2014-08-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
För min del lutar det allt mer åt SD, alternativt något parti som mer reflekterar mina åsikter i en större helhet.

Jag prioriterar just nu bort mina egna tankar för Sveriges bästa, hade krisen inte anhopats såhär raskt som den faktiskt gör hade jag lagt min röst genom hjärtat - inte hjärnan.

Det känns ju skönt att du insett sanningen om Reinfeldt och ja, det är Reinfeldts fel alltihop, Reinfeldt och Stockholmsmoderaterna. Vanliga moderater vill precis som SD (Bo Frank i Växsjö t.ex.) minska invandringen, föra en ansvarsfull invandringspolitik men det har man inte kunnat göra sedan Reinfeldt och Stockholmsmoderaterna kuppade det moderata samlingspartiet.

Låt dit inte luras utav politikernas valfjäsk bara, håll hårt i din röst! Jag litar inte för ett dugg på dessa vallöften som politikerna slänger ur sig, kommer ju nya löften varje dag och allt som oftast infrias en väldigt liten del av dom.

Det vallöfte som kommer gå igenom är höghastighetstågen eftersom det är någonting som väldigt många vill ha och det skulle vara lämpligt i vårt avlånga land. Fri tandvård finns nog inte ens på tapeten hos vänsterpartiet, trots partiets löfte.

Personligen hade jag redan bestämt mig för SD sedan länge, flera år bakåt och efter att ha genomskådat flosker efter flosker och bekräftande om invandringens kostnader från självaste Statsministern själv sattes verkligen spiken i kistan rejält. Vad det är härligt att få sina fördomar bekräftade.
Citera
2014-08-20, 03:56
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
... Nä! Vi bor istället trängre. Våra barn kan inte flytta hemifrån. Vi tränger ihop oss på bussen i en allt skitigare och ogästvänligare miljö. Det är så vi betalar detta katthultstaberas. Ovanpå det ska vi betala den löpande driften för kolonisatörerna, inklusive för asylsökare som sedan inte får asyl.

En golgatavandring för svensken, fast istället för att bära korset får vi det uppstucket i arslet.

Mycket elegant inlägg.

Och det är just här som den etniska rensningen av Sveriges ursprungsbefolkning kommer in.

Med Imam Reinfeldts politik har det blivit för svårt för ungdomen att flytta hemifrån och etablera sig med egen familj och ett anständigt jobb. Imamens nya adel ockuperar bostäderna.

Pojkhögerns mambos sitter hemma och lever på FAS3, spelar World of Warcraft, och runkar tills de är 30år. Efter detta finns det ingen drivkraft kvar att bilda familj.
Samtidigt överöses Imamens nya adel med feta apanage som omsätts i en enorm nativitet.

Hur ser Sverige ut om 30år? Det går mycket snabbare nu än vad Det Sovande Folket kan ana.

48 Miljarder är bara en parantes. Det tog 2000 år att bygga upp ett anständigt land.

Imam Reinfeldts år vid makten blir fatala för Konungariket Sverige
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-20 kl. 04:37.
Citera
2014-08-20, 06:49
Medlem
Månsans avatar
Höjda skatter för att klara Reinfeldts massinvandringsexperiment

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/planerar-ny-skatt-for-att-klara-flyktingfragan/

Citat:
Fredrik Reinfeldt och Anders Borg överväger flera skattehöjningar för att möta flyktingströmmen de närmaste åren, kan Expressen avslöja.
Bland förslagen finns en ny bankskatt i form av sänkt tak för ränteavdrag och en fastighetsskatt för kommersiella fastigheter.

Jag är besviken. Jag har hela tiden trott att massinvandringen av analfabeter från Afrika och Mellanöstern varit en formidabel vinstaffär. Reinfeldt och Ullenhag har ju bedyrat detta massor av gånger genom åren. Jag känner mig grundlurad.

.
Citera
2014-08-20, 07:12
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Höjda skatter för att klara Reinfeldts massinvandringsexperiment

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/planerar-ny-skatt-for-att-klara-flyktingfragan/

Jag är besviken. Jag har hela tiden trott att massinvandringen av analfabeter från Afrika och Mellanöstern varit en formidabel vinstaffär. Reinfeldt och Ullenhag har ju bedyrat detta massor av gånger genom åren. Jag känner mig grundlurad.

.

Detta måste vara ett av dom mer sensationella avstegen från en ideologi som någonsin gjorts i svensk politik.
Citera
2014-08-20, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Detta måste vara ett av dom mer sensationella avstegen från en ideologi som någonsin gjorts i svensk politik.

Inte en sann sak på Expressens första sida idag. Bara ljug svenska folket rakt upp i ansiktet.
Med en Kg Bergström som inte diskuterar, opponerar mörkar jamsar med blääää!
Citera
2014-08-20, 08:04
Medlem
MeMajks avatar
Tycker fan i mej lite synd om FR.
Han läste om en opinionsundersökning som gjorts fysiskt på gatan, där 1000 pers utfrågats om invandringen och där 2 av 3 svarade att de såg positivt på att ta hit alla människor från hela världen som flyr för sina liv.
FR ser ett halmstrå som han nu klamrar sig fast vid och är övertygad om att detta ska kunna ge honom röster i valspurten.

Att ställa en fråga till en människa på gatan om de vill hjälpa en person som flyr från döden är kanske inte det smartaste sättet att få något hum om vad de röstberättigade i landet anser om invandringspolitiken.

Annars kan man kanske tänka att FR tänker att lämna politiken helt och göra en Bert Karlsson och starta upp en flyktingförläggning som ger mer i inkomst än en statsministerlön
Citera
2014-08-20, 08:27
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tycker fan i mej lite synd om FR.
.....

