2014-08-20, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Omvärlden har noterat att Sverige är helt kucko. Via andra sociala medier har jag fått tillgång till den här debattartikeln från danska tidningen Mitfyn, skriven av en av medarbetarna på Radio 24/Syv som också låg bakom Danmarks Röst i somras. Eftersom jag är gammal nog att förstå danska i text åtminstone hjälpligt, så kan jag ta till mig innehållet. Övriga får väl klistra och köra genom översättningsprogram. Varsågoda:

Källa:http://www.mitfyn.dk/article/315305?shareid=7188&hash=33642ba629d0ce5551a62682e b7d9da7229ef6f0

Man skäms!
Är man i Dk som svensk, så fungerar man lite som invandrarna gör här.
Man vill INTE prata politik.
Danskarna tycker att vi är idioter.

För övrigt är mitt tålamod för länge sedan slut och hjärtat i det närmaste dött.
Tack för det regeringen.
Citera
2014-08-20, 11:08
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Höjda skatter för att klara Reinfeldts massinvandringsexperiment

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/planerar-ny-skatt-for-att-klara-flyktingfragan/

Okej. Först sänkte han skatterna i flera steg, så att inflödet av pengar till välfärden för svenskarna ströps åt. Sedan öppnade han gränserna på vid gavel och planerar nu att utöka beskattningen av samma välfärdsdränerade svenskar, till förmån för stora volymer utlänningar.

Den här mannen måste vara det största hotet mot Sverige sedan... Kristian tyrann?

Det är inte roligt längre, det är inte frågan om att skratta lite åt några stolligheter. Skrattet har fastnat i halsen för länge sedan. Vi har ingen landsfader, Reinfeldt fungerar som en utlandsfader. Han betraktar inte oss, folket, som sin uppdragsgivare. Han är alla gökungars gökunge, han är gökungarnas kung. Först lovade han oss mer pengar i plånboken. Sedan lovade han oss stabila finanser. Kort därefter föll ridån: det finns inga mer pengar åt oss men hans favoritsport, "generös invandring", måste fortsätta att finansieras av oss. Skatterna måste höjas, tiderna blir svårare.

Och allt detta, för att... vad då? Vad hade vi att vinna från första början? Sverige skulle bli mer spännande. Hjulen skulle kunna snurra vidare trots de stora pensionsavgångarna och den minskade nativiteten. Men vad fick vi? Ökad social oro, med bilbränder och skottlossningar. Etniska konflikter. Kraftigt ökad kriminalitet. Tiggeri på var och varannan gata. Ett stadigt tillflöde av utanförskapsområden. Ökade klyftor, backlash för jämställdheten. Skenande kostnader för kommunerna. Tilltagande bostadsbrist, rekordhög arbetslöshet, dykande skolresultat, färre vårdplatser. Ovanpå detta, ett odemokratiskt offentligt samtal fyllt av invektiv riktade mot oliktänkande. Hot och förföljelser mot människor som med all rätt oroas över utvecklingen i sitt land.

Oavsett vilken trojka som styr efter den 14 september, så kan vi räkna med en fortsatt rak och benhård retorik mot den svenska befolkningen. Utlänningarna kommer att kräva allt mer av våra gemensamma resurser och politikerna kommer att tala sig varma för satsningar på dessa personer, på samma sätt som man förr brukade göra å folkets vägnar. Alltså, på den tiden när politikerna fortfarande representerade svenskarna. Vi svenskar behöver ju inga pengar, vi kan leva på luft och på att öppna våra hjärtan. Allting känns ju så bra då! Vetskapen om att vi tillfälligt lyfte max 0,1% av alla världens behövande värmer hjärtat, medan allt det vi har byggt upp under århundraden raseras på ett fåtal mandatperioder.

Fy fan.
Citera
2014-08-20, 11:19
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
...Utlänningarna kommer att kräva allt mer av våra gemensamma resurser och politikerna kommer att tala sig varma för satsningar på dessa personer, på samma sätt som man förr brukade göra å folkets vägnar. Alltså, på den tiden när politikerna fortfarande representerade svenskarna. Vi svenskar behöver ju inga pengar, vi kan leva på luft och på att öppna våra hjärtan. Allting känns ju så bra då! Vetskapen om att vi tillfälligt lyfte max 0,1% av alla världens behövande värmer hjärtat, medan allt det vi har byggt upp under århundraden raseras på ett fåtal mandatperioder.

Fy fan.

