Citat:
Ursprungligen postat av
FreedomPower
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.
Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.
Det känns ju inte helt otänkbart att det är ditt uppenbart svaga intellekt som försatt dig i den situationen du är idag.
Du är väldigt beroende av välfärden, men du skiter fullständigt i välfärden? Du förstår att du till att börja med motsäger dig själv antar jag? Du verkar heller inte begripa att vi har begränsade resurser att röra oss med. Välfärd kräver att en viss andel människor arbetar. Under en viss gräns så kollapsar välfärdssystemet och
ingen får längre ta del av någon välfärd, varken bidrag eller fri sjukvård.
Även om du nu mot all förmodan skulle vara ok med att bo på gatan och svälta så verkar du heller inte begripa att alla tjänar på att Sverige fortsätter att fungera även i framtiden. Har vi inga pengar så kan vi heller inte hjälpa någon överhuvudtaget längre.