2013-03-26, 03:35
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Du tänker på amfetamin eller kokain. Man gör det för att:
1. Testa om det är kokain/amfetamin (svider lite lätt och tandköttet domnar) men det behöver inte betyda nåt... Kan vara annat i pulvret som orsakar dessa effekter.
2. Man blir påverkad, snabbt, men det är svårt att gnugga tillräckliga mängder på tandköttet... Desutom är det inte särskilt bra för tandkött/tänder.

Och "gnussar"?

Svider? Då har du dåligt tandkött och borde borsta tänderna mer ofta! Om man har har rent amfetamin, dvs, om man har kommit över HQ amfetamin och sedan tvättat det med kemiskt ren aceton så kan det vara lönt att gnugga sig på tandköttet, inte annars. Usch fifan den smaken.. Nä.

Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Kokain är ju ett bedövningsmedel som används vid vissa ovanliga mun och ögon-operationer. Jag vet inte om det gör det i Sverige. Bra kokain känner man att läpparna i synnerhet bli bedövade och avdomnade. Men sen många år tillbaka så blandar man ut kokain med medel som just ger den effekten. Det går att köpa t.ex. på apoteket och heter xylocain och används för insektsbett etc.
Skapar precis samma effekt. Ett tränat öga och näsa och mun kan lätt avslöja det lågkvalitativa kokainet som t.ex. finns i Sverige. Men det köps ju bara av partyknarkare för att skryta för brudarna...

Inte nödvändigtvis ovanliga operationer(?) men kola används mindre och mindre - inom t.ex. tandvården använder man idag mer lidocaine än novocaine (först dominerade Cocaine sedan novocaine och nu på senare tid så dominerar lidocaine).. Min uppfattning är att Cocaine främst används som bedövning vid operationer i näsa/bihåla och nästan inte alls (längre) vid ingrepp på ögon/tand..

Benzocaine, Xylocaine samt Lidocaine är de tre förutom Cocaine som jag tror många känner till/igen

Innan kokainet hamnar i Sverige så har det ju blivit bankat X antal gånger och enligt många källor så är det i huvudsak levimasol som används numera - år 2012 så innehöll cirka 80 procent av kolat levimasol och anledningen till detta är att det används inom veterinärvården och är således lättillgängligt - mexarna är ju några jävlar och de har ju god kontroll över även det som inte går via usa.. de förstör kolat precis som de har förstört methamfetaminet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ah, jag vet inte om du försökte rätta mig, eller bara komma med mer info. Jag vet att det ibland (alltid) är utblandat med annat som också gör att läppar och tandkött domnar. Men tjacket jag drog senast på tandköttet kände jag av, så även om det var utblandat så gav det "effekt".

Väldigt lite effekt såklart - drog ju bara ett finger över tandköttet. Aja...

Ganska onödigt att jävlas så mycket med smaklökarna och så får man knappt ut något..

Nedan finner ni gammal statistik över det "legala kokainet" i Sverige - och under det så hittar ni aktuell information (2012)..

Import Kokain

2001= 15 gram,
2002= 1789 gram,
2003= 1784 gram,
2004 = 4 gram,
2005 = 1780 gram
==============

Konsumtion Kokain
2001 = 1335 gram,
200 2= 1481 gram,
2003 = 1813 gram,
2004 = 1731 gram,
2005 = 1809 gram

Apoteket svarar om kokainförskrivningsstatistiken

Tack för din fråga.

De beredningar med kokain som Apoteket säljer är så kallade extempore-beredningar. Extempore är specialtillverkade läkemedel som förskrivare kan ordinera när de har behov av andra läkemedel eller läkemedelsformer än de som är godkända i Sverige. Det är alltså läkaren som i varje enskilt fall bedömmer om en beredning med kokain ska förskrivas.

Eftersom det är en extemporeberedning som tillverkas i mycket små kvantiteter, finns det inte några uppgifter i Apotekets statistiksystem över hur mycket det förskrivs. Vi är skyldiga att lämna ut uppgifter om förskrivningen om det är en myndighet som frågar, till exempel Läkemedelsverket, men till andra lämnar vi inte ut några uppgifter.

Med vänlig hälsning
Jenny
Citera
2013-03-27, 12:11
Medlem
Försvinner heroin abstinensen om jag tar palexia?
Kan jag fortsätta heroin om jag tar palexia regelbundet?
Citera
2013-03-27, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksaksa
Försvinner heroin abstinensen om jag tar palexia?
Kan jag fortsätta heroin om jag tar palexia regelbundet?

vill du gå av heroin?
Citera
2013-03-27, 12:46
Medlem
Nej, inte helt:
Citera
2013-03-27, 12:52
Bannlyst
Citat:
Nej, inte helt:

tar du en boll om dan eller?
hur bra är pallaxia mot din smärta?
för lästa att du har problem med det
Citera
2013-03-27, 14:14
Medlem
Jo blir nästan en boll eller 2 senaste månaderna.
Tar bara några dagars uppehåll .
Palexia tycker jag inte hjälper något vidare, men tar den bort abstinensen så kan jag leva med värken.
Citera
2013-03-27, 17:29
Bannlyst
Citat:
Jo blir nästan en boll eller 2 senaste månaderna.
Tar bara några dagars uppehåll .
Palexia tycker jag inte hjälper något vidare, men tar den bort abstinensen så kan jag leva med värken.

