Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Fan vad jag trött jag är på dessa jävla hippie-argument alltså... "öppna våra hjärtan", va ska detta betyda egentligen?
reinfeldt sa att vi borde öppna våra hjärtan. det stod i tidningen. du kan läsa här om du inte tror mig:
http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-oppna-era-hjartan-for-de-utsatta/
han är statsminister, så han borde väl veta vad han snackar om? eller tror du att du är smartare än han, och vi borde istället ha ett hjärta av sten, så som jimmie åkesson har?
Citat:
Du är så sjukt jävla naiv så det finns knappt alltså. Rosengård är ett exempel på vad som händer om vi öppnar våra hjärtan, poliser, brandkår och annan räddningspersonal vågar inte ens sig in i orten längre för dom blir attackerade med stenar och andra hårda föremål.
ja, men folk kommer invadera oss ändå förr eller senare. alla länder hamnar i krig förr eller senare, om de isolerar sig och inte accepterar att vi är alla människor på en jord, och länder är artificiella gränser som vi har skapat.
dessa problem vi har i samhället beror bara på att vi har isolerat oss i sverige, och vi har inte låtit andra människor komma hit förrän på senare tid, och nu får vi konsekvenserna för det.
inget land tillhör ju någon, eftersom jorden skapade oss, och ingen av oss skapade jorden. så länge vi inte förstår det, dvs. så länge vi har länder, så kommer det alltid finnas problem i samhället och folk som invaderar andras länder.
om alla länder förenas och byter deras flagga till de förenta nationernas flagga så kommer ingen nation kunna invadera någon längre, för det finns inga länder att invadera.