2014-08-08, 16:21
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healthyasfuck
Kommit över några 1mg lorazepam för att hjälpa min sömn. Enligt benzo equivalency chart ska ju 1mg motsvara 10mg diaz, stämmer verkligen detta? Enligt en vän som har dessa tycker han en 2.5mg är likvärdigt 10mg diaz?

1mg Lorazepam ska vara som 10mg Diazepam.
Känner absolut mer på 2.5mg Lorazepam än 10mg Diazepam.
Citera
2014-08-12, 19:27
Medlem
healthyasfucks avatar
Har fått tag på ett par 1mg med 1.0 på ena sidan och typ som ett V med en prick över på andra sidan. De smakar typ som ikto dvs inte alls farliga att suga på. Smälte två under tungan och de ger helt klart riktigt bra effekt men vad är det för tillverkare?

Hittar inte alls dessa på google. Mest nyfiken vart de är ifrån.
Citera
2014-08-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Kan det vara 2-3 år sedan jag tog lora sist. Tog nog 2-3 mg tror jag. Håller garanterat med om att den har likheter med Z-analogerna mest imovane. Jag däckade efter intaget och vaknade nån timme senare och var i ett totalt relaxerande tillstånd. Skulle nog också hålla med om att det kan vara #1 men klona är inte långt ifrån.
Hehe, ja Lorazepam slår verkligen hårt. Sjukt allround benso. Grejen är att man får tolerans mot den hypnotiska effekten, så Imovane som jag har utskrivet ger inte så mycket om man käkar Lorazepam.
Citera
2014-08-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Hehe, ja Lorazepam slår verkligen hårt. Sjukt allround benso. Grejen är att man får tolerans mot den hypnotiska effekten, så Imovane som jag har utskrivet ger inte så mycket om man käkar Lorazepam.

Om man ätit xanor 4mg dagligen samt 4mg ikto då och då. Hur är toleransen då om man skulle byta mot temesta? Får man någon effekt?

Mvh
Citera
2014-08-16, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Om man ätit xanor 4mg dagligen samt 4mg ikto då och då. Hur är toleransen då om man skulle byta mot temesta? Får man någon effekt?

Mvh
Bensodiazepiner har korstolerans, vad jag menade är att Temesta även har hypnotiska egenskaper (vilka samtliga andra bensodiazepiner som skrivs ut mot ångest i Sverige inte innehar i den meningen).

Du kommer att behöva ta samma dos Lorazepam som Klonazepam, och dubbla dosen jämfört med Alprazolam. För att få samma effekt (antar att du använder mot ångest?)
Senast redigerad av DEPRESSIV 2014-08-16 kl. 14:23.
Citera
2014-08-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Bensodiazepiner har korstolerans, vad jag menade är att Temesta även har hypnotiska egenskaper (vilka samtliga andra bensodiazepiner som skrivs ut mot ångest i Sverige inte innehar i den meningen).

Du kommer att behöva ta samma dos Lorazepam som Klonazepam, och dubbla dosen jämfört med Alprazolam. För att få samma effekt (antar att du använder mot ångest?)

Jag som inte har någon koll på temesta. Vilken dos bör jag ta för att få lika ångesstdämpande effekt som på xanor?
Citera
2014-08-20, 22:27
Medlem
Den hypnotiska känslan är ju underbar Fick utskrivet av läkaren för att prova en månad.
Citera
2014-08-21, 01:46
Medlem
Hip-Priests avatar
Kom ihåg att alltid välja originalet Temesta. Sist var jsg lat. De hade inte originalet inne och jag var trött och orkade inte gå till annat apotek. Jag tog ut 60 st (hela månadsdosen) Lorazepam Orifarm i stället. Med Imovane är jag alltid supernoga med att bara ta ut originalet eftersom jag tyckt de Zopiklon-kopior jag testat, och jag tror jag provat alla kopior, har varit påtagligt sämre än originalet. Aldrig upplevt det med annan benso förrän nu. Ibland är det t.o
m. tvärtom och för att nämna två på rak arm så tycker jag Alprazolam Mylan 0,5 mg är snäppet vassare än originalet Xanor Upjohn 0,5 mg så tar alltid dem. Samma med Oxezepam (Sobril/Oxascand). Originalet är Sobril men upptäckte snabbt att Oxascand gav lite mer. Nu har jag inte Oxazepam längre men min tjej har 50-pack (snarare två 25-pack) då och då. Vid nästa uttag ska jag be henne ta 25 st Sobtil och 25 st Oxascand för att även hon ska märka skillnad. Hon har haft enbart Oxascand senaste månaderna på min inrådan men hon har haft mycket förr, både Oxascand och Sobril men påstår sig inte känna någon skillnad överhuvudtaget.