Annars kan man kanske tänka att FR tänker att lämna politiken helt och göra en Bert Karlsson och starta upp en flyktingförläggning som ger mer i inkomst än en statsministerlön

Han kommer säkert starta en flyktinganläggning.

I form av en bostad för sig själv långt ifrån Sverige.
Citera
2014-08-20, 08:46
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Jag blir alltmer övertygad om att Reinfeldts utspel måste ses i ljuset av att han accepterat en valförlust. Med enormt generös flyktingretorik så får han en del S-röster att gå till SD. Visserligen förlorar han en del själv, men vinner förmodligen också röster från sina smålakejer. Ingen kommer att göra upp med SD och om C, Fp respektive Kd blir så små, så kan det inträffa att V+MP+S som minoritetsregering måste göra upp med minst två små allianspartier...eller M.

Han vill göra en rödgrön minoritetsregering så svag det går och samtidigt stärka sitt eget parti i opposition. På vårt land och kulturs framtids bekostnad, ej att förglömma.
Citera
2014-08-20, 09:00
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ursäkta, jag tog siffran ur minnet, och blandade ihop den med andra siffror på sidan, ser jag nu när jag googlade fram utredningen igen. Den korrekta siffran är 14 miljoner per individ, vilket inte låter mycket i jämförelse med min miss, men jag hoppas att siffran ändå imponerar.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/15/00/25/baf09ba7.pdf

sidan 547:

Lugnt, jag tyckte bara att det lät alldeles för mycket för att kunna stämma En nettokostnad på 14 miljoner per individ är förstås fruktansvärt mycket. Ponera att Norges siffror är överförbara på oss, så kostar en zigenare 50% mer än t o m somalier, det är minsann inte illa pinkat.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Vilka nationalekonomer har kommit med seriös kritik? Har inte följt Låsningen-debatten så noga.

Det finns nog ingen uttömmande kritik att tillgå såvitt jag vet, men både Jan Ekberg och Assar Lindbeck t.ex. vill jag minnas har kritiserat Tullbergs metodologi.

Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Så du råkade citera ett av mina inlägg i en annan tråd och sedan postade du det i den här tråden. Kul i a f att du ser ett problem med det. Är det vitt eller rött du har i papplådan? (Fas3-ekonomer är en klass för sig.)

Problemet är ju ditt som inte klarar att hålla ordning på vad du sagt. Du har haft fel hela tiden och försöker nu lämpa över det på mig. Pappskalle

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Verkar som att du är den som totalt saknar koll

Jag har själv gjort peer review och fått egna arbeten granskade, så jag har nog koll så det räcker. Peer review är kvalitetsgranskning före publikation, inte en recension. Så här har du en tillbaka din kretin
Citera
2014-08-20, 10:36
Medlem
lepops avatar
Vet inte om någon hunnit ta upp detta. Men visst hade det varit bra om någon kunde lägga upp ett klipp på Youtube med engelska subtitles så att Reinfeldts idioti sprids till fler länder?

Någon hjälte här?
Citera
2014-08-20, 10:39
Medlem
Golonkas avatar
Det jäser nu även bland mer talföra och öppet kritiska s.k "gammelmoderater".

Läs denna eminenta debattartikel!

http://ledarsidorna.se/2014/08/debatt-att-ga-till-val-pa-logner/

Hur tror ni Freddes ställning är inom partiet idag? Att han byggt upp en maktbas med stöd av partiideologen Schlingman är helt klart. Likaså att det rensats ut, munkavlats och bakbundits under åren och det är ju inte bara väljare som flytt M. En del profiler har redan tagit steget över till SD, andra har försmäktat i bitterhet under familjeporträtten och invid de små sideborden med punchfläckar på. Men kvar i partiet sitter säkert en hel del personer som dagtingat med sina värderingar och som kanske rent av rycktes med av entusiasmen när M tangerade och överflyglade S i opinonsmätningar och väljarförtroende. Hur kan dessa tänkas agera och är de tillräckligt många för att meddela chefen att han inte längre har medlemmarnas förtroende? Helt ärligt, hur många M-medlemmar har alltjämt förtroende för Fredde och att hans plötsliga öppenhjärtlighet i fråga om kostnaderna är beundransvärd och hederlig efter alla dessa eoner av direkta lögner rakt i ansiktet på folk? Såväl medarbetare, ministrar, medlemmar och väljare och FOLKET som helhet!

Vågar man hoppas på en kupp? Finns det någon falang inom M som idag slipar knivarna? Var sitter Brutus i Nya Moderaterna?
Citera
2014-08-20, 10:44
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Vet inte om någon hunnit ta upp detta. Men visst hade det varit bra om någon kunde lägga upp ett klipp på Youtube med engelska subtitles så att Reinfeldts idioti sprids till fler länder?

Någon hjälte här?

Hade varit bra. En av få saker som påverkar vår knäppa regim är negativ uppmärksamhet i utlandet.

Det är överlag svårt att förklara svensk politik för utlänningar. Det är liksom för knäppt. Ungefär som Assange-fallet där jag gång på gång berättat att han blev åtalad pga vår institutionella feminism. Så är det ju men folk verkar ändå hellre vilja tro på bakomliggande USA-ledda konspirationer som i deras värld känns mer troliga än att ett gäng radikalfeminister kuppat till sig juridisk makt i Sverige.

Misstänker att det blir likadant här. Man kan översätta och folk kommer ta för givet att Reinfeldt är nån sorts impopulär utopisk kommunistledare. Inte främsta representanten för det "konservativa" partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in