2014-08-17, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?

Har du någon fakta som pekar på detta?

Faktumet är att Sveriges ekonomi går ganska dåligt och den kommer garanterat att bli mycket sämre framöver när notan för dagens massinvandring landar på bordet. U-land om 5 år är inte omöjligt.
Senast redigerad av OrrenHans 2014-08-17 kl. 17:04.
Citera
2014-08-17, 16:54
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Det där är en vanlig "missuppfattning".

För att komma till Sydeuropa får du betala 10000 $ till människohandlaren, att komma till Sverige kostar i snitt 60000 $ per person.

Grejen är att Italien inte bry sej längre.. Kommer det bara till en hamn i Italien, sedan är bara hoppa in i taxi och åka upp till Sverige. Det är bara Tyskand och Sverige som tar emot flyktingar inom EU.

Tyskland kanske har någon form av moralisk skuld att göra det, men Sverige? Vi har varit neutrala under 2 världskrig och nu blir vi straffade att ta emot detta skräp till människor.
Citera
2014-08-17, 16:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?
Grundmeningen med asyl är väl att ge tilfälligt skydd och inte permanent livstids försörjning. Dvs de ska återvända till sina hemländer när konflikterna upphört. Att hålla på som vi gör är inte hållbart med de enorma volymer vi tar in.

Missade du det tråden handlar om? Dvs att statsministern sa att det blir inga vallöften för att vi måste bekosta invandringen.

Är inte det ett steg åt konkurs?

Personligen ger jag fan i om det är finnar eller somalier som får tillfälliga uppehållstillstånd och sedan åker tillbaka. Problemet är att här är det permanenta uppehållstillstånd och att samhället anpassar sig efter dessa grupper..

Jag hade tänkt köpa Kalops (Annerstedts) Men då det var halalslaktat kött så avstod jag. Fast jag gillar kalops, men jag gillar inte anpassning till islam och durplågeri...
Citera
2014-08-17, 16:55
Medlem
Citat:
Om vi lyckas få in invandrare på arbetsmarknaden efter ett par år och om de arbetar i 30-40 år i Sverige så lär det ju bli en nationalekonomisk vinst på lång sikt.

Ordet "om" måste vara det svenska språkets finaste ord. Med det lilla ordet kan man ge någon sorts legitimitet åt vilka dumheter som helst.

48 miljarder - BOOM - där rök välfärden
Citera
2014-08-17, 16:56
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Har du någon fakta som pekar på detta?

Faktumet är att Sveriges ekonomi går ganska dåligt och den kommer garanterat att bli mycket sämre framöver när notan för dagens massinvandring landar på bordet. U-land om år är inte omöjligt.

Oja! Svensk ekonomi tvärbromsa. Så vi importera massarbetslöshet och socialaproblem för en lång tid framöver nu.
Citera
2014-08-17, 16:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm.
Men vi kanske inte vill använda vår rikedom till att försörja miljoner flyktingar? Vi kanske hellre vill ge oss själva en god sjukvård och bra pensioner, nåt vi tydligen inte har råd till nu...
Citera
2014-08-17, 16:57
Medlem
Lothbroks avatar
Kan inte Reinfeldt lägga alla korten på bordet och berätta lite vad dom ska ta alla pengar ifrån? Går inte dra ner på det mesta så som det är nu, hur ska det gå runt utan att Sverige kollapsar fullständigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ordet "om" måste vara det svenska språkets finaste ord. Med det lilla ordet kan man ge någon sorts legitimitet åt vilka dumheter som helst.

Men OM dom 48 miljarderna går till invandrarna och OM dom börjar jobba så går vi ju plus!
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugadrotten
Upplys mig gärna om FNs sociala rättviseprogram.
Vilka källor finns och vad går programmet ut på?
Hur skulle detta påverka folks sommarstugor?

Det är en del av FNs millenniemål (Agenda 21) och agendan för 2015 och framåt.. Här är ett saxklipp,

Glenn Beck tar upp Agenda 21, notera särskilt videon från 2.17 och där han tar upp "redistribution of wealth.. change population.. and sustainable settlement".

https://www.youtube.com/watch?v=vPEk2LDyeqI

För sommarstugorna gäller då att de som väller in i landet kan hävdas ha ett större behov, och därmed ges en laglig rätt att ta din stuga ifrån dig. Allt efter den "egalitära" marxistprincipen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Om vi lyckas få in invandrare på arbetsmarknaden efter ett par år och om de arbetar i 30-40 år i Sverige så lär det ju bli en nationalekonomisk vinst på lång sikt. Ansvaret för att lösa detta ligger på våra politiker som alltså måste satsa mer på utbildning och på offentlig sektor rent allmänt men även hjälpa nyanlända att starta företag. Detta är inte rocket science, vi kan klara av detta.

Vi har provat i 20 år, det går inget visare bra. Så att fylla på med fler arbetslösa känns inte så smart.
Citera
2014-08-17, 16:58
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:

Just det! OM! Det människor som kommer till Sverige som flyktingar är inget som bara sätter i arbete, det tar ca 7 år få in dem på arbetsmarknaden i median. Det är en väldigt låg kvalité på arbetskraften ifrån MENA länderna dessutom.

Se bara på Stockholm taxi chaffisar, att åka med något annat bolag än Stockholm = med att bli rånad eller lurad.
Senast redigerad av Sverige2025 2014-08-17 kl. 17:00.
Citera
2014-08-17, 16:59
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Men OM dom 48 miljarderna går till invandrarna och OM dom börjar jobba så går vi ju plus!

Mmm. OM det inte har hunnit komma ytterligare några hundra tusen asylsökande tills dess, som kostar staten ytterligare 48 miljarder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in