Citat:
Ursprungligen postat av
Fernet
Du tycks inte fatta att det gör han och har gjort alldeles utmätt, med eller utan invandrare.
Idiot!
Om Reinfeldt bara drar ner välfärden så kommer S tillbaka till makten och ökar skatterna lite och drar tillbaka välfärden - Det har ju fan redan hänt på 90-talet, ju!
Vad jag försöker förklara för dej är att nu har (M) skaffat oss en utgiftspost som inte går att bli av med - Invandrarna som kommit de senaste 8 åren, plus de 2-3 hundratusen som är på väg under nästa mandatperiod. Det kommer inte räcka med skattehöjningar för att fixa detta denna gång!
Dessutom så vädjar Reinfeldt till "hjärtat" här för att förhindra att (S) byter kurs i invandringspolitiken.
Det känns jävligt bakvänt att jag försöker förklara detta för dej, trots att du kallar mig idiot. Jag är nämligen en av dem som både har råd med privata vårdalternativ samt har relativt lätt att flytta till andra länder om jag tycker Sverige blir för omständigt. Trots att jag är "höger" och en av de "onda" enligt dig, försöker jag alltså förklara för dej att du personligen, att om du inte råkar vara född rikt eller har byggt dig eget ekonomiskt oberoende, förmodligen kommer få det mycket sämre i framtiden.
Otack är världens lön.