Citat:
Ursprungligen postat av
Slingshot
Ah du ser.
Okej usch fy fan, var nog meningen att det skulle hända så att du "vaknade" upp så att säga o tänka vad fan sysslar jag med.
Nej det är inte mkt men det är en början, bra jobbat i vilket fall.
Jag tar sub då o då eftersom det är det enda preparat som håller mig ifrån gobben o alkoholen.
Skulle vilja ha det utskrivet men samtidigt inte för vill helst klara mig på enbart på benson ihop med någon SSRI/SNRI, desto mindre piller desto bättre.
Är det möjligt att få sub utskrivet för blandmissbruk eller är det ett BIG No No?
Jag hade ett blandmissbruk dokumenterat men med ett fokus på heroin. Så det är okej. Jag sökte två gånger, första gången f8ck jag avslag då jag inte hade gjort tillräckligt många försök att sluta, vilket var helt sant, aldrig behandlingsgem utan endast 3 inneliggande avtändningar när jag haft semester från jobbet.. Sen sökte jag igen 1-2 år efter och då gick det.
Det viktigaste var att det som skapade mst problem och huvudberoendet var heroin. Nästan alla horsare tar annat också speciellt vid torka och abstinens.
När jag sökte var heroin den enda opioiden som gjorde det möjligt att börja, vilket jag tycker helt sjukt, då väldigt många opioider h´är lika starka och/eller är lika jobbiga att sluta med tex buprenorfin som jag tycker är svårare då abstinensen sitter i så jävla länge..
Vet inte om det har ändrat sig men endast buprenorfin som opioidberoende så har jag extremt svårt att tro att man kommer in.
Det gjorde steget till heroin självklart då att komma med i programmet var mitt och endel kompisars mål sedan många år.. Men det var lika pissigt som att vara subberoende utanför. bara med mer regler, möten pissprov och samma smygande och döljande för de som jag inte ville berätta för
Jag känner att programmet inte gjorde mig ett dugg bättre. Bara att åka långt varje dag bara för att säga hej, visa snoppen, kissa och sedan få sitt piller och sen dra känns meningslöst. Inga kurser, inga terapeuter, antabus för att fortsätta för att man var på krogen 1 gång i veckan.. Så mitt råd är att hålla dig borta.