2014-08-14, 21:46
Medlem
AndrewBernards avatar
Tråd sammanfogad

/Moderator
Citera
2014-08-21, 22:12
Medlem
Tema Göteborg. Vad borde jag köra? Ska jag försöka hitta någon IFK t-shirt eller hur tänkte de här?
Citera
2014-08-22, 00:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE0S
Tema Göteborg. Vad borde jag köra? Ska jag försöka hitta någon IFK t-shirt eller hur tänkte de här?
känns så kliché, klä dig som Gustav den II:e Adolf, grundaren av göteborg.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_II_Adolf
Citera
2014-08-22, 00:26
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Maskerad med superhjältetema.

Jag är just nu inne på antingen Wolverine eller Rorschach. Båda är förhållandevis lätta. Wolverine skulle kräva beställa klor och Rorschach beställning av en mask samt hitta någon billig hatt. Helst skulle jag vilja ha lämplig mc jacka för wolverine men vit tank top skulle räcka. Vilken karaktär låter som bäst val?

Jag har också vart inne på Tarzan och beställa sexiga leopard speedos, men festen är i slutet av augusti och vill inte gå i kallingar utomhus en hel kväll.

En annan karaktär jag hunnit fundera på är the Riddler. Men det är inte superlätt att hitta billiga lämpliga gröna kläder (second hand).

The Riddler hade ju rätt tajta kläder i Batman Forever. Mitt tips: köp dig en grön morph-suit (teknikmagasinet och buttericks brukar ha dessa). Skippa huvan till den och ta fram svart spritpenna och måla frågetecken över hela dräkten. Färga håret illrött och ta på dig en grön ögonmask.

Folk borde kunna se vem du ska föreställa.
Citera
2014-08-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Maskerad med superhjältetema.

Jag är just nu inne på antingen Wolverine eller Rorschach. Båda är förhållandevis lätta. Wolverine skulle kräva beställa klor och Rorschach beställning av en mask samt hitta någon billig hatt. Helst skulle jag vilja ha lämplig mc jacka för wolverine men vit tank top skulle räcka. Vilken karaktär låter som bäst val?

Jag har också vart inne på Tarzan och beställa sexiga leopard speedos, men festen är i slutet av augusti och vill inte gå i kallingar utomhus en hel kväll.

En annan karaktär jag hunnit fundera på är the Riddler. Men det är inte superlätt att hitta billiga lämpliga gröna kläder (second hand).

Rorschach blev mitt val och kan starkt rekommendera denna karaktär om ni ska på hjälte-tema och vill ha en dräkt som är enkel att fixa och förhållandevis lik originalet.

Hade hemma: Trench coat, kostymbyxor, svarta skor, vit tunn halsduk, skinnhandskar.
Köpte: Hatt (200 kr), mask (200 kr)
Citera
2014-09-01, 16:44
Medlem
blomodlarens avatar
Ska på maskerad om ca två veckor. Ska klä ut mig till rastafariman. Alltså jag kommer måla mig svart och ha rastakläder osv. Några tips på saker man kan ha till utklädnaden? Hur gör jag för att se så afrikansk ut som möjligt i ansikte osv?
Citera
2014-09-06, 12:20
Medlem
Jag ska på maskerad ikväll och behöver akut hjälp.

Temat är filmkaraktärer. Det spelar ingen större roll vad jag blir men gärna någon med byxor och inte kort klänning. Jag funderar på Jack Sparrow men har ni andra förslag så kom gärna med dem!

Nu till mitt andra problem: Maskeraden är alltså ikväll. Så det ni kommer på måste finnas i en fysisk butik någonstans i Skåne.

Några förslag på kostymer/affärer?
Citera
2014-09-06, 12:57
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Ska på maskerad om ca två veckor. Ska klä ut mig till rastafariman. Alltså jag kommer måla mig svart och ha rastakläder osv. Några tips på saker man kan ha till utklädnaden? Hur gör jag för att se så afrikansk ut som möjligt i ansikte osv?

Svårt att inte bara se löjlig alt. opassande ut i blackface.
Vad anser du vara "rastakläder"?

Citat:
Ursprungligen postat av bandofbaboons
Jag ska på maskerad ikväll och behöver akut hjälp.

Temat är filmkaraktärer. Det spelar ingen större roll vad jag blir men gärna någon med byxor och inte kort klänning. Jag funderar på Jack Sparrow men har ni andra förslag så kom gärna med dem!

Nu till mitt andra problem: Maskeraden är alltså ikväll. Så det ni kommer på måste finnas i en fysisk butik någonstans i Skåne.

Några förslag på kostymer/affärer?

Vad har du i garderoben? Hur klär du dig normalt?
Det finns ju liksom rätt gott om filmkaraktärer så det går ju faktiskt att "jobba bakifrån". Hitta en outfit i garderoben och sen en filmkaraktär som passar den.

En som kanske kan vara lätt att svänga ihop kläder till men ändå är "ikonisk" är ju Han Solo
http://celebnmusic247.com/wp-content...ars-1976-1.png

Har du håret till det borde annars Leias vita klädsel inte vara omöjlig att göra själv i slöjden
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb2...fficialPix.jpg
Citera
2014-09-21, 15:44
Medlem
Tre vännerna (och Jerry)

Var tvungen att sätta Jerry efter i rubriken, kunde inte hålla emot.

Men jag behöver tips på Halloween klädsel till mig och två tjejkompisar. Vore ju roligt om man typ kunde klä ut sig till PowerPuff Pinglorna eller nåt.

Flera tips i samma stil ?
Citera
2014-09-21, 15:47
Medlem
Totally Spies? Super Mario, Luigi och prinsessan?
Citera
2014-09-21, 15:59
Bannlyst
Älskar tre vännerna och jerry

Ni kan klä ut er till bröderna dalton

N i kan klä er som knatte fnatte chatte

Som prostituerade vore inte fel.
Citera
2014-09-21, 16:04
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolola
Var tvungen att sätta Jerry efter i rubriken, kunde inte hålla emot.

Men jag behöver tips på Halloween klädsel till mig och två tjejkompisar. Vore ju roligt om man typ kunde klä ut sig till PowerPuff Pinglorna eller nåt.

Flera tips i samma stil ?

Ja du, rubriken var helt galen usel iallafall eftersom den inte beskriver vad du vill med tråden. Moderator är anropad.

Klä ut er till hjärndöda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in