Prova palexia med 2-4mg ikto + ev. någon öl och/eller marijuana. Det borde göra dig ganska skön.
Citera
2013-03-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff

Inte nödvändigtvis ovanliga operationer(?) men kola används mindre och mindre - inom t.ex. tandvården använder man idag mer lidocaine än novocaine (först dominerade Cocaine sedan novocaine och nu på senare tid så dominerar lidocaine).. Min uppfattning är att Cocaine främst används som bedövning vid operationer i näsa/bihåla och nästan inte alls (längre) vid ingrepp på ögon/tand..

Benzocaine, Xylocaine samt Lidocaine är de tre förutom Cocaine som jag tror många känner till/igen

Innan kokainet hamnar i Sverige så har det ju blivit bankat X antal gånger och enligt många källor så är det i huvudsak levimasol som används numera - år 2012 så innehöll cirka 80 procent av kolat levimasol och anledningen till detta är att det används inom veterinärvården och är således lättillgängligt - mexarna är ju några jävlar och de har ju god kontroll över även det som inte går via usa.. de förstör kolat precis som de har förstört methamfetaminet.

Jenny

Stämmer bra det... Men jag vet att DXM när det begav sig var kraftfullt att blanda ut med också i rätt proportioner tillsammans med andra ingredienser. Folk tyckte det var "grymt" då....
Men inte blandas det som kommer från the Americas med skit, det är ju höggradigt så klart. Och superlabben gör det bästa methet i världen så klart.
Citera
2013-04-07, 21:22
Medlem
analbastards avatar
Är inte så värst påläst inom heroin och dess doseringar så ni får ursäkta min okunskap. Men hur mycket brunt heroin kan behövas för att överdosera? Har ingen tolerans så om jag bara snortade upp 1 gram skulle jag stendö då? Vet att det kanske är lättare att överdosera genom injektion men är rädd för sprutor och det är ju inget vidare att bli sprutnarkoman istället om man nu överlever :P Har hört många som överdoserat på heroin beskriva det som väldigt bekvämligt så skulle det va ett hyffsat sätt att gå ut på istället för att leta upp barbituarer och dylikt?
Senast redigerad av analbastard 2013-04-07 kl. 21:38.
Citera
2013-04-08, 11:34
Medlem
Varit heronist i 5 år, varje gång jag försökt sluta så har jag bara klarat mig någon
dag dom senaste 12 månaderna. Har gjort ett sista försök nu, annars blir det programmet.
Står på väntelistan, dom har sagt att jag kanske får plats den här veckan.
Har inte tagit något sen i onsdags och knappt fått någon AT. Borde
ju ligga och vara väldigt dålig. Har tagit mediciner ; stess, palexia, gabapentin,
Propavan, och imovane. Tagit dom tidigare när jag försökt sluta.
Fattar inte varför jag inte är dålig
Citera
2013-04-08, 12:07
Bannlyst
Citat:
Varit heronist i 5 år, varje gång jag försökt sluta så har jag bara klarat mig någon
dag dom senaste 12 månaderna. Har gjort ett sista försök nu, annars blir det programmet.
Står på väntelistan, dom har sagt att jag kanske får plats den här veckan.
Har inte tagit något sen i onsdags och knappt fått någon AT. Borde
ju ligga och vara väldigt dålig. Har tagit mediciner ; stess, palexia, gabapentin,
Propavan, och imovane. Tagit dom tidigare när jag försökt sluta.
Fattar inte varför jag inte är dålig

Det är olika. Jag blev dålig dag 2, och värst dag 3. Tacka inte nej till en plats, för de ringer på eftermiddagen och begär att du ska komma nästa dag. Om du tackar nej så får du bara en chans till, sen är du sist i kön. Och jag tror det är så att har du tackat nej en gång, så är du lite i kylboxen ändp, så don't. För jag är egentligen enligt dem först i kön.. Men jag har ju detoxat själv nu och är inte intresserad av vare sig detoxen eller programmet. Så tacka ja direkt! Annars tror dem att du inte har motivationen riktigt. Bara ett råd.

Kan ju säga att det är bättre att avgifta själv än vara där i vita kläder, utan dator eller något. Men det är ju bättre att försöka där om man inte har förutsättningarna för att göra det själv. Jag åkte till danmark, hyrde en stuga i en vecka längs nordsjön som granne, hade ett ordentligt apotek med saker för att motverka den fysiska AT'n. Och det var lättare än vad jag trodde under de förutsättningarna. Men det hade aldrig gått i stan... Jag vimsade ändå runt där och försökte scora whatever för att rusa mig... Men till slut lugnade det ner sig. Men jag är fortfarande skakig.
För mig var det en viktigt med en "barriär" att vara i danmark, jag kunde bara inte scora där. Jo, egentligt längre söderut där jag känner folk. Men ändå.
Citera
2013-04-08, 16:19
Medlem
Just har jag ingen abstinens.
Om jag lägger in mig nu på avdelningen så kommer dom väl bara skicka hem mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in