2014-07-16, 07:36
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Tack för svar, har extrem tolerans emot Subutex nu efter så många år, känner mig immun emot det.

Har semester fram tills den 28th Juli, så måste vara 100% nykter & återställd då pga mitt yrke.

Tänkte testa 1st 2,5mg Lorazepam 10mg Diazepam och 2mg Ikto imorgon.

Sedan använda nån enstaka 2mg Xanor stav om jag inte uppnår önskvärd effekt.

Låter detta helt OK, om inte, skriv gärna om min plan, uppskattar det enormt.

Men kom ihåg, min Subutex påverkar mig absolut ingenting alls längre, har testat tagit 48mg en dag, märkte ingen skillnad alls ifrån min vanliga dos.

Tack på förhand

Mvh Pcw

Borde iaf. Inte va nån fara. Men opiater/opioider brukar va en dåligt ide att blanda oavsett hur mkt tolerans du tror du har.
Citera
2014-07-16, 07:41
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Har skummat igenom tråden. Temesta verkar som Xanor med muskelavslappnande effekt också. Är jag rätt ute?

mvh

Nej

Vissa skulle säkert kunna likna det som så men nej, är två olika benzodiazepiner som inte kan jämföras enligt mig då. Någon annan kanske har en annan åsikt.
Citera
2014-07-17, 13:10
Medlem
Creepy24s avatar
bästa benzon som finns även i små doser blir man flödddrad iallafall jag
Citera
2014-07-31, 22:24
Bannlyst
Tycker Lorazepam är den bästa allround benson.

Bra ångestdämpande effekt, bra muskelrelaxerande effekt, lång verkanstid, bra sederande effekt, även hypnotisk effekt vilket är sömngivande. Även bra kramplösande effekt.

Men man blir lite för trött av dom tycker jag. Trevligt rus, liknar Zopiklon och Zolpidems ruseffekter.
Citera
2014-08-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Nej

Vissa skulle säkert kunna likna det som så men nej, är två olika benzodiazepiner som inte kan jämföras enligt mig då. Någon annan kanske har en annan åsikt.

Hur står den ångestdämpande effekten jämfört med xanor enligt dig?
Citera
2014-08-01, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Bästa som någonsin existerat
Håller med. Var längesedan jag tog Lorazepam innan igår. Tycker faktiskt det är den bästa bensodiazepinen som används i Sverige. Oerhört allround och även schysst rus (liknar ruset på Z-analoger). Märkligt att den mycket sällan skrivs ut i Sverige. Men läste om att Lorazepam har väldigt hög beroende och missbrukspotential, kanske därför?

Klonazepam är #2 av de som används i Sverige.
Citera
2014-08-06, 09:56
Bannlyst
Oerhört bra flumm/flödderpotential likaså.
Citera
2014-08-06, 12:14
Medlem
Kan det vara 2-3 år sedan jag tog lora sist. Tog nog 2-3 mg tror jag. Håller garanterat med om att den har likheter med Z-analogerna mest imovane. Jag däckade efter intaget och vaknade nån timme senare och var i ett totalt relaxerande tillstånd. Skulle nog också hålla med om att det kan vara #1 men klona är inte långt ifrån.
Citera
2014-08-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Håller med. Var längesedan jag tog Lorazepam innan igår. Tycker faktiskt det är den bästa bensodiazepinen som används i Sverige. Oerhört allround och även schysst rus (liknar ruset på Z-analoger). Märkligt att den mycket sällan skrivs ut i Sverige. Men läste om att Lorazepam har väldigt hög beroende och missbrukspotential, kanske därför?

Klonazepam är #2 av de som används i Sverige.
Problemet är att vi som har tolerans kan ta enorma mängder utan sedering.
Jag har aldrig fått ngt rus. När jag diskuterade detta i psykforat för flera år sen så kom det fram arga individer som tagit typ 50 mg i tablettautomatik. Tycker inte man får kick, funkar bra mot ångest i 2,5mg dos. Bra att ta på dagen och sen ta klonisar om aftonen.
Citera
2014-08-06, 13:06
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Kan det vara 2-3 år sedan jag tog lora sist. Tog nog 2-3 mg tror jag. Håller garanterat med om att den har likheter med Z-analogerna mest imovane. Jag däckade efter intaget och vaknade nån timme senare och var i ett totalt relaxerande tillstånd. Skulle nog också hålla med om att det kan vara #1 men klona är inte långt ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Problemet är att vi som har tolerans kan ta enorma mängder utan sedering.
Jag har aldrig fått ngt rus. När jag diskuterade detta i psykforat för flera år sen så kom det fram arga individer som tagit typ 50 mg i tablettautomatik. Tycker inte man får kick, funkar bra mot ångest i 2,5mg dos. Bra att ta på dagen och sen ta klonisar om aftonen.
Ja någon sedering/ångestlindring/muskelavslappning blev det inte för min del heller. Det var som om jag tagit Stilnoct! Vilket jag inte förväntade mig. Varning kan upplevas som en z-analog. Temazepam nästa att pröva! Någon som gjort det här?
Citera
2014-08-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja någon sedering/ångestlindring/muskelavslappning blev det inte för min del heller. Det var som om jag tagit Stilnoct! Vilket jag inte förväntade mig. Varning kan upplevas som en z-analog. Temazepam nästa att pröva! Någon som gjort det här?
Klart!
Fick en av en snubbe bara sådär. Måste säga att den var rätt fin! Men hur ska du få den? Åka till landet med trasiga tänder och en maffiafinansmarknad och gamla imperiedrömmar?
Citera
2014-08-07, 16:51
Medlem
healthyasfucks avatar
Kommit över några 1mg lorazepam för att hjälpa min sömn. Enligt benzo equivalency chart ska ju 1mg motsvara 10mg diaz, stämmer verkligen detta? Enligt en vän som har dessa tycker han en 2.5mg är likvärdigt 10mg diaz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in