2014-08-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Håller med
6 %
Håller inte med
94 %

957 har röstat hittills.

"Migro är ett forum för idédebatt om migration och fri rörlighet. Vi driver idén om öppna gränser och kritiserar alla former av hinder som finns idag."
"Tankesmedjan Migro". Ja jävlar i min låda.
Citera
2014-08-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Flyktingströmmen är goda nyhter enligt Rola Brentlin, redaktör på Tankesmedjan Migro

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/goda-nyheter-toppnotering-i-hur-manga-sverige-kan-ge-en-fristad-i-ar-10194

Ja det där att man kan börja beställa varor utan att sedan betala när man fått sitt personnummer var ju nått nytt. Bra entreprenörsskap.
Citera
2014-08-17, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Det är det som är det luriga i det politiskt korrekta Sverige.
Är man kritisk mot invandring, ja det är man rasist.
Nu kan nedmonteringen av välfärden ske helt i det tysta eftersom ingen jävel vågar yttra sig i invandringsfrågor.

Det är så det är när fegisar står för oppositionen.
Citera
2014-08-17, 15:41
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Varit rätt roligt att höra människors diskussioner om SD i taxin sen det här. Senast igår körde jag några personer jag såklart ej tänker namnge men framgångsrika affärsmän med olika bakgrund, ej födda i Sverige, knackig svenska.

Dom kom in på det här talet och SD och dom sa att dom nu förstår varför människor röstar på SD. Att man hållit sån här hemligt från svenska folket och inte berättat vart deras skattepengar går. Dom verkade rent av tycka det var hemskt att man inte varit uppriktig med vart Svenska folkets surt skattade pengar gått.

Känner av hur förståelsen för partiet och de som röstar på partiet ökar.

Ofta är det lite finare personer som uttrycket dom här tankarna. Kanske är det så att dom tänker längre och reflekterar sina egna tankar medan andra vräker ur sig fördomar.

För några månader sedan körde jag en svensk affärsman från Smedslätten till finanskvarteren vid Storgatan, där Näringslivshuset ligger. Hela resan pratade han i telefonen och han pratade sig varm om Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Han hoppades att de kommer få många röster så att någon börjar ta ansvar för det här landet. Det börjar hända saker nu, folk börjar vakna.
Citera
2014-08-17, 15:41
Medlem
Med dagens invandring på +200.000 per år. I detta inkluderat 100.000 asylsökande. Kommer Sverige att ha en befolkning på 10.5 miljoner år 2020. Inga reformer säger Reinfeldt? Han glömde omdaningen av Sverige från välordnad välfärdsstat till ett land likt Brasilien med stora favelor runt storstäderna. En "reform" av Sverige så god som någon.
Citera
2014-08-17, 15:42
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Men, den stora frågan är egentligen, hur ska pensionärkrisen lösas?
Vi står inför vad som sannolikt kommer bli den största omvälvningen i mänsklighetens historia, AIs som kan ersätta 90-95% av arbetskraften.

Redan nu finns det t.ex. bilar som kör utan förare, vilket innebär att vi endast är ett politiskt beslut från det faktum att samtliga chaufförer, piloter, båtkaptener kommer bli arbetslösa.

Pss kommer mer eller mindre samtliga yrken som baseras på upprepning av inlärning fasas ut.
Du kan läsa mer här

Vi behöver mao inte importera arbetskraft.
Vi importerar personer som måste försörjas av de som faktiskt driver landet framåt. Om den förstnämnda gruppen blir för stor väljer sannolikt personer ur den senare gruppen att emigrera till ett land där de har mindre köttberg, vilket i sin tur leder till att köttberget växer relativt den producerande minoriteten.
Citera
2014-08-17, 15:42
Medlem
Förvånande tal faktiskt. Varför körde han inte på i ren Bagdad Bob stil som vanligt och förneka alla problem? Han skulle säkert kunna dölja problemen i några år extra allt då svenskar i allmänhet är efterblivet naiva.
Citera
2014-08-17, 15:44
Avslutad
(S) kontrar med ännu mer invandring:

http://www.samtiden.nu/2840/s-kontrar-m-vill-spendera-annu-mer-pa-invandring/
Citera
Medlem
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/bryt-tabut-om-sveriges-extrema-asylpolitik-10195
Citera
Medlem
Detta valet kommer förmodligen bli ett utav dom intressantare man får uppleva under sin livstid.

Resultatet kommer för min egen del bestämma om jag stannar kvar i Sverige eller faktiskt söker mig härifrån.

Stolt svensk och älskar mitt land men vi går en depression till mötes som ingen annan än jag i min bekantskapskrets verkar se.

Om det nån gång skall sättas ner en fot i detta landet så är det i valet 2014. Rösta rätt.
Citera
2014-08-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Japp, verkar så.
Ingen inom sd som lider av lågt blodtryck efter detta.dom som hade högt förut torde sväva i livsfara nu.
Citera
2014-08-17, 15:49
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattigman
Förvånande tal faktiskt. Varför körde han inte på i ren Bagdad Bob stil som vanligt och förneka alla problem? Han skulle säkert kunna dölja problemen i några år extra allt då svenskar i allmänhet är efterblivet naiva.

Svaret står antagligen att finna i tråden Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Johan Westerholm menar att statsministern inte hade något val utan var tvungen att ta lyfta detta nu för att slippa prickas i KU. Kanske är förklaringen så enkel.

Citat:
"Statsministern hade inget val till slut. Gamla beslut slår nu igenom och nu kom notan. Statsministern gjorde detta för att han var nöd tvungen då beredningen av en utökad anslagskredit till Migrationsverket måste påbörjas nu och inte kan vänta tills en ny regering tillträtt. Hade han mörkat detta hade det föranlett en prickning i KU samt att situationen blivit etter värre."

http://ledarsidorna.se/2014/08/nu-kom-notan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in