2014-08-24, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Jag bor i USA, och jag blir chockad varje gång jag besöker Sverige hur det har förändras sedan Imam Reinfedlt tog över.

Jag hade tänkt att flytta hem igen, men nu blir det inte så. Jag känner mig inte hemma längre, och det mesta är bättre i USA.

Funderar på att flytta tillbaka. Stockholm är numera värre en ett random getto där borta. Så man kan lika gärna njuta av lägre skatter, en fördubblad lön och mer personlig frihet.
Citera
2014-08-24, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Tyvär kommer han nog relativt fort att få ett toppjobb i Bryssel. Och fd. hästsvansen sticker till toppjobbet med Erik Juden Åsbrimk på Goldman Sachs. Det väntar en rejäl check som tack för att han svek sitt folk, öppnade gränserna och skuldsatte oss upp över öronen.

Lagavulin låter fint, men kanske kan det bli dystra tider ganska snart, så en Famous kanske är ett smartare val.

Låt dom fara till sina "toppjobb" låt oss bara slippa dessa As för evigt. Kommer dröja 100.tals år att fixa till vad pedofilen Fredrik Reinfeldt gjort (kan ingen bara fara och klippa han med en morakniv i tinningen?? hur svårt skall det vara?)

Löfven har ju en jävulskt svår uppgift....
Senast redigerad av victortich 2014-08-24 kl. 23:53.
Citera
2014-08-24, 23:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Jag tycker du ska vakna.
M står för massinvandring, du blundar för verkligheten. Har du gått utanför dörren de sista åren?
Här i Stockholm har det förändrats radikalt de senaste åren.
Vita försvinner i snabb takt, är man på tex Ikea en vardag kan man vara ensam som etnisk svensk.

S är kanske inte så mycket bättre i dagsläget men alliansen har lagt grunden.

Jag håller helt med dig om att M står för massinvandring, eller snarare att Reinfeldt gör det, men det var inte det jag invände emot. Den grafen som användes som källa för att alliansen är värst visar snarare att varje socialdemokratisk regering har ökat invandringen och senast med Persson drevs den kraftigt upp till 100,000.

Såvida vi inte tror att grafen är förfalskad så får vi förhålla oss till fakta som ligger på bordet.
Citera
2014-08-24, 23:51
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag håller helt med dig om att M står för massinvandring, eller snarare att Reinfeldt gör det, men det var inte det jag invände emot. Den grafen som användes som källa för att alliansen är värst visar snarare att varje socialdemokratisk regering har ökat invandringen och senast med Persson drevs den kraftigt upp till 100,000.

Såvida vi inte tror att grafen är förfalskad så får vi förhålla oss till fakta som ligger på bordet.

Nej, vad du försöker att påskina är att hela sjuklövern är lika. Men det stämmer inte alls.

Imam Reinfeldts och Carls Bildts regeringar har tagit in 2-3 gånger mer invandrare än varje sosseregering.
Dessutom har Allahiansen infört fri invandring från Syrien och anhöriginvandring från Somalia.

Game Over.
Citera
2014-08-24, 23:53
Medlem
Blanzeflors avatar
Kan vara så att Reinfeldt försöker försnilla några miljarder innan han förlorar valet. Flyktingkostnaderna är ett stort svart hål, så om det fattas några miljarder, så kan Borg och reinfeldt hävda att det var flyktingkostnader, när riksrevisionen frågar dem. Sverige har blivit svårt sjukt, pga reinfeldt.
Citera
2014-08-24, 23:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, vad du försöker att påskina är att hela sjuklövern är lika. Men det stämmer inte alls.

Imam Reinfeldts och Carls Bildts regeringar har tagit in 2-3 gånger mer invandrare än varje sosseregering.
Dessutom har Allahiansen infört fri invandring från Syrien och anhöriginvandring från Somalia.

Game Over.

Om du väljer total förnekelse av t.o.m. din egen källa finns det inget hopp för dig.
Citera
2014-08-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du väljer total förnekelse av t.o.m. din egen källa finns det inget hopp för dig.

Grov Förnekelse:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg

Det är bara att lägga ihop snitten...

Nu ser dessutom alla det som läser detta. Det gynnar knappast din valkampanj för Allahiansen.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-25 kl. 00:02.
Citera
2014-08-25, 00:09
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det är bara att lägga ihop snitten...
Det är inte så enkelt, utan det där med att bara lägga ihop snitten är en grov(!) förenkling faktiskt. Invandringen skenar, dvs den blir successivt värre. Om du ger en Socialdemokratisk regering 8 år på sig, så har de förvärrat problemet ännu mer, vilket innebär att om du lägger ihop snitten då så bevisar din metod att du hade fel. Socialdemokraterna går inte till val på att ändra tendensen.
Citera
2014-08-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är inte så enkelt, utan det där med att bara lägga ihop snitten är en grov(!) förenkling faktiskt. Invandringen skenar, dvs den blir successivt värre. Om du ger en Socialdemokratisk regering 8 år på sig, så har de förvärrat problemet ännu mer, vilket innebär att om du lägger ihop snitten då så bevisar din metod att du hade fel. Socialdemokraterna går inte till val på att ändra tendensen.

Helt fel. Det finns ingenting som skenar av sig själv - se t.ex. när Ingemar Carlsson tog ner Carl Bildts topp, eller när Palme tog ner Erlanders.

Sossarna har ofta suttit i åtta år men det har inte hänt. Inte ens den värste, Göran Persson, snittade på mer än ca 60 000 (illa nog).

Den teori är endast en vag förmodan (troligen förnekelse) som dessutom motsägs av empiriken.

Till alla som ser grafen:
Detta är alltså en DISKRET graf år för år, det är PUNKTERNA som räknas och genomsnittet skall tas ur dessa. Linjerna i mellan är endast för visuell förenkling.

Givetvis kan inte allt tydas ur grafen, men den säger ganska mycket.

Viktigt att inkludera även Luciabeslutet:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Förstår man Luciabeslutet, så går diskussionen till Game Over.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-25 kl. 00:49.
Citera
2014-08-25, 00:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det finns ingenting som skenar av sig själv
Har inte sagt det. Men Socialdemokraterna och Alliansen/de borgerliga har toppat varandra i att öka invandringen, och Socialdemokraterna tänker inte byta politik helt tvärt mitt i valrörelsen. Det innebär att de kommer toppa igen. Att titta på de små svängningarna, som du gör, är att stirra sig blind på detaljer. Selektiv varseblivning.
Citera
2014-08-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Har inte sagt det. Men Socialdemokraterna och Alliansen/de borgerliga har toppat varandra i att öka invandringen, och Socialdemokraterna tänker inte byta politik helt tvärt mitt i valrörelsen. Det innebär att de kommer toppa igen. Att titta på de små svängningarna, som du gör, är att stirra sig blind på detaljer. Selektiv varseblivning.

Sossarna har alltid pratat sig varma för invandring, men likväl har dom alltid varit de klart mest restriktiva:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg

Ingen, ingen vet vad som händer efter valet. Alla som är ärliga inser att Löfven inser att bidragsmassinvandringen kommer att knäcka Sverige.

Om Löfven kommer att kunna göra något åt det successivt vet ingen idag utom pojkhögern. Det finns allt för många variabler i detta svåra spel. Det kan bli hopplöst att städa upp efter Imam Reinfeldt.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-25 kl. 00:40.
Citera
2014-08-25, 00:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Har Reinfeldt uttalat sig om sitt uttalande?
Bemött stormen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in