2014-08-25, 19:13
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
jag har inte varit i rosengård, men nu när jag tänker efter så har det exploderat några bilar här jag bor, men de senaste månaderna har det varit lugnt, och det har inget varit några explosioner. i syrien sker det väl explosioner mellan ganska korta intervaller.

men huvudsaken är att vi borde ha tålamod och öppna vårt hjärta för invandrare. de bombas mycket mer i sina hemländer, och vi berikas av deras kultur.

Gör vi verkligen det då ?...På vilket sätt ?...tycker jag sällan hör talas om svenskar som deltar i ramadanfirande...äter nån mat från Afghanistan eller somalia...dekorerar huset i arabiska möbler...lyssnar på arabisk musik etc....
Läser definitivt aldrig nåt av etniskt svenska intellektuella som vill införa ideer som kommer från mena-området i det svenska samhället...osv

hur berikas vi av dom egentligen ??
Citera
2014-08-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
jag kan nog tänka mig att fördubbla dagens nivå innan jag börjar fundera på att sätta in en broms

Alla människor har rätt till sin åsikt. Jag hoppas att du den dagen SD fått 35% och därmed blivit Sveriges största parti, kommer ihåg den rätten. Invandringen kommer att fortsätta i samma eller ökande takt. Det har redan deklarerats från vänster och höger. Detsamma gäller för SD, som kommer att öka i samma eller ökande takt. TYVÄRR, får jag nog skyndsamt tillägga.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-25 kl. 19:43.
Citera
2014-08-25, 19:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
jag har inte varit i rosengård, men nu när jag tänker efter så har det exploderat några bilar här jag bor, men de senaste månaderna har det varit lugnt, och det har inget varit några explosioner. i syrien sker det väl explosioner mellan ganska korta intervaller.

men huvudsaken är att vi borde ha tålamod och öppna vårt hjärta för invandrare. de bombas mycket mer i sina hemländer, och vi berikas av deras kultur.

Fan vad jag trött jag är på dessa jävla hippie-argument alltså... "öppna våra hjärtan", va ska detta betyda egentligen? Vi kommer att bli ruinerade i detta land, då kommer ingen vara glad över att vi öppnat våra hjärtan, varken vi själva eller invandrarna för att alla kommer att bli förlorare.

Du är så sjukt jävla naiv så det finns knappt alltså. Rosengård är ett exempel på vad som händer om vi öppnar våra hjärtan, poliser, brandkår och annan räddningspersonal vågar inte ens sig in i orten längre för dom blir attackerade med stenar och andra hårda föremål.
Senast redigerad av particulum1 2014-08-25 kl. 19:42.
Citera
2014-08-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Fan vad jag trött jag är på dessa jävla hippie-argument alltså... "öppna våra hjärtan", va ska detta betyda egentligen?
reinfeldt sa att vi borde öppna våra hjärtan. det stod i tidningen. du kan läsa här om du inte tror mig: http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-oppna-era-hjartan-for-de-utsatta/

han är statsminister, så han borde väl veta vad han snackar om? eller tror du att du är smartare än han, och vi borde istället ha ett hjärta av sten, så som jimmie åkesson har?

Citat:
Du är så sjukt jävla naiv så det finns knappt alltså. Rosengård är ett exempel på vad som händer om vi öppnar våra hjärtan, poliser, brandkår och annan räddningspersonal vågar inte ens sig in i orten längre för dom blir attackerade med stenar och andra hårda föremål.
ja, men folk kommer invadera oss ändå förr eller senare. alla länder hamnar i krig förr eller senare, om de isolerar sig och inte accepterar att vi är alla människor på en jord, och länder är artificiella gränser som vi har skapat.

dessa problem vi har i samhället beror bara på att vi har isolerat oss i sverige, och vi har inte låtit andra människor komma hit förrän på senare tid, och nu får vi konsekvenserna för det.

