2014-08-16, 03:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ja jag sket i det. Och hela bilden har jag inte själv. Men den frågan kan jag svara på. Jag sket fullständigt i det. Dom reagerade inte förrän sent. Jag hade (om jag minns rätt 8000) kr i månaden i hyran, jag är osäker men rätt så hög. Jag fick inga samtal eller något. Bara räkningar. Jag struntade alltså i det. Jag minns inte ens att jag blev vräkt. I mitt minne flyttade vi frivilligt och enligt min bror också. Men jag blev tydligen vräkt. I mina journaler står det att dom framfört det men jag inte fattade. Och det där pappret med en summa på som var en hyra var ju bara ett papper. Inte verkligt. Inte viktigt.

Varför reagerade inte Jonas på att hyran inte blev betald? Han måste ju ha fattat att det skulle leda till vräkning. Det hela låter väldigt märkligt och osannolikt.

Och stipendiet som du fick ett år sen, fick du spendera det som du ville utan motprestation eller tog du bara emot pengarna och sket i kraven?
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-16 kl. 04:39.
Citera
2014-08-16, 04:18
Avslutad
Känslan är ändå att varje gång du ställer till det så ska det bortförklaras med en psykologisk orsak eller ett diagnoskriterium. Du är ändå en egen person utanför dina psykiska problem som också tar beslut och gör val.

Det är jävligt nice att ha en diagnos där Ansvarslöshet ingår, men allt kan inte skyllas på det (eller förklaras).
Citera
2014-08-16, 04:22
Avslutad
Jaja, vi kanske inte kommer längre.

Det är nog lönlöst att säga till dig att jobba med dig själv. Men sluta provocera på bloggen vore en bra idé?

Tagga ner lite, helt enkelt.
Citera
2014-08-16, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför reagerade inte Jonas på att hyran inte blev betald? Han måste ju ha fattat att det skulle leda till vräkning. Det hela låter väldigt märkligt.

Och stipendiet som du fick ett år sen, fick du spendera det som du ville utan motprestation eller tog du bara emot pengarna och sket i kraven?

Nu går ögonen i kors (mer än vanligt och theus sover sked så svårt att skriva men ska försöka). Jonas är ju en sorglig prick. Alltså här hade vi en kille som slog mig för att jag inte kunde stryka skjortor och som skulle vara musiker utan att kunna något om musik och som gick till sitt jobb som min mamma till sist fixade som kontaktperson påverkad av dragonfly. Han fick ju inte jobba kvar. Resten av tiden gnällde han och såg på simsom eller kom med briljanta idéer som att jag skulle bli politisk och skriva en bok om utrikesminister osv. Han är bara sorglig. Han har ett hat mot kvinnor och är en störd individ men mest sorglig. Idag jobbar han på ett LSS boende i GBG och är ihop med någon tjej. Eller bor ihop iaf. Han går in för psykiskt sjuka tjejer. Hans reaktion på att hyran inte blev betald var att vi skulle få en rik vän till min familj att ge oss en vindsvåning i Umeå. När han sa nej så skulle vi flytta till ett funkishus i Örgryte för 12 000 i månaden men det var ju pinsamt det också. Han reagerade mest på skjortor som inte blev strukna osv. Så skulle du träffa honom skulle du inte tycka det var märkligt att han inte reagerade på annorlunda sätt än det jag här beskrivit (vill tillägga att jag inte är särskilt arg på honom idag, om jag är arg så är det på ankaret som inte heller reagerade särskilt normalt)

Stipendier kan du ansöka om på olika sätt. Du ska ofta redovisa men det är ingen som kräver in det. Om du menar stipendiet från journalistförbundet så skulle det gå till det jag ansökte om- utbildning på berghs och det gick till möbler. Jag behövde inte redovisa. Jag behövde möbler. Fick tretusen kr från soc med avdrag på gardiner eftersom jag hade persinner. Jag valde att prioriteta möbler framför berghs. Det står jag för. Det står jag helt och hållet för.

Nu ska jag hinka kaffe, rasta Theus igen och sen försöka sova ut. Och sista: jag skyller inte ifrån mig på jonas, men han var absolut en del av det hela och framför allt var han inte det minsta stabil själv.
Nu är jag så trött att jag bara måste ut med theus så han får kissa av sig innan jag somnar. Om jag nu sover väldigt länge.
Citera
2014-08-16, 04:46
Medlem
Citat:
Känslan är ändå att varje gång du ställer till det så ska det bortförklaras med en psykologisk orsak eller ett diagnoskriterium. Du är ändå en egen person utanför dina psykiska problem som också tar beslut och gör val.

