Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Det är precis det som är så frustrerande, när man tänker på vad som
kanske händer efter Tonys förmodade död. Lever Silvio vidare? Tar Paulie på sig jobbet trots allt? Blir AJ återigen självmordsbenägen? Blir Vitos grabb mer av det man ska kalla "normal" osv osv..
Här skulle jag som sagt föredra mer closure istället för att dra egna paralleller men det är givetvis en smaksak.
Jävla dubbelmoral från Tony där förövrigt, han själv ligger runt så självaste Rocco undrar om de börjar gå över gränsen men när det potentiellt finns otrohet kring sin fru blir det mordhot

Det är alltid kul att veta mer, däremot tycker jag det var löjligt av journalister och annat folk att gång på gång fråga David Chase vad som egentligen hände. Hans mästerverk var klart och man får helt enkelt leva med vad han lämnade öppet, vad han lämnade osagt samt vad han lämnade för att diskuteras. Missförstå mig dock inte, jag älskar verkligen att forska kring serien och få veta bakgrundsfakta och liknande så jag är självklart kunskapssugen vad det gäller serien och vill jämt och ständigt veta mer. Med allt det i åtanke så tycker jag det är genialt att faktiskt lämna vissa dörrar öppna - just för våran del, oss tittare, som år och år efter seriens slut fortfarande diskuterar våra teorier.
Citat:
Där handlar nog mycket underförstått om vad en Don kan göra och inte göra, skulle nån se honom dra en lina hade det säkert vart grönt ljus för stunden med nån ursäkt om att det inte händer ofta osv men kan i slutändan bli något så stort att man blir ihågkommen som en pundare för resten av maffiasläktet.
Visst är det så. Troligen är en sak som hans användande av just den drogen något som skulle kunna användas emot honom. Dessutom var det ju under tiden då han försökte hålla Phil i schack genom att inte göra för mycket väsen kring hans idéer, förslag och krav. "Old school-skalan" toppar ju nästan Phil i jämförelse medan Tony själv inte gör det och om hans bruk blev känt skulle nog Phil använt det emot honom på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ragingcow
Det är ju skitroligt när Junior pratar om nåt ställe i karibien eller Florida som han önskade att han kunde åka ner oftare till "I dont go down enough" då svarar Carmella "That is not what I heard"
Det får mig alltid att skratta! Gillar också när Tony, Junior, Silvio och Mikey golfar efteråt och Tony besvarar Mikeys beröm av Juniors drive med "Wow? Uncle June's in the muff".
Citat:
Förresten på tal om ingenting så tycker jag att det är konstigt att Bobby kunde bli invigd före Chris när han inte ens hade dödat nån eller gjort nåt annat riktigt "tungt" jobb åt familjen, han var ju mest Juniors hembiträde.
Högst trolig är väl att Bobbys far Bobby Sr. som var väldigt respekterad hade ett finger med i spelet. Efter att Philly Parisi blev mördad så tog Murf över Juniors crew. När Murfs sinnen blev svagare fick Bobby ta över och det var Juniors önskan. Bobbys backe kanske ses som brant men hans resa började ju på mitten av 80-talet, ändå blir han behandlad som världens färsking då Tony och de andra har ett möte med honom strax efter det att Junior blir häktad.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Underlägsen i sängen är nog inte det bästa man kan ha som rykte i maffiakretsar. Ralph var ju hyfsat duktig på att dölja den sidan.
Det är sant. Tony fick ju reda på Ralphs fantasier från både Valentina och Janice som han betalade en större summa pengar till. Å andra sidan verkade han inte bry sig speciellt mycket förutom att han blev fundersam eller smått äcklad. Det är ju lite liknande vad det gäller Vito-situationen. Tony kanske säger sig, eller vill framstå som old school, men han är förstående på vissa punkter där de andra, de äldre, inte har en smula förståelse. Okej, Tony kanske inte har förståelse - men han är smart nog att förstå vilka åtgärder som är fördelaktiga eller inte att vidta.
Citat:
Ursprungligen postat av
ragingcow
Har tänkt lite på om när Tony ser att en trädgren har spetsat babybarn stolen som påverkar hans beslut om att döda Christopher, han kanske resonerar att nästa gång Chris är hög så kanske han kör runt med sin baby i bilen.
Jo, antingen det eller så ser Tony det som anledningen och som att det var droppen - jag tänker mest på eftersom han ville bli av med Christopher ett bra tag innan olyckan. Tony hade chansen och ett skäl som enligt han själv var tillräckligt giltigt.