2014-08-16, 15:00
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Bullshit!, Metadon blockar extremt mycket mer än sub...varför uttala sig när du har helt fel?

Går man på meta så funkar t.ex heroin dåligt när man slutat med donet och blir bara frisk en kort stund och får ta stora doser ofta (nu menar jag när man gått på metadonet ett tag och inte dagar eller nån vecka!).

Gulligt att du tror att jag har fel. Det enda Metadon antagoniserar är NMDA. Puss på dig.

Låt oss leka med tanken att jag har fel; hur många som gör felaktiga uttalanden vet om det och kan således göra beslutet att inte säga något iom att vederbörande vet att han/hon har fel? Du är bra gullig du.
Citera
2014-08-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Hur fungerar heroin tillsammans med andra droger?
Medan GABA-droger såsom alkohol, GHB och bensodiazepiner definitivt är effektiva för och flitigt används till potentiering av heroinets effekter, så är dödsfall mycket vanliga vid kombination (huvudvärk har även rapporterats vid alkoholintag). Detta till följd av att risken för mindre önskade effekter likt andningsdepression eller att kvävas av sina spyor förstärks kraftigt.

Att blanda kokain och heroin i en s.k. speedball är något man bör tänka över, då kokain verkar stimulerande medan heroin verkar sederande, något som kan vara särskilt påfrestande för hjärtat (John Belushi och River Pheonix dog båda av detta) och som dessutom kan ha en maskerande effekt på en överdos heroin som sedan får full styrka när kokainet avtar, vilket det gör snabbare än heroin då dess halveringstid är mycket kortare. En påfrestning för hjärtat är även en risk vid olika kombinationer med amfetaminer. Om man dessutom vill bli pigg och alert av sitt amfetamin eller dåsig och trött av sitt heroin gör man klokast i att inte blanda dessa, då de har en tendens att ta ut varandra i det hänseendet. Sant är emellertid att stimulantia och heroin överhuvudtaget effektivt potentierar varandra vad gäller effekter som eufori.

De flesta hallucinogener, exempelvis LSD, svamp och ketamin, får klart försämrad effekt i kombination med heroin. Detta kan givetvis även ses som positivt av avvikande individer då det kan förebygga snedtrippar. Tilläggas skall dock att ruset även kan bli desto mer oberäkneligt och ge upphov till allehanda prekära situationer, såsom blackouts och kortare episoder av förvirring eller illamående. Ketamin förstärker vidare den andningsdepressiva effekten av heroin.
Om jag trots ovanstående skulle rekommendera något att potentiera effekten av heroin med, så skulle jag välja lite alkohol och tobak, eftersom jag personligen föredrar ett renare opioidrus.

TL;DR: den absoluta majoriteten av alla dödliga heroinöverdoser inträffar vid kombinering med andra droger.

Hur mycket kostar heroin?
En kabbe kostar generellt sett 300-500 SEK beroende på var i landet man befinner sig och vad det handlar om för kvalitet samt typ. Ett gram kan man få betala från 800 ända upp till 1500 SEK för, fem gram kan landa någonstans runt 3000 SEK eller mer och tio gram från 6000 SEK och uppåt. Notera att priser kan variera om man exempelvis tar sig en tur till ’plata’ även känd som ’heroin alley’ i Oslo.

Syns det på urinprov?
Ja, och är spårbart i urinen från 1 till 5 dagar. Om du finner dig i knipa, drick kopiösa mängder vatten i kombination med massiva kreatintillskott, då kreatininhalt i urin används som mått på tillförlitlig urinkoncentration. I blodet är det generellt sett spårbart från 12 till 48 timmar.

Några ord om beroende?
Här infogar jag ett av mina inlägg:

Ursprungligt inlägg:
https://www.flashback.org/sp25357848

Vidare vill jag varna för heroinets starkt beroendeframkallande egenskaper. Även om drogen som sådan är närmast mytologisk i sin natur, är mycket av det romantiseringar eller domedagsförkunnelser. Som Nemesis en gång uttryckte det: den atmosfär av undergång som omgiver heroinet blir en självuppfyllande profetia, då drogen i sig är mer benign än vad den kanske beskrivs, men antar en annan skepnad i ljuset av myterna. För att vidareutveckla: till en början kan heroinet alltså tyckas vara just mildare än den rådande föreställningen. Många blir till och med besvikna. Det problem som lätt uppstår är att man sänker garden och fortsätter exponera sig själv då man vaggats in i en falsk säkerhet, vilket sedan leder till en sorts inkubationsperiod av småkärlek innan man slutligen finner sig vara lite för fäst eller rent av beroende.

