Citat:
Ursprungligen postat av marskatt
Öm jag ska dricka något utöver saft, vatten eller läsk är jag jättenoga med att det ska vara 0,00%
Jag försöker undvika alkoholfritt öl och vin eftersom jag tror att det skulle kunna vara en trigger för min hjärna. Handsprit och munskölj med alkohol använder jag inte heller.
Ett gott alternativ att dricka, 100% blåbär, finns att köpa på kajsa warg i Stockholm eller i välsorterade matbutiker.
Vore kul att höra om ni andra har något bra tips på goda drycker.
Ta det lugnt och en dag itaget
Jag försöker undvika alkoholfritt öl och vin eftersom jag tror att det skulle kunna vara en trigger för min hjärna. Handsprit och munskölj med alkohol använder jag inte heller.
Ett gott alternativ att dricka, 100% blåbär, finns att köpa på kajsa warg i Stockholm eller i välsorterade matbutiker.
Vore kul att höra om ni andra har något bra tips på goda drycker.
Ta det lugnt och en dag itaget
Ja, för i t ex Carlsberg Non Alcoholic så är det 0,5% alkohol.. Även om det är nästan obefintligt så finns den där, den lilla alkoholormen. En sak som jag älskade att blanda med rom var Ginger Ale, så man kanske kan pressa någon lime och det vet jag med säkerhet att det är sjukt gott bara att köra softdrink på med - så prova ginger ale eller typ tranbärsjuice, citronlag, sockerlag skakad med lite sprite på toppen. Fräsch softdrink!

Citat:
Ursprungligen postat av Long-John-Silver
Jag körde mkt alkoholfritt ett tag. Det gick bra för mig. Har dock kommit fram till att läsk är godare, billigare o säkrare. Handsprit på sjukhus däremot... hela missbrukardelen av hjärnan slås på av lukten. Dock inte värre än att jag klarar d.
Tur att jag nobbar handspriten då, jag tror att lite skit gör en bara starkare och ska man bli helt jävla hyperrenlig av sig så sitter man snart där med dödssjukdomar pga att den naturliga resistansen har gått och dött i något hypokondrikerharem.
Mvh