2014-08-16, 20:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Detta kan inte komma som en nyhet för någon tänkande varelse.

En ickenyhet, helt enkelt.

Bara gott kommer att komma ut av detta.

Han erkänner att detta är en betydande/mkt stor kostnad. Lögnen har blivit för stor för att dölja, dvs inget gott kommer ut av Sveriges "öppna dörrar" invandring.

Detta är erkännandet att han har sålt ut sitt land.

Tror om detta hade skett i Japan, så skulle han ha begått ett gråtande harakiri framför publiken. Men Reinfeldt tror fortfarande på det han säger, så det kommer dessvärre att aldrig ske.
Citera
2014-08-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag är skyldig den en ursäkt. Jag fnissade lite åt din prognos i sidfoten på dina inlägg, men nu tror jag inte du är särskilt fel ute.

Redan före Reinfeldts tal gav Sifo 10% till SD. Av många olika anledningar kan man tro att SD ligger högre, närmare 15%. Förutom det är jag helt övertygad om att ca 5% av moderaternas väljare uppger M som partisympati, men planerar redan idag att rösta på SD. Förvånande är att M i senaste Sifo ökat till nästan 25%. Därför ska det bli intressant att se nästa veckas Sifo.

Fram till valdagen kanske också klarnar på vilket sätt den framtida ekonomiska politiken kommer att prägla medborgarnas liv. Hålen i statens budget måste fyllas. Frågan är inte om det blir mindre välstånd eller högre skatter, när det visar sig att Reinfeldts gigantiska migrationsbubbla kräver både och.

Den offentliga sektorn kommer att drabbas hårt, mycket hårt. Värst kommer det att bli för sjukvården. Men det största lidandet kommer flyktingarna att utsättas för. Alla dessa människor kommer att upptäcka att den humanitära stormakten Sverige under ledning av Oberstrülarschnabel Reinfeldt lockat dem ur askan i elden.
Citera
2014-08-16, 20:55
Medlem
Jag undrar hur Erik Ullenhag känner sig idag, när Reinfeldt erkänt att invandringen kostar mycket pengar. Ullenhag har ju ofta hävdat att invandringen är lönsam. Inser Reinfeldt att han hänger ut Ullenhag som en lögnare?
Citera
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Är du ens kapabel att förstå i viken ordning du skall flytta fötterna när du går?????

Ge utifrån SD:s partiprogram ett enda exempel på något som är rasistiskt eller nazistiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Du tycks inte fatta att det gör han och har gjort alldeles utmätt, med eller utan invandrare.
Idiot!

Om Reinfeldt bara drar ner välfärden så kommer S tillbaka till makten och ökar skatterna lite och drar tillbaka välfärden - Det har ju fan redan hänt på 90-talet, ju!

Vad jag försöker förklara för dej är att nu har (M) skaffat oss en utgiftspost som inte går att bli av med - Invandrarna som kommit de senaste 8 åren, plus de 2-3 hundratusen som är på väg under nästa mandatperiod. Det kommer inte räcka med skattehöjningar för att fixa detta denna gång!

Dessutom så vädjar Reinfeldt till "hjärtat" här för att förhindra att (S) byter kurs i invandringspolitiken.

Det känns jävligt bakvänt att jag försöker förklara detta för dej, trots att du kallar mig idiot. Jag är nämligen en av dem som både har råd med privata vårdalternativ samt har relativt lätt att flytta till andra länder om jag tycker Sverige blir för omständigt. Trots att jag är "höger" och en av de "onda" enligt dig, försöker jag alltså förklara för dej att du personligen, att om du inte råkar vara född rikt eller har byggt dig eget ekonomiskt oberoende, förmodligen kommer få det mycket sämre i framtiden.

