2014-08-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Ja man skickar de till grannländerna, eller låter de stanna i Sverige tills kriget är slut.

Vi gör som Finland, Danmark och Norge gör.

Ja det låter bra faktiskt.
Citera
2014-08-18, 13:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Antingen skämtar du eller är du en vänstertomte.

Jag är nationalist och ingen naiv dumbom som tror att "kraftigt begränsad invandring" och "öppen svenskhet" kommer att rädda Sverige.
Citera
2014-08-18, 13:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.

Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.

Det känns ju inte helt otänkbart att det är ditt uppenbart svaga intellekt som försatt dig i den situationen du är idag.

Du är väldigt beroende av välfärden, men du skiter fullständigt i välfärden? Du förstår att du till att börja med motsäger dig själv antar jag? Du verkar heller inte begripa att vi har begränsade resurser att röra oss med. Välfärd kräver att en viss andel människor arbetar. Under en viss gräns så kollapsar välfärdssystemet och ingen får längre ta del av någon välfärd, varken bidrag eller fri sjukvård.

Även om du nu mot all förmodan skulle vara ok med att bo på gatan och svälta så verkar du heller inte begripa att alla tjänar på att Sverige fortsätter att fungera även i framtiden. Har vi inga pengar så kan vi heller inte hjälpa någon överhuvudtaget längre.
Citera
2014-08-18, 13:38
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.

Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.

Fast just Sverige kan ju inte ta emot obegränsat med människor. Ska dom bo i kojor i skogen?

Och varför ska du be dom åka tillbaka till Syrien om de inte går komma in till Sverige, finns det bara Syrien och Sverige i världen menar du? Dom har ju uppenbarligen åkt igenom massor utav andra länder för att komma till Sverige.....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Nej, det har han inte. Det finns andra orsaker till att Somalier är arbetslösa än strukturell rasism. Det är svårt att konkurrera på arbetsmarknaden som analfabet. Men sådana slutsatser är givetvis för komplicerade för era hjärnor, därför lutar ni er direkt på rasism och diskriminering.

Frågan är väl vilka som har den vidrigaste människosynen egentligen?

"Outbildade somalier kan jobba med att hämta fikabröd, menar Ingrid Hermansson (C)."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5343819

Känns ju lagom sporrande? Fattar att de gnäller på svenskar när våra politiker vil förpassa dem till dessa skitjobb.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Mångkultur är fantastiskt.

Upplopp och bilbränder
Gängkriminalitet och skottlossningar
Överfallsvåldtäkter
Organiserat tiggeri
Hedersmord/Balkongmord
Islamister
Självmordsbombare
Jihadresor
Kraftigt försämrade skolresultat
Etniska och religiösa konflikter
Diskriminering av etniska svenskar
Åsiktscensur och åsiktsregistrering

Den som är emot mångkultur och massinvandring har inget hjärta. Skäms på er alla rasister!

Vilken fantastisk summering av mångkulturen. Jag upplevde inte mycket av denna smörja i början av 90-talet då man faktiskt kunde vara ute på nätterna utan att frukta för sitt liv.
Citera
2014-08-18, 13:39
Medlem
Ni som tror att detta var en "miss" från Reinfeldts sida, eller något han bara slängde ur sig, hur tänker ni? En månad innan valet slänger man inte ur sig saker om man inte har en avsikt. Särskilt inte en taktiker av Reinfeldts kaliber. Det är klart att det var avsiktligt.
Citera
2014-08-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det känns ju inte helt otänkbart att det är ditt uppenbart svaga intellekt som försatt dig i den situationen du är idag.

Du är väldigt beroende av välfärden, men du skiter fullständigt i välfärden? Du förstår att du till att börja med motsäger dig själv antar jag? Du verkar heller inte begripa att vi har begränsade resurser att röra oss med. Välfärd kräver att en viss andel människor arbetar. Under en viss gräns så kollapsar välfärdssystemet och ingen får längre ta del av någon välfärd, varken bidrag eller fri sjukvård.

