2015-06-06, 21:04
Medlem
Jahapp... Var så jävla nära ett nyktert år, efter midsommar hade det varit ett år.. Nu har jag druckit Torsdag Fredag Lördag. Inte druckit mig full för det var inte ens gott efter detta uppehåll men ändå så dricker jag. Varför ? Jo jag är alkoholist.

Åkte från min skolavslutning (folkhögskola) i Torsdags, sitter och funderar om jag ska svänga in på bolaget i den by jag går i men jag väljer att åka hemåt 7+ mil bort, men när jag när 5 mil bort väljer jag att åka 7 mil till nästa bolag.. Jaja dricka upp skiten jag har sen bara att försöka igen, har ju min avslutning i eftervården på Tisdag men tror jag skippar att gå på den.
Citera
2015-06-06, 21:05
Medlem
Igår efter avslutad arbetsdag firade vi en kollega som blivit morfar. Knappt hade jag hunnit dricka ur innan glaset var påfyllt. Hem kom jag aldrig, utan jag hittades sovande på en sten och polisen skjutsade mig till en tillnyktringsenhet. Hade fortfarande arbetskläderna på mig.

Halva natten låg jag och spydde, hade frossa och mådde allmänt jävligt. Sparkades ut på förmiddagen och hittade hem, tolv timmar senare än planerat.

Nu är inte jag en sådan där känslig sak som börjar misstänka alkoholproblem för att jag blir full när jag dricker sprit, men det börjar bli lite störande att jag liksom på instinkt super tills jag stupar och alltid är det något jag har ställt till med. Igår var första gången jag LOB:ades, och jag tänkte att det skulle bli sista också. I och med att jag har dels ett belastningsregister och dessutom småskaligt missbruk av narkotikapreparat bakom mig så kanske det vore en idé att tänka sig för. Nästa gång kanske jag vaknar upp i en cell istället för på en tillnyktringsenhet, och kanske inte bara för fyllans skull.

Jag skall sluta dricka. Hur gör man det?
Citera
2015-06-06, 21:35
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag skall sluta dricka. Hur gör man det?

Dom jag känner som har lyckats sluta supa/knarka har gjort som följer
behandlingshem>AA/NA (möten/sponsor/stegarbete/service)
RFFR!
Citera
2015-06-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Dom jag känner som har lyckats sluta supa/knarka har gjort som följer
behandlingshem>AA/NA (möten/sponsor/stegarbete/service)
RFFR!
Fast det är väl att dra det lite långt. Jag spårar ur när jag dricker, det är mitt problem. Att ta in på behandling för en sådan sak vore väl lite löjligt nästan. Inga strategier man kan använda på egen hand?

RFFR!
Citera
2015-06-06, 21:46
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Inga strategier man kan använda på egen hand?

RFFR!

Ge dig fan på att inte dricka öht. Gå inte på krökartillställningar, meddela dom som skulle kunna bjuda in dig på dylikt att du har lagt av. Finns en del mediciner , campral ska vara bra mot suget och antabus vet du vad det är va? Kanske ta kontakt med beroendeenheten i din stad.
Gå på ett NA/AA-möte och lär känna lite folk i samma sits. Skaffa nya intressen, börja träna.
Citera
2015-06-07, 00:03
Bannlyst
Och som alltid blev det för mycket alkohol. Jag har inte betett mig dåligt eller gjort bort mig i dag, men det händer att jag gör det. Vad har ni för erfarenheter av Naltrexon? Tänkte försöka kombinera denna med terapi (terapin är egentligen onödig då jag vet varför jag dricker och hur jag fungerar då jag dricker och annars också.

Naltrexon ska, om jag förstått det rätt, minska de positiva effekterna man får av alkohol. Det låter intressant.
Citera
2015-06-07, 20:10
Medlem
Darth-Stefans avatar
På väg ur mitt senaste race. Hällde ut fem starköl och en vinare i vasken i förmiddags för att stoppa mig själv från att dricka idag med. Nu har jag iallafall inget hemma. Mår så satans dåligt bara och ju längre kvällen lider desto mer fruktar jag natten som kommer innebära svettningar och sömnlöshet varvat med mardrömmar. Det känns som om jag håller på att gå sönder.
Citera
2015-06-08, 04:32
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper23
Jahapp... Var så jävla nära ett nyktert år, efter midsommar hade det varit ett år.. Nu har jag druckit Torsdag Fredag Lördag. Inte druckit mig full för det var inte ens gott efter detta uppehåll men ändå så dricker jag. Varför ? Jo jag är alkoholist.