Observera att de du kallar "utlänningarna" kommer att vara i majoritet inom ett halvsekel om inget görs. De är inte "utlänningar" längre, för det demografiska experimentet vi just nu lever i, har som resultat att svenska folket helt enkelt dör ut över tid. Framtidens svenskar kommer att kunna beskådas utstyrda i folkdräkter på Skansen eller motsvarande, där små mörkhyade hybridungar kastar pinnar och småsten på de föraktade "svennarna" under det att huckleklädda skolfröknar försöker få dem att sluta plåga den stackars folkspillran av urbefolkning.

Svenska språket, svenska traditioner, svenska seder, svensk kultur.... Det blir sådant framtidens Utbildningsradion och Kunskapskanalen lägger små program om.

Det är för jävla sorgligt detta! Aldrig tidigare i världshistorien har ett folk så målmedvetet och med öppna ögon arbetat för sin egen undergång, sin förintelse och att bli en minoritet i sitt eget land! Skam är inte tillräckligt! Förtvivlan är ett för svagt ord för att beskriva detta sakernas tillstånd!

Vi befinner oss på kanten invid en avgrund. Vi tror att vi på något sätt är skyddade, att indianernas och aboroginernas öde aldrig kan bli vårt, men fy faaaaan vad fort det kommer att gå! Mina barnbarns barn kommer sannolikt att vara små favelainvånare i en brinnande dystopi och det gör mig så förbannat ledsen! Jag funderar på att skriva en liten bok och lägga i en blykapsel som jag gräver ner på någon svårtillgänglig plats och hoppas att någon läskunnig kan öppna om hundra år eller så... För jävligt alltsammans!
Citera
2014-08-20, 11:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/planerar-ny-skatt-for-att-klara-flyktingfragan/

Jag är besviken. Jag har hela tiden trott att massinvandringen av analfabeter från Afrika och Mellanöstern varit en formidabel vinstaffär. Reinfeldt och Ullenhag har ju bedyrat detta massor av gånger genom åren. Jag känner mig grundlurad.

.

Ullenhags påståenden har dessutom faktakollats och fått grönt ljus.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/gront-ljus-till-ullenhag-om-invandringsmyt_6739593.svd

Citat:
Att enbart se till Jan Ekbergs rapport, eller andra uträkningar som inte tar ett helhetsgrepp, blir alltså fel. Det går inte att sätta en prislapp på invandringen och därmed går det inte heller att säga att den kostar tiotals miljarder kronor. I den meningen har Erik Ullenhag alltså rätt när han tillbakavisar påståendet att det finns en sådan siffra. Det gör att SvD:s Faktakollen ger grönt ljus.

Så, vad säger faktakollarna på SvD nu? Vem får grönt ljus denna vecka - Reinfeldt eller Ullenpall?
Citera
2014-08-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ullenhags påståenden har dessutom faktakollats och fått grönt ljus.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/gront-ljus-till-ullenhag-om-invandringsmyt_6739593.svd

Så, vad säger faktakollarna på SvD nu? Vem får grönt ljus denna vecka - Reinfeldt eller Ullenpall?

Hoppas den blir en fejjan/twitter-hit, som flera gamla artiklar om tiggeri och annat värdegrundsfientligt.

Fast (den snart SD-anslutna?) sossen Johan Westerholm på ledarsidorna.se menar att han kan visa att det lönar sig på en generation eller två. Svårt att ha tålamod så lång tid bara. "Offra era barn och barnbarn så kommer era barnbarnsbarn att få det lika bra som ni". Och dessutom baseras allt på siffror från gamla undersökningar så projektionerna måste ta i beräkningen att det blir sämre. Enligt SCB var livsarbetstiden för invandrare var 27 år mot 38 för infödda, år 2002 - dvs baserat på tider med lägre arbetslöshet, bättre skola, mer integrerbara och bättre utbildade invandrargrupper, mindre segregation och betydligt lägre invadrarandel av befolkningen. Hur det kommer att se ut med nuvarande invandring vill man inte gärna tänka på.
Citera
2014-08-20, 12:16
Avslutad
Det är rätt så roligt att se hur regeringen (och DE NYA MODERATERNA kanske främst) har resonerat kring invandring under årens lopp. Tror inte att jag har gjort ett alldeles missvisande urval.

2002. Göran Lindblad (M):
Citat:
- 40-talisterna går i pension och det föds för få barn. Jag tror att vi behöver två miljoner nya invandrare de närmaste 15 åren, säger Göran Lindblad till SvD.