TL;DR: heroinet är lömskt. Var alltjämt eftertänksam och på din vakt.

Användbara länkar
Engelska wikipedia har en imponerande ansamling av kunskap gällande heroin för vidare fördjupning:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin

Erowid har ett s.k. valv dedikerat till heroin, där man kan läsa mer angående doser, juridisk status, tripprapporter, vetenskapliga artiklar och mycket mer:
http://www.erowid.org/chemicals/heroin/

Bli hög på rätt sätt: En säkerhetsmanual för sprutnarkomaner:
http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html

En engelskspråkig instruktionsvideo jag själv gjort som visar hur man tillreder brunt heroin för injektion samt hur man skjuter det på ett korrekt sätt:
http://img9.imageshack.us/i/brownheroinivhow.mp4/

Källor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin
http://www.erowid.org/chemicals/heroin/
http://www.drugs-forum.com/chemistry/chemistry/heroinmfg.html
http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/full/191/1/63
http://www.addictionsurvivors.org/vbulletin/showthread.php?t=12646

Stort tack till Arkomann för korrekturläsning och i förekommande fall relevant information (vilket nödvändigtvis inte har märkts ut).

Så jag skulle lika gärna kunna tugga i mig heroin som oxy?
Citera
2014-08-21, 14:28
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Klart du kan få rus men det blir svårt och du behöver ta mycket mer än vanligt, sen beror det på hur mycket metadon du tar varje dag. När jag drack 110mg om dagen och skulle ta heroin behövde jag typ ta 0.3g IV för att få lite rus.

Ja okej. Jag har väl i ungefär två veckor minst gått på metadon runt 80-120mg om dagen. Och nu är de väl senast 20h sen sist jag tog metadon. Onödigt att köra i sig heroin eller kan jan känna något? Har även xanor att boosta med.
Citera
2014-08-23, 12:47
Medlem
snortares avatar
Får ca 100mg "Ljusbrunt/offvitt afghan heroin #4" i dagarna här och kommer då prova heroin för första gången och jag har ett par frågor

Kommer ta de nasalt eller rektalt, vilket sätt är bäst och har högst biotillgänglighet?

Om jag tar de rektalt, kan jag göra som vanligt då och bara lösa upp de i vatten sen trycka in de?

Vill inte höra "ta de iv" och "rök de bla bla" för de kommer inte ske nu första gången... provar på de senare isåfall

Väldigt tacksam för svar!
Citera
2014-08-23, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snortare
Får ca 100mg "Ljusbrunt/offvitt afghan heroin #4" i dagarna här och kommer då prova heroin för första gången och jag har ett par frågor

Kommer ta de nasalt eller rektalt, vilket sätt är bäst och har högst biotillgänglighet?

Om jag tar de rektalt, kan jag göra som vanligt då och bara lösa upp de i vatten sen trycka in de?

Vill inte höra "ta de iv" och "rök de bla bla" för de kommer inte ske nu första gången... provar på de senare isåfall

Väldigt tacksam för svar!

Har aldrig provat rektalt men skulle rekommendera nasalt. Det slår oerhört snabbt och då kan du ta små linor tills du är nöjd istället för att skjuta upp en för stor dos i röven och inte kunna ångra dig sen. Visst kan du säkert skjuta upprepade smådoser där med men som alprazolam_s mamma sa så ska man tänka på sin ändtarmshälsa och inte irritera där i onödan.

Lite matnyttig info om heroin genom historien, jag visste inte varför det hette junky tidigare bl.a:
http://www.substance.com/ten-startling-facts-about-the-history-of-heroin/9292/
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-08-23 kl. 13:57.
Citera
2014-08-23, 18:47
Medlem
snortares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har aldrig provat rektalt men skulle rekommendera nasalt. Det slår oerhört snabbt och då kan du ta små linor tills du är nöjd istället för att skjuta upp en för stor dos i röven och inte kunna ångra dig sen. Visst kan du säkert skjuta upprepade smådoser där med men som alprazolam_s mamma sa så ska man tänka på sin ändtarmshälsa och inte irritera där i onödan.

Lite matnyttig info om heroin genom historien, jag visste inte varför det hette junky tidigare bl.a:
http://www.substance.com/ten-startling-facts-about-the-history-of-heroin/9292/
Tack för svaret, då får de bli nasalt Känns ju inte värt att ta säg 50-100mg rektalt och inte få den effekt man vill ha, då har man ju inget kvar att ta nasalt så är allt waste hehe.
Citera
2014-08-26, 10:09
Medlem
Jag har en boll ljusbrunt heroin, ca 0.2. Jag är ovan vid just H men van vid opi. Om tar ej iv eller röker, är det bäst att köra rövpanna eller snorta?

