2014-08-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sinfons klipp & klistra sade det mesta om vad vänskap är för Berny. Men många andra med borderline beter sig likadant. Egentligen inget unikt just för henne (om det nu är bordis hon är).

Jag är inte övertygad alls att hon har borderline. Har sett saker som tyder på att hon mer vill att så ska vara fallet.

Jag tror också att det är någonting hon låtsas ha. Av anledningen att allt som är fördomar när det kommer till diagnosen är precis det hon "använder" sig av. Känner ingen som har BPD som beter sig som henne.
Citera
2014-08-16, 17:21
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom
Vart kan man se dom bilderna? Inte Maddes bilder, utan Bernys.

http://dayviews.com/berny/2008/11/4/

Härifrån och framåt finns ett gäng härliga bilder på deras drömliv i drömhuset! (finns även några godbitar bakåt i tiden, bland annat då de tar taxi till sjukhuset och sörjer sin vän men mest verkar upptagna med att ta selfies)

Edit: Nu blir jag dock förvirrad, vill minnas att det fanns bra många fler bilder från huset? Bland annat när de målar om och liknande. Kan inte hitta dem nu.
Senast redigerad av Cherrykill 2014-08-16 kl. 17:25.
Citera
2014-08-16, 17:39
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
http://dayviews.com/berny/2008/11/4/

Härifrån och framåt finns ett gäng härliga bilder på deras drömliv i drömhuset! (finns även några godbitar bakåt i tiden, bland annat då de tar taxi till sjukhuset och sörjer sin vän men mest verkar upptagna med att ta selfies)

Edit: Nu blir jag dock förvirrad, vill minnas att det fanns bra många fler bilder från huset? Bland annat när de målar om och liknande. Kan inte hitta dem nu.

Jodå nog fanns det fler bilder förut, Berny har antagligen raderat en hel del, kanske i sambad med att hon bestämde sig för att anmäla Madde för förtal?
Citera
2014-08-16, 18:16
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Jodå nog fanns det fler bilder förut, Berny har antagligen raderat en hel del, kanske i sambad med att hon bestämde sig för att anmäla Madde för förtal?

Inte så diskret, jag kommer ihåg flera bilder som nu är borta. Typ som bilden där B och A pussas också ser man Dolly kissar inne i bakgrunden. Många fler än jag som sett och kommer ihåg dessa bilder. Och Berny varför erkänner du först att djuren var misskötta i huset med Amelia för att nu i efterhand radera bilder och efterkonstruera, tror du verkligen att vi är så dumma att vi inte fattar vad du försöker göra?
Citera
2014-08-16, 19:07
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Inte så diskret, jag kommer ihåg flera bilder som nu är borta. Typ som bilden där B och A pussas också ser man Dolly kissar inne i bakgrunden. Många fler än jag som sett och kommer ihåg dessa bilder. Och Berny varför erkänner du först att djuren var misskötta i huset med Amelia för att nu i efterhand radera bilder och efterkonstruera, tror du verkligen att vi är så dumma att vi inte fattar vad du försöker göra?

