2013-10-10, 16:36
Medlem
knekt sparvs avatar
Man kan väl säga att halloweenfesterna börjar närma sig och jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till. Det verkar inte finnas något krav på att det ska vara läskigt så det spelar ingen roll (även om jag personligen tycker att det är roligare). Vad ska jag klä ut mig till?
Jag: Kvinna, 20+, halvkort hår, ljust kopparfärgat men jag äger en svart hårsprej, rätt smal.

Idéer till andra:

Miley Cyrus
Enhörning
Cyborg
Zombiebarn
Mentalpatient
Galen vetenskapsman
Tvättbjörn
Ryss
Maskros
Spåkvinna
Indiana Jones
Mannen i den gula hatten
Drutten och Gena
Citera
2013-10-13, 00:32
Medlem
VidkunQuislings avatar
Halloween är snart här! Tycker egentligen att detta ska ha en egen tråd, men antar att någon moderator kommer komma och rycka mig i örat om jag skulle starta en!

Ja, i alla fall, jag ska på en Halloween-fest och utklädd ska man vara. "Jävla skit" tänkte jag först, men vid närmare eftertanke så kom jag att tänka på hur många slampiga sjuksköterskor, poliskvinnor och nunnor det kommer va där, så tänkte köra på de ändå!

Men... utklädnad var det ja. Vill ju inte köra på dracula eller något annat total-lame, så tänkte köra på något provocerande, typ Hitler eller Breivik.
Dock kan nog detta va lite väl provocerande när man senare på kvällen ska ut på klubbarna i stan.

Så nu till frågan, har ni någon provocerande men ändå kul utklädnad att tipsa om? Eller ska jag köra hårt på Breivik/Hitler och hoppas på de bästa?

Eller ska man skippa provocerande och köra på kul istället?

Jaja, tipsa i alla fall så blir jag glad!

KÖR HÅRT ALLA 30 SLAKARE!
Citera
2013-10-13, 09:25
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Halloween är snart här! Tycker egentligen att detta ska ha en egen tråd, men antar att någon moderator kommer komma och rycka mig i örat om jag skulle starta en!

Ja, i alla fall, jag ska på en Halloween-fest och utklädd ska man vara. "Jävla skit" tänkte jag först, men vid närmare eftertanke så kom jag att tänka på hur många slampiga sjuksköterskor, poliskvinnor och nunnor det kommer va där, så tänkte köra på de ändå!

Men... utklädnad var det ja. Vill ju inte köra på dracula eller något annat total-lame, så tänkte köra på något provocerande, typ Hitler eller Breivik.
Dock kan nog detta va lite väl provocerande när man senare på kvällen ska ut på klubbarna i stan.

Så nu till frågan, har ni någon provocerande men ändå kul utklädnad att tipsa om? Eller ska jag köra hårt på Breivik/Hitler och hoppas på de bästa?

Eller ska man skippa provocerande och köra på kul istället?

Jaja, tipsa i alla fall så blir jag glad!

KÖR HÅRT ALLA 30 SLAKARE!

Det här beror ju en del på hur du ser ut i övrigt men politiska ledare kan man faktiskt klä ut sig till. Stalin kanske? Dock är det jävligt tråkigt att alltid behöva förklara för det obildade packet vad man är utklädd till.
Tre spontana idéer jag kommer på är ryss, brandman eller Indiana Jones. Eller vad fan, någon cool superhjälte kanske? Vad hade du helst klätt ut dig till om du var liten? Gör en vuxenversion av det.
Citera
2013-10-15, 13:55
Medlem
playmates avatar
Tips på roliga utklädnader som de flesta redan har hemma? Vill inte lägga ner massa pengar på färdiga Halloweenoutfits. Har tidigare varit grekisk gudinna insvept i lakan, och bebis i onepiece så tips på kreativa och roliga utklädnader uppskattas!
Citera
2013-10-17, 17:31
Medlem
BarbraStreisands avatar
Någon som kan komma på idéer till passande sår/ärr till en djävul? Vill inte vara någon klassisk "slampig" djävul som de flesta tjejer skulle köra på, utan nu vill jag bli läskig så jag har hittills beställt horn som jag ska ha på pannan. Men, jag är grymt sugen på blod också haha, så ge mig tips!
Citera
2013-10-18, 00:00
Medlem
BaronBeavers avatar
Har någon idé på ett tema för 6 killar? Kan vara vafan som helst!
Citera
2013-10-18, 12:47
Medlem
BaronBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronBeaver

Filmreferenser, serier osv.
Citera
2013-10-18, 19:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Reservoir dogs har 6st mr...
Citera
2013-10-19, 20:43
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronBeaver
Det är sex ägg i en äggkartong om ni orkar förklara för dryga idioter 200 gånger vad ni är och varför. Äggen kan ju vara kläckta också.
Citera
2013-10-21, 18:32
Medlem
julkalenderns avatar
Jag skulle vilja klä ut mig till Jesse Pinkman på Halloween. Någon som har koll på vart jag kan få tag på en gul labbrock och skyddsglasögon? Det senare är nog ganska lätt att hitta på typ Clas Ohlson men gul labrock är lite kruxigare.
Citera
2013-10-21, 18:36
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Jag skulle vilja klä ut mig till Jesse Pinkman på Halloween. Någon som har koll på vart jag kan få tag på en gul labbrock och skyddsglasögon? Det senare är nog ganska lätt att hitta på typ Clas Ohlson men gul labrock är lite kruxigare.

Köp en vanlig labrock i någon hjälpmedelsbutik eller kostymbutik/skämtbutik och färga den gul i tvättmaskinen? Jättelätt!

Skyddsglasögon hittar du i alla järnaffärer, biltillbehörsaffärer och städbutiker.
Citera
2013-10-21, 20:21
Medlem
Funderar på Harry Potter.

Nån som har tips på vad mer än en: Gryffindor slips, glassögon samt trollstav som kan behövas?

Känns som något fattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in