Hur länge sitter det i om jag snortar hälften typ kl 11 och resten vid kl 13? Eller är det bäst att ta allt på en gång? Jag vill må så bra som möjligt men inte vara synligt påverkad runt kl 18-19.
Så hur tycker ni jag ska göra? Har lite cb hemma om det spelar någon roll..

Mvh
Citera
2014-08-26, 17:24
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Gulligt att du tror att jag har fel. Det enda Metadon antagoniserar är NMDA. Puss på dig.

Låt oss leka med tanken att jag har fel; hur många som gör felaktiga uttalanden vet om det och kan således göra beslutet att inte säga något iom att vederbörande vet att han/hon har fel? Du är bra gullig du.
Metadon mättar receptorn så att inget utom en sil med Kettisar slår igenom enligt en kille. Du har dock tekniskt rätt.

Citat:
of interest to people on MMT and chronic pain patients on daily high doses of methadone is that ketobemidone is not tested for in UA's (because it's non-existant basically) and because it can penetrate methadones "blocking" effect (aka receptor saturation) [which usually only happens to people taking daily amounts of methadone greater than about 70mg]. MMT patients shoot these pills for that reason.
Citera
2014-08-28, 22:57
Medlem
Mr.Soross avatar
Jag vet att detta är en dålig idé men jag tänker ta jonk IV utan att ens ha testat heroin nasalt/rökt innan. Jag borde ta det sakta istället o köra Oxy oralt etc men något inuti mig säger att det blir fetast kontrast då, om ni förstår mitt tankesätt.

Hur länge kommer 1g räcka IV om man är en impulsiv person? Jag kan typ inte ha mat i kylskåpet för oavsett hur mycket jag har så äter jag tills det tar slut Så jag kanske kommer skjuta säg 2-4 gånger per dag tills det tar slut. Kommer det räcka en vecka?

P.S jag har redan lagt en beställning så detta är inte ännu en "jag hatar mitt liv o har läst om det häftiga heroinet o drömmer om att testa" grej.
Senast redigerad av Mr.Soros 2014-08-28 kl. 23:02.
Citera
2014-08-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
Jag vet att detta är en dålig idé men jag tänker ta jonk IV utan att ens ha testat heroin nasalt/rökt innan. Jag borde ta det sakta istället o köra Oxy oralt etc men något inuti mig säger att det blir fetast kontrast då, om ni förstår mitt tankesätt.

Hur länge kommer 1g räcka IV om man är en impulsiv person? Jag kan typ inte ha mat i kylskåpet för oavsett hur mycket jag har så äter jag tills det tar slut Så jag kanske kommer skjuta säg 2-4 gånger per dag tills det tar slut. Kommer det räcka en vecka?

P.S jag har redan lagt en beställning så detta är inte ännu en "jag hatar mitt liv o har läst om det häftiga heroinet o drömmer om att testa" grej.

3-4 dagar om du ska sätta 3-4 fixar varje dag på ett ungefär. Jag tycker dock du ska skita i det men antar att du gärna går över gränsen som många andra. Rushen speciellt på heroin att det enda drogruset jag riktigt uppskattar. 100% kärlek. Men att nodda riktigt kraftigt i timmar ligger inte långt ifrån. Men det finns liksom ingen återvändo. Men du är nog knäpp i huvudet ändå.
Citera
2014-08-29, 03:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Lycka till! Kanske du behöver
Citera
2014-08-29, 11:06
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:

Det är en otroligt skön känsla som finns man minns länge. Just då är det bara hur bra du mår som är av betydelse, allt annat blir bortprioriterade.

Men det läskiga för ialf mig var att det blev skönare ochs könare dest mer abstinent jag var innan firren.
detta faktum gjorde det ännu svårare att tända av. Känslan från att hålla på att skita ner sig, kallsvettas och är det sommar, då svettas man otroligt kraftigt, vattenfall från ögonen och kraftig ångest. till att känna histaminet och välmåendet spridas genom kroppen och man mår perfekt. Det blir så stora skillnader i måendet på bara ett par sek.

När man har köpt sin dos är stressen i topp, vänta 5 min på tuben är uppriktigt satt jobbigt. Tunnelbane resan är ett helvete, speciellt i rusning. väl framme så springer jag hem ochkokar firren med svett som rinner ner i ögonen och händer som asplöv i kuling.

En blandning av de värsta samt de bästa känslorna.

Knarka lugnt, och dosera i underkant i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in