Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Är det ingen hjälte-Sverigedemokrat som vågar svara på min fråga? SD är ett parti som endast har kosmetiska lösningar på mångkulturen. I längden kan varken SD eller alla SD-fanboys på flashback ducka för den här frågan. Reducerad invandring minskar bara kostnadsökningarna, inget mer. Det kommer att fortsätta kosta och kostnaden kommer att fortsätta öka.
Stefan Jacobsson har bara en chans att ha något att säga till om ifall landet och demokratin kollapsar totalt, eller om det blir ett inbördeskrig i landet.
Men om det inte sker, så kommer den politiska verkligheten att se ut ungefär så här (och nu är jag optimist):
- SvP kommer in i riksdagen med knapp marginal och får max 5% av rösterna.
- SD växer till sitt absolut tak och får 30% av rösterna.
Huruvida SD och SvP kan få 5% respektive 30% på samma gång är mer osäkert, men jag gissar att bägge partiernas tak är däromkring.
Då infinner sig ju den naturliga frågan. Vem har störst chans att genomföra sin politik? SvP med 5%? Eller SD med 30%?
Ok. Vi antar att SvP har den bästa politiken för landet. Men om 95% procent av riksdagen är strikt emot denna politik?
Jag säger som jag sagt förut. SD är ett parti som är skapat för dagens politiska verklighet, och den nära framtiden. SvP är ett parti som kan ha chans i ett postapokalyptiskt samhälle. Så länge dagens demokrati består kan SvP inte göra ett dyft. Inte på riksnivå i alla fall.
I de politiskt korrektas ögon så är SvP nazister. Riktiga nazister. Så avståndet till sjuklövern är gigantisk. De kommer förmodligen hålla för öronen när Stefan Jacobsson talar i Riksdagen (om han kommer så långt). De kommer alltid att rösta mot SvP:s förslag. Oavsett vad det gäller.