Och ingen tog printscreen? Jag visste inte ens att dessa bilder fanns... Hade gärna sett dem.
Citera
2014-08-16, 19:17
Medlem
Någonstans i tråden finns bilden på B & A med den kissande valpen. Testa sök, kan själv försöka söka fram den.
Någon borde ha den sparad också. Elleeeer?
Citera
2014-08-16, 19:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Min teori? Berny fick uppenbarligen ett riktigt bryt som började i förrgår och höll på fram till igår natt. Hon bashar Miia och Elisa helt oprovocerat, skriver att vi ska hålla käften om Niklas, kommer med diverse hot som om hon vore kapabel att stänga ner flashback, lägger ut en satans massa videoklipp på sig själv, polisanmäler hit och dit och kastar ur sig alla möjliga anklagelser osv osv osv. Sen tror jag det blev för mycket för henne. Hon fick enkom negativ respons, ingen står på hennes sida utan äcklas bara över de senaste uthängningarna av Miia och Elisa. Troligtvis blev det till sist för mycket och hon fick ångest. Ångest-Berny är antagligen det närmsta man kan komma Riktiga Berny. Därför lugnar hon ner sig och en mjukare sida träder fram där hon söker någon slags empati hos Sinfon. Jag tror det handlar om desperation, inget annat. Dessutom är det sannolikt, precis som förra gången allt rasat och hon skickar ett långt erkännande mail till Sinfon, någonting som är tillfälligt. När hon plockat ihop sig själv, kanske dragit i sin en lina av whatever hon fått vantarna på för tillfället, så är ödmjukheten och den minsta tillstymmelse till insikt bortblåst igen och hon kommer ta tillbaka alla erkännande hon någonsin gjort. Vi har sett det här såååå många gånger nu. Det är inget annat än en evig nedåtgående spiral.
Citera
2014-08-16, 19:25
Medlem
Här är bilden https://anonfiles.com/file/d0e0ebe2b6062be2badf98556f60df75
Finns i hennes bdb 2008, men la upp här för jag antar att den här kommer tas bort.
Citera
2014-08-16, 19:31
Medlem
sinfons avatar
Säga vad man vill om Berny, men hon brukar faktiskt inte ta bort bilder och radera poster osv. Jag har frågat mig mer än en gång varför, för det hade jag själv gjort om jag betett mig som hon. Jag tror ni tänker på bilderna som ligger under oktober 2008.

De flyttade till huset i december. Den 27 februari stack Berny därifrån till Stockholm. Allt enligt bilderna då. Jag vet inte när Madde tog sina, men hon har lagt upp dem under april. Så visst, Amelia kan mycket väl ha bott där själv sista tiden. Det ändrar inte faktumet att Berny själv har berättat om djurens tillvaro, och sagt att det var en skam att hon lät det hända. Eller att man ser alldeles utmärkt hur jävla väck de är på bilderna som faktiskt finns från perioden.

Äh. Läs hennes egna ord liksom: (FB) Skvaller om Berny Pålsson?
Komplett med länkar. Slam dunk.
Citera
2014-08-16, 19:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Min teori? Berny fick uppenbarligen ett riktigt bryt som började i förrgår och höll på fram till igår natt. Hon bashar Miia och Elisa helt oprovocerat, skriver att vi ska hålla käften om Niklas, kommer med diverse hot som om hon vore kapabel att stänga ner flashback, lägger ut en satans massa videoklipp på sig själv, polisanmäler hit och dit och kastar ur sig alla möjliga anklagelser osv osv osv. Sen tror jag det blev för mycket för henne. Hon fick enkom negativ respons, ingen står på hennes sida utan äcklas bara över de senaste uthängningarna av Miia och Elisa. Troligtvis blev det till sist för mycket och hon fick ångest. Ångest-Berny är antagligen det närmsta man kan komma Riktiga Berny. Därför lugnar hon ner sig och en mjukare sida träder fram där hon söker någon slags empati hos Sinfon. Jag tror det handlar om desperation, inget annat. Dessutom är det sannolikt, precis som förra gången allt rasat och hon skickar ett långt erkännande mail till Sinfon, någonting som är tillfälligt. När hon plockat ihop sig själv, kanske dragit i sin en lina av whatever hon fått vantarna på för tillfället, så är ödmjukheten och den minsta tillstymmelse till insikt bortblåst igen och hon kommer ta tillbaka alla erkännande hon någonsin gjort. Vi har sett det här såååå många gånger nu. Det är inget annat än en evig nedåtgående spiral.

Ja. Du är verkligen sjukt bra i dina analyser. Jag fick givetvis pm av henne igår också, men de är bara desperata och ganska sorgliga så jag känner inte för att dela dem. Ångest-Berny, hon som är närmast den riktiga Berny, tycker jag synd om och känner uppriktigt för. Men precis som du säger så är allt som bortblåst idag.
Citera
2014-08-16, 19:58
Medlem
sinfons avatar
Fast det är inte empati hon söker hos mig, utan eftersom jag läser henne så bra så får hon för sig att jag också sitter på svar som hon behöver.
Citera
2014-08-18, 00:14
Medlem
Hur ska hon orka med en valp när hon sover hela tiden?
Man kan inte sova till tolv med en nödig valp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in