Citat:
Ursprungligen postat av
Enysaveru
I Norge kom SCB fram till att alla invandrare utom invandrare från västländer är en direkt minuspost om man ser till en persons livstid.
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar
fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?