Det är jävligt nice att ha en diagnos där Ansvarslöshet ingår, men allt kan inte skyllas på det (eller förklaras).

Stämmer säkert. Jag har försökt undvika diagnospratet men kan ändå inte bortse från det psykologiska. Jag vill inte vara kort eller fly diskussion utan är bara helt utmattad och det är ett fakta som jag bara måste acceptera.
Just nu.
Citera
2014-08-16, 04:49
Medlem
Citat:
Jaja, vi kanske inte kommer längre.

Det är nog lönlöst att säga till dig att jobba med dig själv. Men sluta provocera på bloggen vore en bra idé?

Tagga ner lite, helt enkelt.

Varför skulle det vara lönlöst?
Citera
2014-08-16, 04:50
Medlem
Citat:
Varför reagerade inte Jonas på att hyran inte blev betald? Han måste ju ha fattat att det skulle leda till vräkning. Det hela låter väldigt märkligt och osannolikt.

Såg att svaret var snabbt så jag ger dig det: sket i kraven.
Citera
2014-08-16, 04:56
Avslutad
Citat:
Varför skulle det vara lönlöst?

Haha, jag tror inte att du lyssnar, eller ens vill (jobba med dig själv) göra det.

Måste dock sova nu.

Peace!
Citera
2014-08-16, 09:14
Medlem
Antitrinitarians avatar
Precis som sinfon skrev så blir det glasklart när du talar sanning. Då är det lätt att tro på det du säger och den personen är en helt annan person än blogg-Berny. Det känns som att det går i cirklar. Skvallret går upp på hög nivå till du till sist brister, du spottar ur dig ett gäng tramsiga inlägg om dina haters och sen kommer du till tråden och talar sanningsenligt och visar lite ansvar. Sen ligger skvallret lågt ett tag, eftersom du visat en riktig sida Berny, och sen börjar det hela om igen. Dina såkallade haters brukar inte hata så jäkla mycket när du väl talar sanning och visar ansvar, eller hur? Du skriver att det är svårt att stanna i sanningen för att den gör ont, klart den skulle göra det i början men ingenting blir ju bättre för att du ignorerar det. Då är du ju fast i den här nedåtgående destruktiva spiralen.

Men som sagt, det går nog inte att resonera med dig på det sättet, det är jävligt synd, för den riktiga Berny är satan så mycket bättre än den som låtsas och provocerar.
Citera
2014-08-16, 11:13
Medlem
motyls avatar
Nu kommer jag och förstör den mysiga stämningen men... ni tror inte att detta är en manipulation för att man ska släppa anmälningarna angående hundarna? B verkar ju blivit panikslagen när hon insåg att detta kunde innebära att hon skulle förlora hundarna och då kommer hon till tråden och börjar helt plötsligt prata om Caspian. Och Nicklas. Säkra fält där hon redan avslöjat en del och där hon inte kan förlora något. Likaså för att slippa anmälningarna till FK och Kronofogden.

Jag kan inte riktigt köpa det här. Hmm.
Senast redigerad av motyl 2014-08-16 kl. 11:15.
Citera
2014-08-16, 11:29
Avslutad
Alla inser nog att det lika gärna kan handla om manipulation. Så lättlurade är ingen av oss, skulle jag tro. Om folk anmäler ändrar inte några sanningsenliga(?) inlägg från B att det behövs göras.
Citera
2014-08-16, 11:50
Medlem
Citat:
Hur stannar man i något som gör så ont då? Hur stannar man? Jag försöker ofta men det är som kortslutning. Det går av och bort för det går inte att stanna i.

Om du upplever något som egentligen borde vara självklart. Här är en röd bil. Det har du ju sett många gånger. Du kan skilja på en röd och en grön och en blå bil utan att vara minsta osäker. Men så säger någon att nej men det där är en gul bil. En motsägelse som klyver rakt igenom allt som du känner till.

Det här är ett exempel. Men så känns det ofta. Hur stannar man?

Varje gång man börjar proppa i sig mediciner för att orka eller knarkar tills man knappt vet om man lever längre blir det svårare att börja leva igen när man slutar. Man för börja om från noll varje jävla gång och varje gång blir det svårare för man måste orka leva igenom de där trauman och barndomsminnen och allt jävla äckel.

Jag isolerade mig i flera år och det var bara en början. Lycka till, Berny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in