2006. Fredrik Reinfeldt (M):
Citat:
Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.
http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari/

2009. Fredrik Reinfeldt (M):
Citat:
Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/statsministerns-avsky-mot-sd/

2007. Sabuni (FP)
Citat:
Invandring är ingen kostnad. Invandring är rikedom.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1481139

2012. Erik Ullenhag (FP):
Citat:
Därför tjänar Sverige på mångfald
http://www.regeringen.se/sb/d/13749/a/205397

2010. Ewa Björling (M)
Citat:
Invandring ökar Sveriges handel med omvärlden
http://www.regeringen.se/sb/d/12538/a/143458

2009. Ewa Björling (M)
Citat:
Invandring smörjer ekonomin
http://www.regeringen.se/sb/d/11388/a/135850

2009. Ewa Björling (M)
Citat:
Invandring är en otrolig tillgång
http://www.regeringen.se/sb/d/11388/a/134735

2011. Fredrik Reinfeldt (M)
Citat:
Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige. Jag är själv en produkt av det.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/statsministerns-avsky-mot-sd/

2010. Cecilia Malmström och Jasenko Selimovic (FP).
Citat:
Invandring är inte ett hot, utan en möjlighet och en nödvändighet.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.414157-vi-behover-invandring-for-att-klara-valfarden

2014. Fredrik Reinfeldt (M)
Citat:
På presskonferensen efter mötet sade Fredrik Reinfeldt att migration är gynnsam för migranterna, mottagarländerna men också ursprungsländerna genom de betydande summor pengar som de ofta skickar tillbaka till sina hemländer. Han fortsatte med att belysa migrationens ekonomiska fördelar i form av fler jobb, tillväxt och erfarenhetsutbyte mellan länder. Migration bidrar även till ökad öppenhet och tolerans genom bättre förståelse för människor från andra länder.
http://www.regeringen.se/sb/d/9863/a/240396

Nå det finns - om inte tusentals - så iallafall många fler citat att lägga upp som kontrast till Reinfeldts nuvarande vädjan om tålamod. Nu när vi dragit vinstlotten.
Citera
2014-08-20, 12:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Det jäser nu även bland mer talföra och öppet kritiska s.k "gammelmoderater".

Läs denna eminenta debattartikel!

http://ledarsidorna.se/2014/08/debatt-att-ga-till-val-pa-logner/

Hur tror ni Freddes ställning är inom partiet idag? Att han byggt upp en maktbas med stöd av partiideologen Schlingman är helt klart. Likaså att det rensats ut, munkavlats och bakbundits under åren och det är ju inte bara väljare som flytt M. En del profiler har redan tagit steget över till SD, andra har försmäktat i bitterhet under familjeporträtten och invid de små sideborden med punchfläckar på. Men kvar i partiet sitter säkert en hel del personer som dagtingat med sina värderingar och som kanske rent av rycktes med av entusiasmen när M tangerade och överflyglade S i opinonsmätningar och väljarförtroende. Hur kan dessa tänkas agera och är de tillräckligt många för att meddela chiefen att han inte längre har medlemmarnas förtroende? Helt ärligt, hur många M-medlemmar har alltjämt förtroende för Fredde och att hans plötsliga öppenhjärtlighet i fråga om kostnaderna är beundransvärd och hederlig efter alla dessa eoner av direkta lögner rakt i ansiktet på folk? Såväl medarbetare, ministrar, medlemmar och väljare och FOLKET som helhet!

Vågar man hoppas på en kupp? Finns det någon falang inom M som idag slipar knivarna? Var sitter Brutus i Nya Moderaterna?

Valacken var bestämd att gå till slakt redan innan han talade sanning till folket om kostnader och höjda skatter för att bekosta hans privata musseimport. Det som förändras är snarare när öket skall tagas av daga. Nödslakt innan valet är trots allt osannolikt ty även om de säkert kan vaska fram lämpliga kandidater måste de komma överrens om VEM och moderaterna har alltid svårt att hitta någon som de kan enas om. Fredde valack var ett enklare val, ty han var så folklig och hade sådan småmysig uppsyn och hade lätt att väcka förtroende i de bredare folklagren; och det är ju smidigt om. man har för avsikt att servera lögn efter lögn under lång tid. Nu när Reinfeldt plötsligt förlorat all sin glans sitter de i skiten. Och därför är svaret på din fråga: de hatar den jäveln och hade det inte varit val runt knuten hade de slagits om att sticka kniven i honom trots kaoset inom partiet som blivit följden. Men när första siffrorna börjar rulla in på valkvällen är det dags för valacken att börja galoppera om han vill uppleva soluppgången...
Senast redigerad av Studsboll 2014-08-20 kl. 12:28. Anledning: jävla mobil
Citera
2014-08-20, 13:31
Bannlyst
Citat:
Observera att de du kallar "utlänningarna" kommer att vara i majoritet inom ett halvsekel om inget görs. De är inte "utlänningar" längre, för det demografiska experimentet vi just nu lever i, har som resultat att svenska folket helt enkelt dör ut över tid. Framtidens svenskar kommer att kunna beskådas utstyrda i folkdräkter på Skansen eller motsvarande, där små mörkhyade hybridungar kastar pinnar och småsten på de föraktade "svennarna" under det att huckleklädda skolfröknar försöker få dem att sluta plåga den stackars folkspillran av urbefolkning.

