2010-12-12, 20:07
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Helt sjukt att du lever människa, inte första gången du skriver om dina blandningar...

Jaja till saken,

Det går inte att säga en exakt mängd då det är olika för alla och olika gång till gång.
Men lycka till med ditt ryska rolet spel.

Jag har gjort en hel del dåliga blandningar när jag var som högst uppe i mitt missbruk och inte brydde mig om mitt liv. Det jag undrar är väl om man kan ta en eller två öl vid julbordet om man är subbad. Jag hade inte tänkt hälla i mig en 75:a om du tror det.
Citera
2010-12-12, 20:10
Bannlyst
1. Har ätit 10mg per dag i runt 4 dagar. Har slutat tvärt nu. Någon fara? Har Sub kvar att tillgå.
2. Har Xanor. Är det effektivt mot muskelspänningar? Bästa vore ju Stesolid, men det har jag inte.
3. Har också Lyrica och Zopiklon. Nåt värde i dom i denna situation?

Är mkt nojig över att få kramp. Har fått det en gång innan, men då på Tramadol.
Citera
2010-12-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomeoneWIM
Jag tog två av mina kompisars suboskuld i fredags och deras rus såg ut ganska exakt som Storfarfar beskriver sin debut.

Omväxlande eufori/illamående/irritation och båda två spydde hela kvällen (en gång i timmen kanske). Dessutom kastade dom upp en hel del dagen efter också (medan jag mådde som en kung tycker nästan att det är lika skönt dagen efter man subbat då man är lite mer "skärpt" trots att man är mysig)

Är detta "normalt" eller vanligt? Att ens första gång är värdelös och att det blir bättre sen. Första gången jag tog sub så slutade det med att jag spydde en minispya efter att jag rökt en gonattspliff i shibong (visste inte att gräs boostar sub vid det tillfället ). Efter det har jag aldrig spytt någonsin även om jag tar stora doser.

Misstänker dock att jag gav dom lite för mycket.. vi 3 delade på en 8:a (dom små rackarna) och även om jag sög i mig mer än dom så lär dom ha fått i sig iaf 2mg var samt att vi rökte ett par spliffar under kvällens gång.

Kan jag med gott samvete lova dom att det kommer bli bättre nästa gång eller kan det vara så tråkigt att dom helt enkelt inte är skapta för denna underbara drog? Ruset är ju väldigt personligt. Eller är det så enkelt att vi borde haft en karta alvedon med oss? Jag trodde att antihistamin funkade mot alla bieffekter och när subben slog på var apoteket stängt :/

Två andra frågeställningar, gräs boostar ju ruset rejält. Som jag förstått det så "tar" man en del av sitt "totalrus" och gör det mer koncenterat när man röker. Hur funkar det om man är stenad när man tar subben?

Och, hur gör man för att förebygga en söndersnortad näsa? Har haft lite ont i den idag, något jag inte känt när jag snortat andra saker tidigare så jag blir lite nojjig. Man vill ju inte vakna upp en dag och se ut som Amy Winehouse....

testa postafen finns på apoteket då slipper ni illamående och kräkningar
Citera
2010-12-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sub8marine
Sub finns som 2mg också. Bara att krossa och dela på fyra

Hade fått för mig fel. HAr buprenotex de är också små
Citera
2010-12-12, 22:33
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Jag tog två av mina kompisars suboskuld i fredags och deras rus såg ut ganska exakt som Storfarfar beskriver sin debut.

Omväxlande eufori/illamående/irritation och båda två spydde hela kvällen (en gång i timmen kanske). Dessutom kastade dom upp en hel del dagen efter också (medan jag mådde som en kung tycker nästan att det är lika skönt dagen efter man subbat då man är lite mer "skärpt" trots att man är mysig)

Är detta "normalt" eller vanligt? Att ens första gång är värdelös och att det blir bättre sen. Första gången jag tog sub så slutade det med att jag spydde en minispya efter att jag rökt en gonattspliff i shibong (visste inte att gräs boostar sub vid det tillfället ). Efter det har jag aldrig spytt någonsin även om jag tar stora doser.

Misstänker dock att jag gav dom lite för mycket.. vi 3 delade på en 8:a (dom små rackarna) och även om jag sög i mig mer än dom så lär dom ha fått i sig iaf 2mg var samt att vi rökte ett par spliffar under kvällens gång.

Kan jag med gott samvete lova dom att det kommer bli bättre nästa gång eller kan det vara så tråkigt att dom helt enkelt inte är skapta för denna underbara drog? Ruset är ju väldigt personligt. Eller är det så enkelt att vi borde haft en karta alvedon med oss? Jag trodde att antihistamin funkade mot alla bieffekter och när subben slog på var apoteket stängt :/

Två andra frågeställningar, gräs boostar ju ruset rejält. Som jag förstått det så "tar" man en del av sitt "totalrus" och gör det mer koncenterat när man röker. Hur funkar det om man är stenad när man tar subben?

Och, hur gör man för att förebygga en söndersnortad näsa? Har haft lite ont i den idag, något jag inte känt när jag snortat andra saker tidigare så jag blir lite nojjig. Man vill ju inte vakna upp en dag och se ut som Amy Winehouse....
Ja du gav de nog lite för mycket. Ca 1mg brukar rekommenderas som nybörjardos men för vissa räcker det med 0.5mg för. Köp Postafen (åksjuketabletter) nästa gång och ta de innan och ge dom lite mindre doser.
Senast redigerad av henkish 2010-12-12 kl. 22:50.
Citera
2010-12-12, 22:39
Medlem
^^
Vi började med ~1mg var och fyllde på med 0,5-linor efter nån timme. Trodde att dom små pillren var svagare än D8rna men det verkar som att dom bara tog lite längre tid för att slå. Dessutom så känns det som att dom satt i längre (jag tog sista påfyllningen fredag kväll och jag hade världens sjukaste drömmar igår natt. underbart med tanke på att jag stoppat i mig cirka 50kr värt av droger)

Citat:
Ursprungligen postat av Sub8marine
testa postafen finns på apoteket då slipper ni illamående och kräkningar
Tack för tipset. Får ta och handla det till nästa helg då. Det påverkar inte ruset negativt eller?

