan man vara ensam som etnisk svensk.

S är kanske inte så mycket bättre i dagsläget men alliansen har lagt grunden.

Jag bor i USA, och jag blir chockad varje gång jag besöker Sverige hur det har förändras sedan Imam Reinfeldt tog över.

Jag hade tänkt att flytta hem igen, men nu blir det inte så. Jag känner mig inte hemma längre, och det mesta är bättre i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in