Även om du nu mot all förmodan skulle vara ok med att bo på gatan och svälta så verkar du heller inte begripa att alla tjänar på att Sverige fortsätter att fungera även i framtiden. Har vi inga pengar så kan vi heller inte hjälpa någon överhuvudtaget längre.

Ok jag håller med om att det finns en gräns såklart. Men det är svårt att skicka hem familjer som har flytt. Men det krävs tuffa beslut ibland. Och jag tror att invandrarna mår bäst i sina hemländer. Där har man sina vänner, familj och släktingar och man slipper känna sig som andra klassens medborgare. Det är inte roligt att vara invandrare och leva på bidrag. Man känner sig som en parasit faktiskt.
Citera
2014-08-18, 13:42
Medlem
charlesxavier2000s avatar
Citat:
Ja man skickar de till grannländerna, eller låter de stanna i Sverige tills kriget är slut.

Vi gör som Finland, Danmark och Norge gör.

Så du tycker att det som Jimmie Åkesson förespråkade i agenda igår var vettigt? Att ett fattigt land som Libanon ska ta emot MILJONER med flyktingar, medans ett rikt land som Sverige inte kan te emot några få tusen? Hur tänker du egentligen människa?
Citera
2014-08-18, 13:43
Medlem
Vilken ynnest det är att få tillhöra den humanitära stormakten Sverige. Jag vill låta alla i hela världen veta vilket moraliskt föredöme vi är. Jag känner sådan stolthet över att vi prioriterar främlingar som aldrig ett gjort ett skvatt för det här landet framför ekonomiska kalkyler, samhällelig stabilitet och vårt egna folk. Enligt mig är vi inte bara en humanitär stormakt, vi är en humanitär SUPERSTAT!

Hur kan man fortfarande förneka att det finns en plan (ja, en plan) för folkutbyte? Mycket sinistra intressen vill se en splittrad europeisk kontinent där vita människor är i minoritet och sakta men säkert tynar bort och dör. Det är ingen fånig konspirationsteori utan fakta, dessutom väldigt väldokumenterat vid det här laget. Massinvandring och mångkultur i kombination med upphävandet av all moral och alla traditionella värderingar är ju som en manual i etniskt och rasligt självmord.

Efter Reinfeldts utspel, som föll alla äckligt självbelåtna politiskt korrekta avskum i smaken, mobiliserade medierna omedelbart sina styrkor. Expressen kör sin kampanj Det nya landet, Rapport visade i går nära en miljon inslag om nödlidande stackars flyktingar och ledarskribenter över hela fältet sluter unisont upp bakom den snart helgonförklarade statsministern. Synkroniserat värre.
Citera
2014-08-18, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Så du tycker att det som Jimmie Åkesson förespråkade i agenda igår var vettigt? Att ett fattigt land som Libanon ska ta emot MILJONER med flyktingar, medans ett rikt land som Sverige inte kan te emot några få tusen? Hur tänker du egentligen människa?

Det är därför vi och andra länder ger bistånd till närområden för du får betydligt mycket mer för pengarna DÄR än HÄR i Sverige. Har du missat allt?
Citera
2014-08-18, 13:45
Medlem
MadScientists avatar
Det värsta är att Fredde verkligen förmedlar att alla som kommer hit ska få PUT och att det är okej att det kostar hela reformutrymmet. Över 90% har slängt passen när de kommer hit. Är man en riktig flykting så är ju passet det sista man lämnar eftersom man kan behöva det för att hitta sin familj eller tex söka asyl. Här säger Fredde alltså att oavsett om man ljuger eller ej så ska man få uppehållstillstånd.

Man undrar ifall denna taktik kan fungera. Personligen tror jag inte det. Iaf lär han inte få inbitna sossar att rösta på honom. Han lär heller inte kunna behålla en del av de moderater som nu fått höra att det blir inga satsningar (förutom på invandrare). Kvar är då medel-Svensson som bara vill ha mer pengar i plånboken och en trygg uppväxt åt sina barn.

Sverigedemokraterna kan nog nå 15% efter detta, men det är också spännande att se hur det påverkar M och S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in