Citat:
Ursprungligen postat av
Moparornocar
Bra kämpat! Dock så är det oftast när vi slutar kämpa som det fungerar.... Känner du fortfarande likadant för alkohol och droger som du skrev i ditt förra inlägg?
Ligger sömnlös, trött o skriver på luren så ber om ursäkt på förhand
Känner av den känslan som lurat mig så många gånger, just att jag nu är "frisk" och skulle kunna ta en sup med gott samvete, men vet med mig nu att det bara vore början på en nedgång igen. Så fort jag är ensam så tänker jag på hur underbart det vore med ett par glas, en holk, bens, eller varför inte mysa till det med lite Goa opioider, saknar insomningstabletterna, känns tomt som fan när jag är ensam, önskar jag kunde glömma bort hur skönt det är att knarka. Motivationen är iofs att jag har ett litet minne av hur bra jag mådde sist när jag var nykter i en hel månad, tänker då på hur grymt jag kommer må om jag håller up ännu längre.
Har insett att allt handlar om att vara nöjd med tillvaron och vara glad, just det får jag av allt skit som åker ner i käften, men det tär så mycket på de nyktra stunder att det inte är värt, mådde trots allt bättre när jag var nykter en period, kan inte säga mycket om hur det var innan jag provade något, började för ca 6 år sedan, och har ju utvecklats mycket som person, trots drogerna, men nu är jag mest less på att alltid balansera på gränsen till ett förödande missbruk , gett det så många chanser och misslyckats lila många gånger, det är fan lönlöst.
Det som skrämmer mig mest är hur psyket funkar, att jag inte vet om jag hittar på ursäkter, om alkoholen är så djävulsk att den lurar mig så, eller om jag skyller diverse problem på just alkoholen och drogerna, får liksom inte ihop tankarna, tänker för mycket hela tiden, låter luddigt, får liksom inte ihop vad som är felet med mig, brist på självkänsla, till följd av vad, är det så i grund och botten, eller har spriten fördärvat mig så mycket ?
När jag får höra att det antagligen är så så avfärdar jag de tankarna med att det inte är så illa som det verkar, eller att jag kanske brer på lite för mycket , förstår ni, nästan lite paranoida tankar typ, har svårt att ta in saker folk säger, speciellt positiva. Känner liksom alltid att det är något fel på mig, detta är väl en av alla grejer jag försökt dränka i sprit som förvärrats antar jag.