2022-12-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbagz
Säg att jag snortar 1mg vid 17-tiden. Kommer det vara ovanligt svårt att somna runt midnatt och att kliva upp och ta sig till jobbet vid 09 dagen efter?

Har ej rört opiater på cirka 2 år och ytterst få gånger jag nyttjat sub.
Ja, opiater stör sömnen. Man bör undvika ta det för sent om man behöver en godnattsömn om man ska till jobbet t.ex. Sen håller ju buprenorfinet länge jämfört med andra opiater så gäller att ha det i åtanke.
Senast redigerad av FreshReset 2022-12-16 kl. 18:48.
Citera
2022-12-16, 18:41
Medlem
Tycker Buprenorfin fungerar utmärkt för att minska opiat suget då vid 10mg per dygn för mig. Synd att det sänker testosteronet. Men på det positiva sidan så slipper man sug efter sex man hade innan ^^ Får se om jag medicinerar mig det länge. Är på ett nedtrappnings schema men vill helst stå kvar ett tag till. En medicin som verkligen räddar liv!
Senast redigerad av FreshReset 2022-12-16 kl. 18:47.
Citera
2022-12-18, 00:30
Medlem
Till er som är nyfikna att prova, håll er till max 0,2 mg. Över det känner man inget särskilt, och ta inte varje dag

Personligen tycker jag buprenorfin nästan är gjord att tas med alprazolam, min favorit kombination men var försiktiga när ni blandar, buprenorfinet kan peaka efter 5 timmar ifall man råkar ta mer och sedan överdoserar..
Senast redigerad av snailtrack 2022-12-18 kl. 00:49.
Citera
2022-12-18, 00:37
Medlem
Känner bra effekt på bara 0,05mg bup ifall man haft uppehåll ett tag kan jag lova och använder det rätt.

Lätt att man mår illa på just denna opioid så var försiktiga med att blanda med nikotin och cb kan övergå till ännu mer illamående, men tas enkelt bort med 2 postafen en halvtimme innan man tar bupre..

Använd ett sugrör och dra upp i näsan, andas lite, lite hårdare än vanligt så att det inte hamnar i magen.

Till de som inte kan känna på 0,02-0,2 mg buprenorfin nasalt i början har säkert pajat näsan med amfetamin eller kokain innan så lyssna inte på andra fb:are som bara vill förstöra för er.
Senast redigerad av snailtrack 2022-12-18 kl. 00:49.
Citera
2022-12-19, 14:48
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Vilka droger blockeras av buprenorfin?
Citera
2022-12-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!
Vilka droger blockeras av buprenorfin?
Det flesta opiater vad jag vet. Borde inte blockera något mer?
Citera
2022-12-23, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Hur ofta har du tagit och när tog du senast och vilka doser?
Det låter som det kan vara symtom på at, känner det som att du håller på att bli sjuk? Man kan få influensasymptom. Myrkrypningar, insomnia, värk i kroppen osv.
Märkligt att man kan få insomnia. Då sub motverkar ju sömn vid påverkan. Jag håller på att trappa ned och känner mestadels svettningar och mindre energi. Däremot har inte sömnen påverkas.

Ni som har blivit beroende av buprenorfin utan att få det på recept kan inte få hjälp av vården med att trappa ned. Det blir endast inläggning och avgiftning cold turkey som alternativ . För den som undrar.
Senast redigerad av Babyspenat 2022-12-23 kl. 07:14.
Citera
2022-12-27, 17:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Märkligt att man kan få insomnia. Då sub motverkar ju sömn vid påverkan. Jag håller på att trappa ned och känner mestadels svettningar och mindre energi. Däremot har inte sömnen påverkas.

Ni som har blivit bruberoende av buprenorfin utan att få det på recept kan inte få hjälp av vården med att trappa ned. Det blir endast inläggning och avgiftning cold turkey som alternativ . För den som undrar.

Gäller det verkligen alla regioner att det är cold turkey som gäller om man vill avgiftas. Catapresan fungerar väl till viss del men avtändningen är ändå extremt plågsam.
Jag vet då av ett behandlingshem som trappar ur Subutexberoende med morfin (på den tiden jag var där 2017, vet ej hur det är nu) och folk led inte det minsta utan snarare trivdes. Jag tror att dom var ganska generösa med doserna. Jag pratar om Lindalens behandlingshem
Citera
2023-01-03, 19:59
Medlem
FiffelMonas avatar
Hur länge måste man vara ren från sub innan man kan ta det igen för att få effekt?

Tex en person som tagit 8mg varje dag i 1 år, men som senaste 4 månaderna tagit max 4mg per dag.

Skulle en person som gått ett par månader på 2-4mg sub/dag känna någon ruseffekt om denne tog en stor dos? 16/24mg ungefär
Citera
2023-01-03, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur länge måste man vara ren från sub innan man kan ta det igen för att få effekt?

Tex en person som tagit 8mg varje dag i 1 år, men som senaste 4 månaderna tagit max 4mg per dag.

Skulle en person som gått ett par månader på 2-4mg sub/dag känna någon ruseffekt om denne tog en stor dos? 16/24mg ungefär

Antagligen skulle man nog känna lite i en vecka eller två. Men troligen inte nåt jätte Wow..
Citera
2023-01-04, 18:55
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Antagligen skulle man nog känna lite i en vecka eller två. Men troligen inte nåt jätte Wow..
Gäller det om man gått på ca 4mg per dag ett par månader och tar 16mg på en gång?
Citera
2023-01-04, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Gäller det om man gått på ca 4mg per dag ett par månader och tar 16mg på en gång?

Ja jo typ.. Du får väl pröva dig fram. Troligen blir det inte någon jätte skillnad speciellt inte om det är subuxone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in