2014-08-22, 18:56
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är mycket, mycket underligt. En annan sak som jag inte kan få in i min skalle är varför folk som flyr undan en akut krigssituation ska "fly" till ett land som ligger ca 400 mil bort i en annan världsdel. Mellan Syrien (exempel) och Sverige ligger Turkiet, Bulgarien, Rumänien, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Tyskland, Danmark.

Sverige har en helt annan kultur, samhällssyn, kvinnosyn osv än Syrien. Varför ska de "fly" hit och få permanent uppehållstillstånd här? Det är helt ologiskt och ingen har lyckats förklara detta för mig.

Om Sverige drabbades av en akut krigssituation och Danmark och Norge inte var i krig, nog hade man väl tagit sin tillflykt dit? Till något läger nära gränsen, i skydd och med rent vatten och mat. Sen när kriget var slut så hade man väl velat flytta tillbaka?

Dagens Syrien/Somaliaflyktingar är ungefär som jag skulle fly till Kanarieöarna eller Mallorca eller Phuket, och där kunna leva resten av mina dagar vid en pool med en paraplydrink i handen. Ungefär så ser jämförelsen ut. Det kan väl inte vara en naturlig "flykt".

Jag kan inte få ur min skalle att dagens "flyktingar" är sådana som vill komma till Sverige och bli försörjda, och det har inget alls med krigssituationen att göra. Att det sedan klagas på rummen och maten som de blir serverade här ökar bara denna känsla.
Moderaterna och våra riksdagspolitiker VILL få hit så många flyktingar som möjligt. Man hade enkelt kunna hjälpa dem i deras närområde och det hade varit betydligt billigare och man hade hjälpt fler.
Det handlar dock om att späda ut den ursprungliga svenska befolkningen så fort som möjligt. Har ni inte märkt hur mycket Reinfeldt, Ullenhag, Alliansen, sossarna, miljöpartiet hatar Sverigedemokraterna? Desto mer utomeuropeisk invandring desto svagare blir väljarunderlagetför SD och andra invandringsmotståndare. Invandringen växer betydligt snabbare än stödet för SD.
Citera
2014-08-22, 19:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Reinfeldt verkar inte direkt ha sina egna med sig:

Citat:
Alliansregeringens nya flyktingutspel landar olika i M-ledda kommuner runt om i landet. "Man får nog ändå börja diskutera om vi klarar av att ta emot så här många", säger kommunstyrelsens ordförande Carina Wutzler.
http://www.di.se/artiklar/2014/8/21/vuxna-flyktingar-inget-for-vellinge/
Citera
2014-08-22, 20:02
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Reinfeldt verkar inte direkt ha sina egna med sig:

http://www.di.se/artiklar/2014/8/21/vuxna-flyktingar-inget-for-vellinge/

Danderyd har 31.000 invånare och brukar hamna i topp när landets kommuner jämförs i olika rankningar. Förra året tog kommunen emot 16 flyktingar.
"Vi tittar på att öka antalet platser för ensamkommande barn", säger Olle Reichenberg.

Jävla hycklare!
Citera
2014-08-22, 20:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Danderyd har 31.000 invånare och brukar hamna i topp när landets kommuner jämförs i olika rankningar. Förra året tog kommunen emot 16 flyktingar.
"Vi tittar på att öka antalet platser för ensamkommande barn", säger Olle Reichenberg.

Jävla hycklare!

Du borde ha citerat ett par rader till, det fortsatte:

Citat:
Hur mycket?
"Det handlar om två platser", säger han.

Men jag håller inte med om att de är hycklare, de tycker som de flesta och de förespråkar inte ökad invandring.
Citera
2014-08-22, 20:25
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men jag håller inte med om att de är hycklare, de tycker som de flesta och de förespråkar inte ökad invandring.
De är hycklare för de röstar på Reinfeldt.
Citera
2014-08-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joybuoy
Nej det vill dom inte, jag jobbar som tradarchaffis, jag besöker många fikarum inom vitt skilda företag, jag vet hur snacket går. Folk är arga. Men det är som en stor båt, det tar tid att svänga inför hinder, men svänga båten kommer. Det har redan börjat, och det kommer bli en snöbollseffekt!

Svensken är långsam att reagera, men näven har redan gått i bordet, att nu jävlar är det nog!

