2014-08-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
Sen är det inte mångkultur vi får, vi får 99% muslim kultur.

Det kan vara viktigt att påpeka ja. Arabisk och afrikansk kultur handlar det om, ingenting annat.
Citera
2014-08-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
I Norge kom SCB fram till att alla invandrare utom invandrare från västländer är en direkt minuspost om man ser till en persons livstid.
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?
Citera
2014-08-17, 16:45
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
(S) kontrar med ännu mer invandring:

http://www.samtiden.nu/2840/s-kontrar-m-vill-spendera-annu-mer-pa-invandring/

Gör inga misstag... Det kommer att bli etter värre med sossar, miljöpartister, Wallström och Romson.

Wallström utlovar en "medkännande plan" för kommunerna som kommer att knäckas av invandringskostnaderna.

Det betyder noll statliga pengar, men många "lycka till" och klappar på axeln.
Citera
2014-08-17, 16:46
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det här har imploderat nu.

S går ut och sågar M, efterssom de vill ta emot ÄNNU FLER araber.

M ägde gårdagens godhet när han lovade nedskärningar för att ha råd att försörja hundratusentals nya araber. Men nu slår S tillbaka och säger att de lovar nedskärningar, och dessutom skattehöjningar. På så sätt kan de ta emot fler.

Det här är bra.

Sjukt med bra. Igår var Reinfeldt den ensamma riddaren som höll fast vid godhet även till priset av att inte kunna ge några vallöften. Nu när S försöker toppa, framstår de båda som vad de faktiskt är. Populister som försöker tävla i att vara mest "god" fast på svennes bekostnad.

S lyckades dra ner Reinfeldts gråtmilda utspel (som faktiskt var lite orginell) till den gamla vanliga budgivningen där politiker tävlar om att bjuda mest.
Margot uttalar sig om att Reinfeldts tal kan gynna SD.
Och sen går kärringen och gör en ännu värre tavla.
Citera
2014-08-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Har jag fattat det rätt att flyktingarna inte kommer från Syrien och Irak direkt? Utan via Turkiet och en hel drös med EU-länder där de har möjlighet att söka asyl? Men så väljer de Sverige för att asyl- och sociallagstiftningen är bättre här? Korrekt?

Det där är en vanlig "missuppfattning".

För att komma till Sydeuropa får du betala 10000 $ till människohandlaren, att komma till Sverige kostar i snitt 60000 $ per person.
Citera
2014-08-17, 16:47
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2nice4myownG
Tror du själv att majoriteten av invandrare vill/kommer att jobba i 30-40år, skulle inte tro det. För gemene invandrare är det enklare att vänta på bidragen eller begå nått brott. Många invandrare är lata, och ja det finns lata svenskar också men de är en minoritet...Att jobba i 30-40 år är "rocket science" för majoriteten av dagens nyanlända invandrare...Detta påstående är inte "rocket science"!!!

VI ÄR FAN PÅ GÅNG NU (OCH DU MÅSTE)RÖSTA FÖR SVERIGES FRAMTID
SD2014
SvP2018

Läste någonstans, kanske på någon fri nyhetssida, kommer tyvärr inte ihåg var så jag kan inte länka, kanske någon annan i tråden vet. Det var iaf om en somalisk kvinna som gick SFI. Hon hade uppmanats att lära sig svenska "för att lättare komma in i samhället, få ett arbete m.m." och kvinnan svarade "jag har inte kommit hit för att arbeta och umgås med svenskar".
Citera
2014-08-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Efter Reinfeldts tal så stämmer nu GARANTERAT C in.

Möjligtvis B och D också.

Men det räcker med en av dessa för att det ska räknas som folkmord.

a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Det sker just nu alltså ett folkmord på svenskar.
Nej, det sker inget folkmord på svenskar.
Citera
2014-08-17, 16:48
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Det kan vara viktigt att påpeka ja. Arabisk och afrikansk kultur handlar det om, ingenting annat.
Och man kan ju faktiskt inspireras av positiva element hos olika kulturer utan att massimportera främmande folkslag.
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Margot uttalar sig om att Reinfeldts tal kan gynna SD.
Och sen går kärringen och gör en ännu värre tavla.
Det verkar som dårarna lider av hybris.
Citera
2014-08-17, 16:50
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?

Du läste alltså inte vad jag skrev? Vi räddar inte flyktingar från krig - de har åkt genom hela EU för att komma hit. De hade kunnat söka asyl på vägen. Och de har oftast åkt från EU-pretendenten Turkiet och alltså inte direkt från krigshärden.
Citera
2014-08-17, 16:50
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Jo, enligt FNs deklaration så pågår det ett folkmord vare sig du inser det eller ej.
Citera
2014-08-17, 16:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det.
Lösningen på världens problem kan inte vara att flytta alla människor till Sverige, det är helt orimligt. Hur gjorde man förr, innan det fanns "charterresor" till Paradiset i norr (Sverige). Människor måste lära sig att klara sig i sina hemländer, komma överens, kompromissa. Man behöver inte slå ihjäl alla som inte tycker som man själv. Är det viktigare att hävda sin religion än att leva i fred med sina grannar? Blir du trakasserad för din religiösa tillhörighet = byt religion! Spelar roll om man är shiamuslim eller sunnimuslim eller vad det heter.
Citera
2014-08-17, 16:52
Medlem
Citat:

Genetiskt sätt så raderas vi med svenskt ursprung ut från vårat eget land, så JA ett folkmord pågår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in