2015-05-10, 04:38
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Player7654
Räcker det för att framstå som "bonnläpp"? Flanellskjorta i rött och svart med en truckerkeps alltså. Sedan kan jag spara ut till lite länge stubb också. Det är en tjej som kommer närvara på festen som jag tror att det kan bli något med. Så jag vill inte klä ner mig för mycket.

Kanske gå som en dräng? Bilderna jag får upp verkar vara vit skjorta, svart väst, keps samt någorlunda grova byxor och skor på det? Eller är temat mer menat modernt?
Citera
2015-05-10, 04:55
Medlem
Carcosas avatar
"tema lantbruk/bonde" - vilekt skämt. jag borde anordna en fest med tema stadsbo: alla kan klä sig som bögar, feminister och idioter

jag skrattar gott åt bara idén
Citera
2015-05-10, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Kanske gå som en dräng? Bilderna jag får upp verkar vara vit skjorta, svart väst, keps samt någorlunda grova byxor och skor på det? Eller är temat mer menat modernt?
Temat är mer modernt. Alla ska klä ut sig till lantisar. Tänk dig typ en byhåla i Värmland, Dalarna eller Österbotten. Alltså så som stereotypen ser ut. Inte så som dom egentligen ser ut. Det finns "original" i alla byar.
Citera
2015-05-10, 06:23
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Räcker det för att framstå som "bonnläpp"? Flanellskjorta i rött och svart med en truckerkeps alltså. Sedan kan jag spara ut till lite länge stubb också. Det är en tjej som kommer närvara på festen som jag tror att det kan bli något med. Så jag vill inte klä ner mig för mycket.

Om jag hade varit du hade jag kört på daggmask, traktor eller väderkvarn.
Citera
2015-05-10, 08:33
Medlem
FreshMilks avatar
Blå overall(typ skoteroverall fast sån tunn du har i verkstaden) eller flanellskjorta och huggarbyxor/motorsågsbyxor/skyddsbyxor. Keps med nån traktortillverkare är givet!

Va inte rädd för att klä "ner" dig, visa att du ansträngt dig
Citera
2015-05-10, 08:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lantmännen overall o rulla dig i närmsta dynghög, thats it.
Citera
2015-05-10, 10:11
Medlem
Citat:
Jag tänker inte köra på fullt blåställ och arbetsskor med stålhätta precis. Men jag såg ett ställe i stan som säljer flanellskjortor för 99 kr styck. Om jag köpen en sådan och sedan kör ett par vanliga blåa jeans till det? Sen ett par vanliga skor också.

Hitta gärna hängsel-jeans typ "gravid-byxa" (pösmage ok, fyll med tygbylte/kudde).

Gardera med annan tunn rutig skjorta också - Flanell kan bli otrevligt varmt att festa i.

Fundera på boots också - gärna cowboy style.

Stråhatt - gärna förstärkt med en gnutta gräs/halm som sticker ut under.

Tänk levande fågelskrämma helt enkelt.
Citera
2015-05-10, 10:44
Medlem
Storstövlar och lössnus icke att förglömma, annars funkar din tilltänkta utstyrsel utmärkt, skulle jag säga.
Citera
2015-05-10, 12:32
Medlem
franges avatar
Denna är ju given snarare än stråhatt som någon föreslog
https://fyndiq.se/product/387451-john-deere-keps/

Edit: Och, viktigt är att du har skärmen på kepsen uppåtvikt!
Senast redigerad av frange 2015-05-10 kl. 12:35.
Citera
2015-05-10, 12:39
Medlem
andreasofthebfts avatar
Skinnväst är given, gärna med vit skjorta el. flanell. vita tubsockar och försök hitta ett par loafers á-la -90. bruna, svarta... spelar mindre roll.

något retro som, "lantmännen", "NNP", valmet.

lycka till!!
Citera
2015-06-07, 21:13
Medlem
Chloettes avatar
Hjälp! Vad ska jag klä ut mig till imorgon?

Än en gång har det visat sig hur duktig jag är på att prokrastinera... Kom på att jag är bjuden på maskerad-fest imorgon där temat är tidsresan. Kan inte ni hjälpa mig komma på något fyndigt men enkelt? Tänkte först typ en spermie, alltså tidsresa till mitt livs begynnelse. Men det är ju svårt...
Citera
2015-06-07, 21:16
Medlem
klä ut dig till en framtida version av dig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här