Man hör att t.o.m att vår helylle Lotta Bromé börjar bli fundersam.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417902?programid=3117&playepisode=417902
Lyssnade på hela samtalet. Fredrik lever ju totalt i sin egen likla värld. Påpekar hur många utlandsfödda som har fått jobb bla bla bla, men av HUR MÅNGA det är frågan, 80000 av 800000 är väldigt få. Sen de kom till makten har ca 800000 fått stanna.
Citera
2014-08-22, 20:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
De är hycklare för de röstar på Reinfeldt.

Det är för enkelt att säga så. Man delar aldrig alla åsikter inom ett parti och de blev säkert moderat innan invandringsfrågan ser ut som idag. Det naturliga när det sedan dyker upp frågor där man har en annan åsikt än den som förs av den politiska ledningen är att argumentera för sin linje. Inget konstigt med det.

I kommunpolitiken spelar det dessutom mindre roll vad statsministern tycker, de kan ändå bedriva sin moderata politik precis som förut. Det finns alltså ingen anledning att sluta med det.

Däremot visar detta tydligt att Reinfeldt inte har ens moderata politiker med sig i sin invandrarpolitik och han blir förmodligen ersatt efter en valförlust.
Citera
2014-08-22, 20:45
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan inte få ur min skalle att dagens "flyktingar" är sådana som vill komma till Sverige och bli försörjda, och det har inget alls med krigssituationen att göra. Att det sedan klagas på rummen och maten som de blir serverade här ökar bara denna känsla.

Du har såklart helt rätt i denna iakttagelse, om vårt land vore i krig, nog fan skulle jag stanna och ge på käften till sista blodsdroppen för att försvara de mina. Allt annat vore helt barockt för mig personligen, vad är detta för människor egentligen, fega jävlar?
Citera
2014-08-22, 20:47
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tilläggas bör att svenne är bra dum i huvudet som villigt låter sig rövknullas på detta vis. För det är inte så att svenne inte fattat. Svenne saknar emellertid mod att ens anonymt lägga en stackars SD-valsedel i en låda. Det är tydligen för farligt.

Yup....Svenne anno 2014 :

https://www.youtube.com/watch?v=ULgud9lVXj0
Citera
2014-08-22, 20:53
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det mest barocka med Reinfeldts uttalande är att han på allvar menar att slussa in hundratusentals bidragstörstande främlingar utan något att bidraga med till samhället inte är en reform utan ett tecken på vår humanistiska storhet. Det näst mest barocka är att ingen reagerat på just detta. Jag kan svårligen se något mer katastrofalt samhällsomstörtande än den reform som 7klövern genomdrivit de senaste trettio åren. Och värre skall det bli. In i helvete mycket värre.

Det är enkelt, bara släng fram ballen och pissa på elden, man har ett val snart!
Jag vet inte med er, men jag har tröttnat på "knolla din mamma"... "svennehora" och dylika uttryck, nu har jag slagit näven i bordet! NU JÄVLAR RÄCKER DET!
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 20:56.
Citera
2014-08-22, 21:06
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Rösta på moderaterna - varsågod svennejävel du får sämre levnadsstandard, sämre pension, nästan ingen sjukvård men en sjuhelvetemassa flyktingar! Oj, tack, herr Reinfeldt!

Rösta på sossarna - varsågod svennejävel du får sämre levnadsstandard, sämre pension, nästan ingen sjukvård men en sjuhelvetemassa flyktingar! Oj, tack, herr Löfvén!

hahaha... det är detta man kallar en Bullseye!

Intelligent som man är, kommer jag rösta på SD igen! Det finns inget annat val!
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 21:09.
Citera
2014-08-22, 23:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Regeringens flyktingutspel får kritik från ledande ekonom
Citat:
Debatt är bra, men att regeringen satt en prislapp på kostnaden flera år framåt förvånar Lars Calmfors, som tidigare var ordförande i regeringens finanspolitiska råd.

Han menar att 12 miljarder inte är en så stor summa i jämförelse, och att det inte går att sätta en prislapp på hur mycket det kommer att kosta långt framåt i tiden.

– Det är svårt att tro att utspelen motiveras av en oro för de offentliga finanserna. Det måste vara andra politisk-taktiska överväganden som ligger bakom, säger han till SVT Nyheter.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/regeringens-flyktingutspel-far-kritik-fran-ledande-ekonom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in