Svenska språket, svenska traditioner, svenska seder, svensk kultur.... Det blir sådant framtidens Utbildningsradion och Kunskapskanalen lägger små program om.

Det är för jävla sorgligt detta! Aldrig tidigare i världshistorien har ett folk så målmedvetet och med öppna ögon arbetat för sin egen undergång, sin förintelse och att bli en minoritet i sitt eget land! Skam är inte tillräckligt! Förtvivlan är ett för svagt ord för att beskriva detta sakernas tillstånd!

Vi befinner oss på kanten invid en avgrund. Vi tror att vi på något sätt är skyddade, att indianernas och aboroginernas öde aldrig kan bli vårt, men fy faaaaan vad fort det kommer att gå! Mina barnbarns barn kommer sannolikt att vara små favelainvånare i en brinnande dystopi och det gör mig så förbannat ledsen! Jag funderar på att skriva en liten bok och lägga i en blykapsel som jag gräver ner på någon svårtillgänglig plats och hoppas att någon läskunnig kan öppna om hundra år eller så... För jävligt alltsammans!

Om 50 år finns det en ny varelse bredvid neandertalaren på museét. Homo Suecia.
Citera
2014-08-20, 13:33
Medlem
HerrPs avatar
Jag har en strategi för hur Moderaterna skall vinna valet.

Intern revolution. Reinfeldt och hans anhang inte bara avsätts, utan smutskastas i media och förklaras ha våldfört sig på moderaternas värderingar. En ny, hastigt tillsatt ledning lovar att rensa upp i det skadade landet.
Citera
2014-08-20, 13:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag har en strategi för hur Moderaterna skall vinna valet.

Intern revolution. Reinfeldt och hans anhang inte bara avsätts, utan smutskastas i media och förklaras ha våldfört sig på moderaternas värderingar. En ny, hastigt tillsatt ledning lovar att rensa upp i det skadade landet.

Med mindre än att de doppar Reinfeldt i tjära och rullar honom i fjädrar inför folkets jubel SAMT tillsätter folk som utlovar saker som får SD att blekna skulle det inte hjälpa. Moderaterna är körda eftersom även de andra personerna i ledningen är förknippade med valackens ljugande. Han har varit deras frontfigur så länge att han ÄR de Nya Moderaterna.

Så därför: Hurra för Reinfeldt!
Citera
2014-08-20, 14:11
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:

Jag är besviken. Jag har hela tiden trott att massinvandringen av analfabeter från Afrika och Mellanöstern varit en formidabel vinstaffär. Reinfeldt och Ullenhag har ju bedyrat detta massor av gånger genom åren. Jag känner mig grundlurad.

.

Givetvis blir det skattehöjningar. Imam Reinfeldts nya adel går inte på luft. Apanaget måste fram, alternativet är kravaller i enklaverna. Imamen har bjudit in En Miljon nya till Sverige under åtta år.

Att du överhuvudtaget är förvånad beror på följande postulat från Flashbacks höger:
Bidrag kostar inte pengar under borgerliga regeringar

Med detta postulat i ryggen har Flashbacks höger tryggt förnekat Imam Reinfeldts bidragsmassinvandringspolitik nu i åtta år.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-20 kl. 14:37.
Citera
2014-08-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag har en strategi för hur Moderaterna skall vinna valet. Intern revolution. Reinfeldt och hans anhang inte bara avsätts, utan smutskastas i media och förklaras ha våldfört sig på moderaternas värderingar. En ny, hastigt tillsatt ledning lovar att rensa upp i det skadade landet.

Moderaterna har klarat interna strider förr. Efter katastrofvalet 2002 var det riktigt bittra strider som utspelade sig där. Enda personen som klarade sig var Bildt, som efter några års paus återkom i svensk politik. Blir det liknande strider nu är det nog bara Anders Borg som kan tänkas få returbiljett. Just nu pågår det någon slags utfrågningen/presskonferens med Borg och Bildt, med direktreferat i SvD.

Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-20 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in