Så man ska ta dom innan man tar subben? Blir man av med något rus alls då? För jag blir nämligen inte illamående själv, men om det finns en genväg till att aldrig bli det så ska man ju inte rata det :P
Senast redigerad av SomeoneWIM 2010-12-12 kl. 22:47.
Citera
2010-12-12, 22:49
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus
Amfetamin och MDMA kanske räknas som samma substans då båda är (3,4-metylendioximetamfetamin)er?
Tebain borde också testas under Opiater, Buprenorfin är ett Tebainderivat, så Bupr. borde nästan också gå under Opiater då...?

Jag har antagligen helt åt helvete fel men ändå.

Blev tvungen att titta efter på ett av resultatbladen:

Kokain, amfetaminer, cannabis - thc, ecstasy, opiater, bensodiazepiner, tramadol, buprenorfin & metadon testas jag för.

MDMA är inte en renodlad amfetamin tror jag, utan man har gjort en modifikation av något slag.

Under opiater testas bara morfin (men både kodein och heroin omvandlas till morfin i kroppen).

I övrigt antar jag att alla bensodiazepiner, åtminstone de som är vanligt förekommande och/eller registrerade i Sverige ger utslag på den kategorin. Annars är det nog fortsatt substans för substans.
Citera
2010-12-12, 22:52
Medlem
henkishs avatar
Citat:
^^
Vi började med ~1mg var och fyllde på med 0,5-linor efter nån timme. Trodde att dom små pillren var svagare än D8rna men det verkar som att dom bara tog lite längre tid för att slå. Dessutom så känns det som att dom satt i längre (jag tog sista påfyllningen fredag kväll och jag hade världens sjukaste drömmar igår natt. underbart med tanke på att jag stoppat i mig cirka 50kr värt av droger)

Tack för tipset. Får ta och handla det till nästa helg då. Det påverkar inte ruset negativt eller?

Så man ska ta dom innan man tar subben? Blir man av med något rus alls då? För jag blir nämligen inte illamående själv, men om det finns en genväg till att aldrig bli det så ska man ju inte rata det :P
Yes, ta de innan ni tar subben, nej man blir inte av med något rus, bara illamåendet.
Citera
2010-12-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Yes, ta de innan ni tar subben, nej man blir inte av med något rus, bara illamåendet.
Grymt. Räcker det att fylla på postafen var 12:e timme?

På vilket sätt är postafen att föredra framför t.ex. Alvedon eller ipren?

Synd att en av medresenärerna är "allergisk" mot antihistaminer och "blir konstig i huvudet" när han tar dom... fast tillsammans med subb kanske det inte blir så, med lite tur
Citera
2010-12-12, 23:31
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Grymt. Räcker det att fylla på postafen var 12:e timme?

På vilket sätt är postafen att föredra framför t.ex. Alvedon eller ipren?

Synd att en av medresenärerna är "allergisk" mot antihistaminer och "blir konstig i huvudet" när han tar dom... fast tillsammans med subb kanske det inte blir så, med lite tur
Alvedon och Ipren dämpar inte illamående, det dämpar värk. Jag själv brukar bara ta en Postafen (25mg) innan sen brukar jag inte ta någon mer, men ja brukar inte köra monsterdoser heller. Men de står på förpackningen att de håller i sig 12 timmar, står "vid behov var 12:e timme" så det gör ni som ni vill.

Vad menar han med det? Postafen kan framkalla lite dåsighet. Sen verkar inte alla antihistaminer likadant. Postafen är mot illamående medans t.ex Atarax funkar bra mot klådan som vissa kan få av sub om den blir för jobbig.
Citera
2010-12-12, 23:50
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Alvedon och Ipren dämpar inte illamående, det dämpar värk.
Mer inflammationshämmande och febernedsättande, det är ju därför man tar smärtstillande Opioider istället!
Citera
2010-12-12, 23:53
Medlem
Citat:
Alvedon och Ipren dämpar inte illamående, det dämpar värk. Jag själv brukar bara ta en Postafen (25mg) innan sen brukar jag inte ta någon mer, men ja brukar inte köra monsterdoser heller. Men de står på förpackningen att de håller i sig 12 timmar, står "vid behov var 12:e timme" så det gör ni som ni vill.

Vad menar han med det? Postafen kan framkalla lite dåsighet. Sen verkar inte alla antihistaminer likadant. Postafen är mot illamående medans t.ex Atarax funkar bra mot klådan som vissa kan få av sub om den blir för jobbig.
Hmm... jag som alltid trott att Alvedon är en "ace of all trades" som funkar mot det mesta :P

Jag har själv tagit ipren/alvedon när jag mått illa (inga droger involverade här) och det har tagit ner illamåendet... antar att Placebo är en starkare substans än jag räknat med

Vet inte exakt hur han blir av antihistamin.. "fuckad i huvet" var nog hans ordval.. han hade någon rysk skit hemma men jag vet att han brukar ta det varje sommar när det blir mkt pollen så han har nog provat massa olika. Men han är en riktig hypokontriker också hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in