inget land tillhör ju någon, eftersom jorden skapade oss, och ingen av oss skapade jorden. så länge vi inte förstår det, dvs. så länge vi har länder, så kommer det alltid finnas problem i samhället och folk som invaderar andras länder.

om alla länder förenas och byter deras flagga till de förenta nationernas flagga så kommer ingen nation kunna invadera någon längre, för det finns inga länder att invadera.
Citera
2014-08-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
What? Kassakistan är redan nu helt tom meddelae Reinfeldt. Ska du fördubbla dageens nivåer? Vi kommer landa på mellan 150 000-200 000 och du vill fördubbla detta? Du vet att vi redan har 450 000 arbetslösa?
Han har inte meddelat det.
Och Nej vi kommer kanske att landa på 80-100k i år och det var från den nivån jag utgick.
Citera
2014-08-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Din fråga: Varför är det konstigt att invandrares arbetslöshet är 2½ gånger så hög som inföddas?

Låt oss titta på några till fakta om arbete och invandring. Vad sägs om detta:

Källan är Sveriges Radios web. Vill inte posta direktlänk för det vore ju synd om de tog ned detta bara för att vi diskuterar det.

En annan sak är den diskriminering av infödda som Arbetsförmedlingen har ägnat sig åt i många år nu. Exakt hur länge det har pågått vet jag inte, för vad jag vet går de inte ut officiellt med det, utan de låtsas att det bara handlar om individuell bedömning. Men svenskfödda kan inte bli prioriterade av Arbetsförmedlingen om de inte är ungdomar, handikappade, eller långtidsarbetslösa (och många blir långtidsarbetslösa just därför att de inte är prioriterade). Att man inte är prioriterad innebär att man inte får någon kompetensutveckling, inget lönestöd osv. Men nyanlända (som är utrikes födda) får kompetensutveckling, m.m. om de vill ha det, oavsett situation, därför att alla nyanlända är prioriterade. Detta är ett exempel på hur svenskar diskrimineras därför att invandrare får de resurser som infödda behöver.

Så både fakta om vem som får jobb i Sverige, och fakta om hur det faktiskt ligger till med diskrimineringen, pekar på att det är lättare för invandrare att få jobb.

Därtill kan du lägga det faktum att många jobb som man inte behöver yrkesutbildning för går till gästarbetare, EU-migranter, och personer som är prioriterade av Arbetsförmedlingen och som får lönestöd via Arbetsförmedlingen därför att de är prioriterade.

Är det konstigt att Arbetslösheten är 2½ gånger så stor bland utrikes födda? Ja, det tycker jag faktiskt, eftersom det är lättare för dem att få jobb i Sverige. Detta är en del av den gigantiska börda som vi får bära för att vi har öppnat våra hjärtan så mycket. Det handlar inte bara om att välbeställda svenskar kan få mindre i plånboken, utan det handlar om att många svenskar inte har samma rättigheter som utrikes födda.

Om staten och AF inte hade gjort extra insatser för invandrare då hade det ju sett ännu värre ut med deras arbetslöshet. Men då de försöker göra något: Då kallas det diskriminering av er SD-fånar.
Det är inte konstigt att man sätter in extra resurser där det behövs mest, och det är inte konstigt att de extra resurserna ändå inte räcker för att göra det helt "jämlikt" i statistiken.
Citera
2014-08-25, 20:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
reinfeldt sa att vi borde öppna våra hjärtan. det stod i tidningen. du kan läsa här om du inte tror mig: http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-oppna-era-hjartan-for-de-utsatta/

han är statsminister, så han borde väl veta vad han snackar om? eller tror du att du är smartare än han, och vi borde istället ha ett hjärta av sten, så som jimmie åkesson har?

Nej han vet inte vad han snackar om, han är köpt, han får lön från fler än skattebetalarna. Korruption kallas det.

Citat:
ja, men folk kommer invadera oss ändå förr eller senare. alla länder hamnar i krig förr eller senare, om de isolerar sig och inte accepterar att vi är alla människor på en jord, och länder är artificiella gränser som vi har skapat.

