2014-08-17, 14:02
Medlem
Legal-Eagles avatar
Intressant att invandringsfrågan dyker upp i valrörelsen, men det kommer knappast att bli valets viktigaste fråga, för den bestäms av sjuklövern i symbios med pk-pressen. Faktiskt tror jag inte att det här utspelet får någon större effekt, även om vissa här på Flashback tycker att det är smått enastående att Reinfeldt erkänner invandringens budgetbörda. Alla med ett intakt kritiskt tänkande vet redan att invandringen är minus, minus och minus, och dessa är sedan länge övertygade SD:are.
Citera
2014-08-17, 14:02
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det pågår ett folkutbyte i rask takt Sverige idag. Var 5:e invånare i landet är icke svensk idag, snart är den siffran 4,3,2,1,0 om nuvarande massinvandring tillåts pågå år ut och år in.

Det kan fan i mig likställas vid ett folkmord.
Jag klistrar in FN:s definition av folkmord (finns även andra).
Folkmordskonventionen (engelsk text då jag inte litar på svensk översättning av FN-konventioner)
Citat:

...any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.

— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article II
Det är lite av en tolkningsfråga om det är folkmord eller inte enligt FN. Punkt c) skulle man kunna hävda uppfylls om en allt större del av befolkningen är invandrad, i synnerhet om man uppmuntrar till blandade förhållanden. Möjligen punkt b) också om man tolkar det pådyvlade dåliga samvetet vi förväntas ha gentemot folk med ursprung från andra länder som "mental harm". Det räcker ju att en punkt är uppfylld för att det skall klassas som folkmord.
Citera
2014-08-17, 14:04
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, det sker inget folkmord på svenskar.

Efter Reinfeldts tal så stämmer nu GARANTERAT C in.

Möjligtvis B och D också.

Men det räcker med en av dessa för att det ska räknas som folkmord.

a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Det sker just nu alltså ett folkmord på svenskar.
Citera
2014-08-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Jag har tidigare varit tveksam och tänkt att jag är paranoid när jag tänkt i dessa banor, men efter detta finns inga tvivel. Ingen mupp kan få mig att ändra mig och tro att detta inte kommer att skada landet katastrofalt.

Och inte fan jag är rasist, långt långt ifrån.

Ja,visst f-n BORDE det vara paranoja!
Det är helt sanslöst att det inte är det,utan att det istället är tankar baserade på fakta och ett uns historisk kunskap.
Jag har själv svårt att ta in kaossituationen som Sverige befinner sig i med ingen utväg ur.
Citera
2014-08-17, 14:05
Medlem
Lothbroks avatar
Fyfan va mesigt Sverige är, fyfan va mesig Reinfeldt är. Om han ändå bestämt sig för att vara så öppen o berätta att han skiter i oss svenskar utan vi ska vara solidariska och välkomna alla som har det svårt med öppna armar. Är han inte då tvungen att ha någon idé hur det ska fungera rent praktiskt? Ska alla invandrare bo i kojor ute i skogen i flera år medans vi bygger stora betonghus avsedda för endast invandrare. Öka skatten och sänka lönerna så varenda svensk tvingas leva på vatten och bröd.

Vore intressant o veta hur Reinfeldt hade agerat om det stod 500tusen invandrade och knackade på runt om Sveriges gränser, han hade nog fan tagit in allihop, vi måste ju ta hand om de som har det svårt. Hur många dom är är oväsentligt.
Citera
2014-08-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roe123
Utrikes födda får mer jobb än svenskar.. Jadu vad beror det på..

En stor orsak måste vel vara att staten betalar en väldigt hög procent av deras lön ( vet ej exakt) men över 50% är det allafall.

Företagen tjänar mer på att anställa en outbildad svartskalle från Irak än en svensk.

Vi svenskar blir åtsidosatta på många områden pga våra "gulliga" o kära invandrare, det värsta är att svenska folket tycker detta är bra! Jag blir äcklad när jag tänker på de..

Tänk procent i stället.
Säg att ett land har 100 arbetsföra invånare.
3 st infödda blir klara med sin utbildning, 2 av dem får jobb.
4 invandrare anländer och 3 av dem får jobb. Resultat: Fler invandrare än svenskar får jobb.
Katastrof? Nej snarare ett bra tecken om många invandrare får jobb.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
Men hugget som tog djupast. Det som verkligen gnager vår stackars statsminister under sömnlösa nätter när han bistert ligger och drar i sitt skinnsnöre, det är taken på E-types präktiga påle pumpandes som en pistong i Fillippas hala hallongrotta.

Därför tjurar han.

En analys så god som någon antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Och inte fan jag är rasist, långt långt ifrån.

Varför är du inte rasist?
Vad är ens en rasist idag?`

"antirasisterna", etablissemanget och massmedia benämner idag alla som vill ha en normal invandringspolitik för "rasist".
Det är alltså denna definition man får gå efter då.

Så sluta vara så rädd för rasiststämpeln.
Att vara "antirasist" däremot är att vara antivit, vilket är fullkomligt korkat ifall man själv är vit.
Finns det något mer efterblivet än vita antivita egentligen?
Citera
2014-08-17, 14:07
Medlem
Fyfan som politikerna har övergivit sitt folk. Jävla förrädare
Citera
2014-08-17, 14:08
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Om något händer Reinfeldt kan det inte kallas politiskt våld, snarare rättvisa. Mäktiga människor får aldrig stå till svars för sina brott. Men det hade varit lite av ett bakslag för alla invandringskritiker, bättre om det inte händer. Men tanken är tillfredsställande.

Det skulle kunna kallas att säkerhetspolisen tog sin uppgift att bekämpa brott mot rikets säkerhet på alvar.
Citera
2014-08-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Jag klistrar in FN:s definition av folkmord (finns även andra).
Folkmordskonventionen (engelsk text då jag inte litar på svensk översättning av FN-konventioner)
Det är lite av en tolkningsfråga om det är folkmord eller inte enligt FN. Punkt c) skulle man kunna hävda uppfylls om en allt större del av befolkningen är invandrad, i synnerhet om man uppmuntrar till blandade förhållanden. Möjligen punkt b) också om man tolkar det pådyvlade dåliga samvetet vi förväntas ha gentemot folk med ursprung från andra länder som "mental harm". Det räcker ju att en punkt är uppfylld för att det skall klassas som folkmord.

Ja du ser! Dessutom har ju FR samt andra politiker gått ut offentligt och sagt att etniska svenskar inte existerar. Vi existerar tydligen bara när det gäller att altruistiskt offra oss för andra folkgrupper. Då duger vi, som igår under statsministerns tal där vi vädjas ha tålamod och öppna våra hjärtan.
Citera
2014-08-17, 14:09
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Det har jag inte sagt. Jag vill ha en öppenhet kring invandringsfrågan samt att allting, in i minsta detalj, ska redovisas och folket ska med enkelhet kunna få reda på vad det kostar.
Så vad är då felet med Reinfeldts uttalande?

Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vidare så är min idè att vi som vill finansiera invandringen ska göra det, andras skattepengar ska gå till annat. Det är bara det som kan göra båda sidorna nöjda.
Det låter inte som MPs linje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in