Otack är världens lön.
Citera
2014-08-16, 20:56
Medlem
RexGermanias avatar
Alliansen satsar 80 miljoner på invandrarföretagande
Citat:
Alliansen uppger nu att de vill satsa 80 miljoner på att hjälpa invandrare med att driva företag. Enligt Annie Lööf gäller det att ta vara på invandrarnas ”kreativitet, kunskap och kompetens”.

https://www.nordfront.se/alliansen-satsar-80-miljoner-pa-invandrarforetagande.smr

Ännu ett idiotiskt utspel från Alliansen. Vad håller dom på med?
Citera
Medlem
Folk röstar fortfarande på det här: https://www.youtube.com/watch?v=j3du3JxFM8A
Citera
Medlem
Vikingablod76s avatar
Man ska inte glömma att det som sker i Irak just nu är folkmord och det måste stoppas direkt. Att Reinfeldt helst pratar om att vi ska ta emot flyktingar istället för att skicka dit JAS och stridshelikoptrar mm är helt sjukt. Just nu är det ingen där som kan fly, dom blir styckade levande, barnen blir våldtagna och sedan mördade av dessa jävulska islamistsvin. Alla länder måste ju för fan sätta ner foten nu gällande islamisterna (inte samma som fredliga och kulturella muslimer)

Vi är på helt fel kurs och har varit så i många år. Vi hjälper för sent och skyldiga är Reinfeldt, Göran Persson, Carl Bildt, Bengt Westerberg, kultur- och mediavänstern, Sydsvenskan, Expressen, SVT mfl. Dessa individer finns i alla länder och är bara maktgalna. Dom ser till så att tusentals människor dör för att diskussionen ska ta sin tid och politiken ska få ha sin gång.

Äckel.
Citera
2014-08-16, 20:57
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jo, förvisso. Men det är ändå svårt att inte bli upprörd. Det handlar trots allt om framtiden för mitt eget folk och mitt eget fosterland.

Jag vill inte förstöra din lördagskväll, men måste göra det ändå.

Det ÄR kört för vårt land och för vårt folk. Det finns ingen möjlighet att vända skeppet nu.
Samtliga journalister är på sjuklöverns sida. Folket kommer att dö ut ovetandes. Våra mor- och farföräldrar dör - det fylls på med araber och negrer, som i sin tur föder fyra-fem barn per kvinna.

Det. Är. Kört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Magert svar så jag besvarar med ett lika magert inlägg: Är du tacksam att Frankrike och Italien sände vattenbombare till Sveriges (fundera gärna på de oskyldigt drabbade - en stund till innan ditt svar) stora tacksamhet?

frankrike ligger i europa! end of story!

hade det pågåt krig i europa eller våra grannländer tex danmark norge så tycker jag sverige borde ta emot asylanter..däremot har vi inget ansvar för konflikter som ligger andra sidan jordklotet..
Citera
Medlem
Varför uppmanar han inte folket i alla de länder som de ekonomiska invandrarna passerar på väg till Sverige att visa större tålamod och be dessa länder ruinera sig? Enligt Dublin förordningen skall de söka asyl i första EU land de kommer till, Sverige ligger långt upp i norr och borde vara ett land med minimal invandring.

Resan startar oftast i Nordafrika och Turkiet och den absoluta majoriteten borde söka asyl i södra Europa om EU reglerna följts. Dock görs inte detta och trenden är att övriga EU-länder skickar vidare dem till just Sverige.

Varför kommer de dock till just Sverige?

Jo för att Reinfeldt och Moderaterna har sett till att svenska pass kan användas för smugglingen (inget görs åt alla stulna pass som används för smugglingen), man har infört permanent uppehållstillstånd för syrier, man har världens högsta bidrag för nyanlända samt man erbjuder gratis bostad, sjukvård och tandvård och andra fördelar (gratis körkort och mycket annat).

Reinfeldt och Moderaterna borde kunna åtalas för högförräderi eller något annat brott mot folket och landet, det de sysslar med är kriminellt, man förskingrar skattemedel och ruinerar landet.
Citera
2014-08-16, 20:58
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Magert svar så jag besvarar med ett lika magert inlägg: Är du tacksam att Frankrike och Italien sände vattenbombare till Sveriges (fundera gärna på de oskyldigt drabbade - en stund till innan ditt svar) stora tacksamhet?

Skickade?
Du menar "Är vi glada över att vi fick betala det som det kostade att få hit dom istället för att Frankrike och Italien hade dom stående och bara kostade pengar?"

Du ska inte tro att Italien eller Frankrike lånade ut planen gratis till oss. Utan vi fick helt sonika betala det som dom kostade att driva...ungefär som invandringen i Sverige INTE gör. Dvs bär sina egna kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in