Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Varför reagerade inte Jonas på att hyran inte blev betald? Han måste ju ha fattat att det skulle leda till vräkning. Det hela låter väldigt märkligt.
Och stipendiet som du fick ett år sen, fick du spendera det som du ville utan motprestation eller tog du bara emot pengarna och sket i kraven?
Nu går ögonen i kors (mer än vanligt och theus sover sked så svårt att skriva men ska försöka). Jonas är ju en sorglig prick. Alltså här hade vi en kille som slog mig för att jag inte kunde stryka skjortor och som skulle vara musiker utan att kunna något om musik och som gick till sitt jobb som min mamma till sist fixade som kontaktperson påverkad av dragonfly. Han fick ju inte jobba kvar. Resten av tiden gnällde han och såg på simsom eller kom med briljanta idéer som att jag skulle bli politisk och skriva en bok om utrikesminister osv. Han är bara sorglig. Han har ett hat mot kvinnor och är en störd individ men mest sorglig. Idag jobbar han på ett LSS boende i GBG och är ihop med någon tjej. Eller bor ihop iaf. Han går in för psykiskt sjuka tjejer. Hans reaktion på att hyran inte blev betald var att vi skulle få en rik vän till min familj att ge oss en vindsvåning i Umeå. När han sa nej så skulle vi flytta till ett funkishus i Örgryte för 12 000 i månaden men det var ju pinsamt det också. Han reagerade mest på skjortor som inte blev strukna osv. Så skulle du träffa honom skulle du inte tycka det var märkligt att han inte reagerade på annorlunda sätt än det jag här beskrivit (vill tillägga att jag inte är särskilt arg på honom idag, om jag är arg så är det på ankaret som inte heller reagerade särskilt normalt)
Stipendier kan du ansöka om på olika sätt. Du ska ofta redovisa men det är ingen som kräver in det. Om du menar stipendiet från journalistförbundet så skulle det gå till det jag ansökte om- utbildning på berghs och det gick till möbler. Jag behövde inte redovisa. Jag behövde möbler. Fick tretusen kr från soc med avdrag på gardiner eftersom jag hade persinner. Jag valde att prioriteta möbler framför berghs. Det står jag för. Det står jag helt och hållet för.
Nu ska jag hinka kaffe, rasta Theus igen och sen försöka sova ut. Och sista: jag skyller inte ifrån mig på jonas, men han var absolut en del av det hela och framför allt var han inte det minsta stabil själv.
Nu är jag så trött att jag bara måste ut med theus så han får kissa av sig innan jag somnar. Om jag nu sover väldigt länge.