HUR som HELST, det var en enorm skillnad mellan Temesta original och Lorazepam Orifarm. Två kompisar påtalade även det för mig innan jag nämnt något om det överhuvudtaget. Dessa två känner ej varann. Sen har jag på eget initiativ frågat två andra som köpt av mig senaste gångerna, första originalet Temesta och sedan sist då jag fick Lorazepam Orifarm. Alla dessa fyra plus jag själv tycker att Lorazepam Orifarm var ren skit. Sockerpiller nästan. För att få effekten av en Temesta originalet så fick jsg ts TRE av dessa kopior. Plus att kopiorna inte går att röka. Personligen tycker jag bäst om att röka original-Temesta, ja lite mer än Flunizar faktiskt.

Så akta er för Lorazepam Orifarm. Vi är fem mer eller mindre experter på benso som oberoende av varandra tyckte precis likadant. Så ta ALLTID ut originalet av Temesta. Tur att mitt nästa 60-pack kan tas ut redan på tisdag.
Citera
2014-08-21, 01:51
Medlem
Hip-Priests avatar
Kom ihåg att alltid välja originalet Temesta. Sist var jsg lat. De hade inte originalet inne och jag var trött och orkade inte gå till annat apotek. Jag tog ut 60 st (hela månadsdosen) Lorazepam Orifarm i stället. Med Imovane är jag alltid supernoga med att bara ta ut originalet eftersom jag tyckt de Zopiklon-kopior jag testat, och jag tror jag provat alla kopior, har varit påtagligt sämre än originalet. Aldrig upplevt det med annan benso förrän nu. Ibland är det t.o
m. tvärtom och för att nämna två på rak arm så tycker jag Alprazolam Mylan 0,5 mg är snäppet vassare än originalet Xanor Upjohn 0,5 mg så tar alltid dem. Samma med Oxezepam (Sobril/Oxascand). Originalet är Sobril men upptäckte snabbt att Oxascand gav lite mer. Nu har jag inte Oxazepam längre men min tjej har 50-pack (snarare två 25-pack) då och då. Vid nästa uttag ska jag be henne ta 25 st Sobtil och 25 st Oxascand för att även hon ska märka skillnad. Hon har haft enbart Oxascand senaste månaderna på min inrådan men hon har haft mycket förr, både Oxascand och Sobril men påstår sig inte känna någon skillnad överhuvudtaget.

HUR som HELST, det var en enorm skillnad mellan Temesta original och Lorazepam Orifarm. Två kompisar påtalade även det för mig innan jag nämnt något om det överhuvudtaget. Dessa två känner ej varann. Sen har jag på eget initiativ frågat två andra som köpt av mig senaste gångerna, första originalet Temesta och sedan sist då jag fick Lorazepam Orifarm. Alla dessa fyra plus jag själv tycker att Lorazepam Orifarm var ren skit. Sockerpiller nästan. För att få effekten av en Temesta originalet så fick jsg ta TRE av dessa kopior. Plus att kopiorna inte går att röka. Personligen tycker jag bäst om att röka original-Temesta, ja lite mer än Flunizar faktiskt.

Så akta er för Lorazepam Orifarm. Vi är fem mer eller mindre experter på benso som oberoende av varandra tyckte precis likadant. Så ta ALLTID ut originalet av Temesta. Tur att mitt nästa 60-pack kan tas ut redan på tisdag.
Citera
2014-08-28, 18:21
Bannlyst
Har aldrig vart nåt större fan av Lorazepam ,men fick dessa som florerar just nu i alla shoppar Loram 2,5mg blåa ovala......Dom gav mig en ordentlig sväng om ,fan hade bara 4 st så undrar om man bör köpa dessa istället ett tag ,hypnotiska som fan var dom ,(är ett stort fan av det) samtidigt som ångest och lugn var enormt starkt.

Hoppas dom är sådana eller så är det bara 1-4 dagen som är sådana.

Någon som upplevt samma
Citera
2014-08-28, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Har aldrig vart nåt större fan av Lorazepam ,men fick dessa som florerar just nu i alla shoppar Loram 2,5mg blåa ovala......Dom gav mig en ordentlig sväng om ,fan hade bara 4 st så undrar om man bör köpa dessa istället ett tag ,hypnotiska som fan var dom ,(är ett stort fan av det) samtidigt som ångest och lugn var enormt starkt.

Någon som upplevt samma

Inte testat just det märket men håller med om din åsikt om att de är hypnotiska. Gillade aldrig lorazepam så värst, blev väldigt känslokall och nollad av dem men de var helt fenomenala i den hypnotiska effekten om man blandade med diazepam för långa bilresor. Zzzzzzz
Stal ett par kartor från min moster efter hennes man avlidit i cancer och antar jag borde ha ångest för det så tänkte bikta mig här. Ja, det känns lite bättre faktiskt, trots avsaknaden av bzd.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-08-28 kl. 18:30.
Citera
2014-09-03, 08:35
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife

Någon som upplevt samma

Loram 2,5 mg är ta mig fan den skönaste tabben av dem alla.

Underskatta dem inte! Kan sluta i misär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in