Ja och därför måste vi nu sätta stopp för den här skiten, vi har inte startat något krig, det vi gör är att importera ett jävla krig.

Citat:
dessa problem vi har i samhället beror bara på att vi har isolerat oss i sverige, och vi har inte låtit andra människor komma hit förrän på senare tid, och nu får vi konsekvenserna för det.

Nej, det beror på att vi INTE har isolerat oss utan för att vi har öppnat upp våra gränser.

Citat:
inget land tillhör ju någon, eftersom jorden skapade oss, och ingen av oss skapade jorden. så länge vi inte förstår det, dvs. så länge vi har länder, så kommer det alltid finnas problem i samhället och folk som invaderar andras länder.

Dra till Rosengård och fråga invånarna där vad dessa anser om vems område det är de bor i...det brukar låta såhär: "Det här är vårt område", du stöter på precis samma skit om du drar till Tensta, Rinkeby och andra getton. Hur kommer det sig att de resonerar så om inget land tillhör någon?

Citat:
om alla länder förenas och byter deras flagga till de förenta nationernas flagga så kommer ingen nation kunna invadera någon längre, för det finns inga länder att invadera.

Alla länder vill inte förenas förstår du, det är bara du i din hippefantasi som vill.
Citera
2014-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
reinfeldt sa att vi borde öppna våra hjärtan. det stod i tidningen. han är statsminister
Citat:
Du, så här är det. Bara för att Reinfeldt säger en sak betyder det inte att han verkligen menar det, även om Tidningen skriver att han är statsminister. Att bara 20 av 100 personer skulle rösta på Reinfeldt om det var val idag borde vara en tankeställare för dig.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-25 kl. 21:35.
Citera
2014-08-25, 23:58
Medlem
nins avatar
Citat:
Jag betvivlar inte det minsta det du säger, och jag tror inte att sysselsättningsgraden är något att hurra på där. Men det jag talade om var inte sysselsättningsgrad, utan om hur stor del av de nya jobben som går till utrikes födda, svaret enligt SCB (som jag inte har andledning att betvivla) är 70%.
Ja, men du verkar inte ha greppat riktigt vad jag menade, eller så fattar jag inte dig.
De "nya jobben" har, enligt bloggen, till absolut största del gått till arbetskraftsinvandring. Alltså folk som kommit hit och jobba. Inte folk som redan är här.

Citat:
Eftersom inrikes födda förmodligen är fler till antalet trots allt (i detta kaosland), så innebär det att diskrimineringen på arbetsmarknaden är extrem, och att de som diskrimineras är inrikes födda. Japp, de som är födda här har svårt att få jobb pga av diskriminering.
Nja, både ja och nej. Nej, i fallen där det gäller spetskompetens som inte finns i Sverige. Men stor del av jobbet är icke-kvalificerade jobb som med lätthet skulle kunna tas av arbetslösa inrikesfödda eller arbetslösa utrikesfödda.
Senast redigerad av nin 2014-08-26 kl. 00:41.
Citera
2014-08-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Och Nej vi kommer kanske att landa på 80-100k i år och det var från den nivån jag utgick.

Reformutrymmet är slut.

Migrationsverkets prognos ligger på minst 100-150 000 invandrare i år. 100 000 asylsökare vore döden för ekonomin.
Citera
2014-08-26, 00:36
Medlem
Lothbroks avatar
Sluta gnäll nu öppna era hjärtan istället
Citera
2014-08-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Reformutrymmet är slut.

Migrationsverkets prognos ligger på minst 100-150 000 invandrare i år. 100 000 asylsökare vore döden för ekonomin.
Ja, de kan inte lova några nya reformer nu, när de har sänkt skatterna samtidigt som invandringen ökar. Men så måste man ju inte driva landet. Det går ju att höja skatterna. Vilka reformer är det som du har väntat på som du nu kommer att sakna?
Eller hatar du bara invandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in