2014-08-18, 13:19
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Den myten är väl ingen som gått på förutom några vänstertomtar.

Min ekonomilärare på ett svenskt universitet sa det för 1,5 år sedan och ingen ifråga satte honom. Jag skrattade faktiskt inombords men var för feg för att fråga om han var seriös.
Citera
2014-08-18, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med i allt och läser nu om ett sätt som Sverige bistår de som riskerar att halshuggas av IS.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19382376.ab

Om det inte är ett bra sätt att hjälpa många, varför gör vi det i så fall?
Vad storsint av Karin att skicka ner 50 miljoner kr till Irak. Den summan kommer nog göra en stor skillnad

Medans man här i Sverige spenderar miljarder (250 miljarder/år enligt Jan Tullberg) på en ohållbar politik som bara hjälper ett fåtal i det stora hela. Samt gör så att Sverige förr eller senare blir ett dysfunktionellt U-land.
Citera
2014-08-18, 13:21
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Fast det är ju ändå helt meningslöst att rösta på SD eftersom det inte kommer att lösa någonting, så då kan man likaväl lägga sin röst på SvP som faktiskt har en politik för en verklig förändring.

SVP som inte ens kommer in i riksdagen och har noll att säga till om?? Ja smart att rösta på de. Etablissemanget jublar i alla fall att det finns så korkade personer, istället för att lägga på SD som sitter i riksdagen, får vara med i debatter och skriva artiklar i stora tidningar.
Citera
2014-08-18, 13:23
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
SVP som inte ens kommer in i riksdagen och har noll att säga till om?? Ja smart att rösta på de. Etablissemanget jublar i alla fall att det finns så korkade personer, istället för att lägga på SD som sitter i riksdagen, får vara med i debatter och skriva artiklar i stora tidningar.

Det spelar ingen roll hur mycket röster och inflytande SD än får eftersom deras politik ändå inte kommer att lösa någonting. Fatta det nån gång!
Citera
2014-08-18, 13:23
Medlem
jnilssons avatar
Jag vet något om de som kommer som gemene svensk inte vet. Tålamodet kommer behövas för all framtid och det kommer krävas ännu mer.
Citera
2014-08-18, 13:24
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket röster och inflytande SD än får eftersom deras politik ändå inte kommer att lösa någonting. Fatta det nån gång!

Aha men det kommer SvP att göra?

Som sagt rösta på SD detta val.
Senast redigerad av Sebbe.Straxx 2014-08-18 kl. 13:28.
Citera
2014-08-18, 13:27
Medlem
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.

Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.
Citera
2014-08-18, 13:30
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Aha men det kommer SvP att göra?

Man kan i alla fall hoppas. SD kommer ju ändå inte att rädda Sverige.
Citera
2014-08-18, 13:30
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.

Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.

Ja man skickar de till grannländerna, eller låter de stanna i Sverige tills kriget är slut.

Vi gör som Finland, Danmark och Norge gör.
Citera
2014-08-18, 13:31
Medlem
johnhenryIVs avatar
Ett centralt problem är att de flesta i Sverige inte begriper hur mycket 48 miljarder är. Gemene man och kvinna reagerar inte över att Migrationsverket, som är en av många invandringsposter, nu behöver a´ 48 miljarder och detta enbart gällande ökade utgifter de kommande 5 åren. Enbart dessa ökningar av Migrationsverkets kostnader står alltså för ca 1 % av ett års budget för Sverige. Hur mycket slantar innebär då allt relaterat till multikulturprojektet sammantaget? Otroliga pengar och pengar som Sverige inte har.

Här är problemet gällande den ekonomiska biten. De flesta verkar tro att Sverige är en outtömlig skattekista. Man hade lika gärna kunnat lägga på en nolla på dessa 48 miljarder och en klar majoritet hade inte reagerat då heller. Först när snittsvensken får känna av hårdare ekonomiska tider kommer bilden att klarna.
Citera
2014-08-18, 13:31
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Man kan i alla fall hoppas. SD kommer ju ändå inte att rädda Sverige.

Antingen skämtar du eller är du en vänstertomte.
Citera
2014-08-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jag vet något om de som kommer som gemene svensk inte vet. Tålamodet kommer behövas för all framtid och det kommer krävas ännu mer.
Berätta, jag spricker av nyfikenhet! Jag har inte tålamod att vänta en enda minut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in