Åkte från min skolavslutning (folkhögskola) i Torsdags, sitter och funderar om jag ska svänga in på bolaget i den by jag går i men jag väljer att åka hemåt 7+ mil bort, men när jag när 5 mil bort väljer jag att åka 7 mil till nästa bolag.. Jaja dricka upp skiten jag har sen bara att försöka igen, har ju min avslutning i eftervården på Tisdag men tror jag skippar att gå på den.

Varför skippa den? Bryt omgående och ta all hjälp du kan få. Var ärlig bara. Har för mig att du började gå på möten för något år sedan och bibehöll din nykterhet med dem bland annat. Du gör inte det längre va?
Citera
2015-06-08, 08:45
Bannlyst
jag har själv varit alkoholist eller iaf på gränsen till det, jag slutade dricka nästan helt och kunde dra ut på party 3-4 gånger om året utan att falla tbx efter ett tag, tar man en starköl till maten så blir man ju givetvis sugen. Skaffa en hobby, t.e.x Skruva med bilar eller plantera blommor whatever, det går inte att sitta och tycka synd om sig själv om man vill bli av med ett beroende. hoppas det hjälper
Citera
2015-06-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Varför skippa den? Bryt omgående och ta all hjälp du kan få. Var ärlig bara. Har för mig att du började gå på möten för något år sedan och bibehöll din nykterhet med dem bland annat. Du gör inte det längre va?

Jo jag har brutit igen det var total meningslöst, inte ens roligt eller gott. Jag har hängt kvar i eftervården men har avslutning till veckan. Har en sponsor som ska komma och dricka kaffe nån dag här och sen får jag ta och ta upp AA möten igen.
Citera
2015-06-09, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
På väg ur mitt senaste race. Hällde ut fem starköl och en vinare i vasken i förmiddags för att stoppa mig själv från att dricka idag med. Nu har jag iallafall inget hemma. Mår så satans dåligt bara och ju längre kvällen lider desto mer fruktar jag natten som kommer innebära svettningar och sömnlöshet varvat med mardrömmar. Det känns som om jag håller på att gå sönder.
Lider med dig! Men det är väl några dagar med ett mer eller mindre helvete som du får härda ut och sen är det upp på hästen igen. Fick själv en jävla dålig avslutning på förra veckan efter för mycket turbolens i livet så hade själv en hemsk dag igår samt en sömnlös natt. Vet inte hur det blir inatt men käkade några stesolid så det mildrade det väl antar jag så hoppas på några timmars sömn inatt! Nej, över fyra månader höll man och sen var det på en normal nivå till allt spårade. Blä. Får väl göra ett nytt försök nu helt enkelt!
Citera
2015-06-09, 03:12
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan

Visst går du sönder. Både själsligen, fysiskt och psykiskt. Att bryta ett "race" rakt kan vara direkt farligt då kraftig alkohol abstinens kan leda till delirium trendens och i allvarliga fall, döden. Om du har möjligheten så trappa ut långsamt. Det kan vara mycket svårare än det låter jag vet, speciellt för en alkoholist.

Citat:
Ursprungligen postat av Viper23
Jo jag har brutit igen det var total meningslöst, inte ens roligt eller gott. Jag har hängt kvar i eftervården men har avslutning till veckan. Har en sponsor som ska komma och dricka kaffe nån dag här och sen får jag ta och ta upp AA möten igen.

Kommer nästan inte ihåg när det var roligt eller gott för min egen del. De sista åren var det endast ett tvång och en mental besatthet att dricka. Att fly allt vad känslor och verklighet hette. Trycka undan, döva och få tyst på alla tankar som snurrade i skallen. Egentligen var det bara ett långsamt självmord jag levde i ända tills den dagen när jag kraschade helt, bad om hjälp och var villig att göra vad som än krävdes av mig för att bli fri från beroendet. Den dagen förändrades mitt liv för alltid.

Hoppas att du hittar tillbaka till det du fann för ett år sedan. Det är du värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in