Citat:
Ursprungligen postat av
Dimak
Hur är det med underboss och capo kan en underboss vara capo också eller något?
och Paulie är väl inte underboss han var det väl ibörjan av säsongerna sen blev han en capo?
Nej, jag skrev bara ut dem då de i sista säsongen hade ett eget crew och sedan blev underboss eller acting underboss nära inpå.
Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Nu när alla här verkar ha sett om serien så måste jag fråga en öppen fråga igen.
Vem var Tony's bästa man genom serien?
Min röst faller på Silvio Dante.
Av den enkla anledningen att han aldrig gjorde något dumt som de andra gjorde. T.ex Paulie som berättade skämtet för Johnny Sack. Eller Christopher Montisanti som spåra ur med droger. Silvio höll sig väldigt lugn i serien och jag tror inte han begick ett enda felsteg. Förutom när han och en annan mördade en översittare från New York.
Scenen:
http://www.youtube.com/watch?v=pSoeSscFZX0
Till och med det var något som vilken annan av dom hade gjort. Han provocerade dom kraftigt.
Skulle säga Silvio eller Bobby - men som
stearling_morrison säger, det var hursomhelst ett taktiskt drag av Silvio då han kände att han och Tony gled isär då Tony satte Christopher som mellanhand och acting capo istället för att göra Patsy acting capo över Paulies crew.
Skulle överlag säga att de mest lojala, trots vad som har skett är Silvio, Bobby, Furio och Patsy. Furio och Patsy tvekade ju när de hade chansen, om det var för att de tänkte på konsekvenserna eller för att de tillslut övervägde att följa kod råder det säkert delade uppfattningar om.
Hade tillfället uppstått så hade Bobby blivit boss.