2013-02-27, 18:20
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nä. Jag upplevde inget vågande av apotekets varor utan det kändes helt annorlunda. Jag vet inte vad jag åt för fulpiller men lorazepam var det definitivt inte som jag fick från FP.

Skitsamma. Missbrukar inte längre men tänkte att ni ville veta vad för skit som florerar i den världen.

var ingen vidare kvalite på FP's piller generellt, men "vågningarna" som du beskriver det har jag upplevt på ett flertalet olika temesta/lora och andra bensos också för den delen. så nej det är iaf inga "fulpiller" du fick skulle jag tro.
Citera
2013-02-27, 20:00
Medlem
Psychoramas avatar
Är det SR som gäller om man ska införskaffa sig Lorazepam? Va ungefär ett år sen senast nu..
Citera
2013-02-27, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Är det SR som gäller om man ska införskaffa sig Lorazepam? Va ungefär ett år sen senast nu..

Det finns inrikeskranar.
Citera
2013-03-01, 15:08
Medlem
basssees avatar
1mg temesta på bakfyllan är horribelt
Citera
2013-03-01, 18:18
Medlem
SadCats avatar
Minns när jag köpte dessa från FP. Tyckte de var lite halv mediokra i kvalitén.

Sen hittade jag en inrikes kran som sålde svenska Temesta 1mg;are...
Tjoho, vilket skillnad det var i styrkan. Men då ekonomin svek mig så försvann även kranen

Hur vanligt är det att man får dessa utskrivet annars?
Är det som Halcion som är ett 'NEJ NEJ, DENNA KAN DU INTE FÅ' liknande eller lite lättare?

Funkade ju kanon för mig, men det är ju inget man säger till en läkare. "Denna funkar bra, kan jag få den utskriven, tack?"
Citera
2013-03-06, 05:57
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basssee
1mg temesta på bakfyllan är horribelt
"var horribelt för mig" kan jag rätta åt dig. det är en lifesaver för många med lite bens på bakfyllan om man har problem med stark bakfylleångest, misstänker att det är första gången du tagit benso oxå, såklart slår det hårt då och du lär sova som en stock utan tolerans (även om nu 1mg temesta inte är nån otrolig dos direkt)
Citera
2013-03-06, 20:14
Medlem
Gillar dessa 2.5mg Lorazepam tycker effekten känns som Alpra + Diaz men mycket mer muskelavslappnande
Citera
2013-03-06, 21:20
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WAccused
Gillar dessa 2.5mg Lorazepam tycker effekten känns som Alpra + Diaz men mycket mer muskelavslappnande
Har nyligen haft ett 100p av dessa ljusblå saker och jag måste faktiskt säga att jag blev besviken, käkade mycket temesta för några år sen och då Älskade jag dom men nu var det inga jag gillade speciellt mycket. ja visst är dom effektiva mot ångest och jag somnar skönt på dem också men köper mycket hellre klonazepam eller diazepam som vanligt.

Hade ett gäng svenska 1 mg temesta nyss (käkade dom sista igår) det jag kommit fram till är att dom verkar vara väldigt så exotiska i Sverige just för att dom så sällan skrivs ut, hört om horribla prissättningar på gatan, visserligen är det väl så i varenda stad numer att benso är svindyrt på gatan jag vet faktiskt inte köper i princip inte en drog på gatan numer.

Nu kommer vi undan ämnet men varför i hela fridens är benso så jävla dyrt att köpa från dom flesta? vem som helst med lite och då menar jag Lite tålamod kan lösa en nätkran som i sin tur diskret skickar 100 st valfri bens för allt mellan 800-1200 kr (plus-minus någon hundring beroende på vad man köper och av vem man köper kanske.)

Den enda B som jag kan förstå prissättningen på är väl kanske flunitrazepam pga dess hårda klassning men då är den Rejält överskattad också, inför sömn tex är ju zopiklon mycket mer användbar likaså för flödder om det är sånt man är ute efter.
Citera
2013-04-05, 12:46
Medlem
Metacognition.s avatar
Tagit 5 mg av dessa nu.

Jag läste att 1 mg lorazepam motsvarar 0,5 mg alprazolam.
Jag brukar behöva 2,0 mg alprazolam för ångestlindring. Jag har dessa 2,5 mg Temesta så jag tog därför 2 st = 5,0 mg.

5,0 mg lorazepam borde motsvara 2,5 mg alprazolam?

Vad kan jag vänta mig?

Det har gått en halvtimme och det känns som början på Stilnoct!
Citera
2013-04-05, 21:36
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tagit 5 mg av dessa nu.

Jag läste att 1 mg lorazepam motsvarar 0,5 mg alprazolam.
Jag brukar behöva 2,0 mg alprazolam för ångestlindring. Jag har dessa 2,5 mg Temesta så jag tog därför 2 st = 5,0 mg.

5,0 mg lorazepam borde motsvara 2,5 mg alprazolam?

Vad kan jag vänta mig?

Det har gått en halvtimme och det känns som början på Stilnoct!

Om du inte har stark bensotolerans, bör du av 5 mg Temesta förvänta dig god ångestlindring, relativt god muskelavslappning, en måttlig hypnotisk effekt.
Citera
2013-04-05, 21:51
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Om du inte har stark bensotolerans, bör du av 5 mg Temesta förvänta dig god ångestlindring, relativt god muskelavslappning, en måttlig hypnotisk effekt.
Det blev helt tvärt om! Dessa piller måste ha innehålligt zolpidem. Kom i Temésta Blister

FY FAAAN har spytt säkert 20 gånger
Citera
2013-04-08, 11:21
Medlem
Metacognition.s avatar
Är det någon mer än jag som tycker att dessa är som Stilnoct? Hallucinationer, illamående, utebliven ångestlindring och muskelavslappning. Blev riktigt besviken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in