2014-08-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Nu kommer jag och förstör den mysiga stämningen men... ni tror inte att detta är en manipulation för att man ska släppa anmälningarna angående hundarna? B verkar ju blivit panikslagen när hon insåg att detta kunde innebära att hon skulle förlora hundarna och då kommer hon till tråden och börjar helt plötsligt prata om Caspian. Och Nicklas. Säkra fält där hon redan avslöjat en del och där hon inte kan förlora något. Likaså för att slippa anmälningarna till FK och Kronofogden.

Jag kan inte riktigt köpa det här. Hmm.

vad har jag missat? jag läste igår och kollar tillbaka nu, vart nämns det att hon gjort nåt som nån ska anmäla? ber om ursäkt på förhand men hittar inte
Citera
2014-08-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Skulle precis skriva samma sak.

Ganska underhållande, ändå.

Det är så jävla illa. Alla som aldrig umgåtts med Berny kan skatta sig lyckliga. Hon flippar ju ur fullkomligt om en vänskapsrelation inte fungerar längre.
Citera
2014-08-16, 13:09
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
vart nämns det att hon gjort nåt som nån ska anmäla?

Det räcker väl med att bara kolla igenom hennes blogg från den senaste månaden för att förstå att hon knappt är kapabel till att ta hand om sin hund, och nu ska hon skaffa en valp till... det är det folk vill anmäla, vanvård av djur, och det förstår man om man kollar igenom bloggen bara

Woho, sida 666 haha
Citera
2014-08-16, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Det är så jävla illa. Alla som aldrig umgåtts med Berny kan skatta sig lyckliga. Hon flippar ju ur fullkomligt om en vänskapsrelation inte fungerar längre.

Sinfons klipp & klistra sade det mesta om vad vänskap är för Berny. Men många andra med borderline beter sig likadant. Egentligen inget unikt just för henne (om det nu är bordis hon är).

Jag är inte övertygad alls att hon har borderline. Har sett saker som tyder på att hon mer vill att så ska vara fallet.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-16 kl. 13:54.
Citera
2014-08-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
vad har jag missat? jag läste igår och kollar tillbaka nu, vart nämns det att hon gjort nåt som nån ska anmäla? ber om ursäkt på förhand men hittar inte

Detta är vad jag har uppfattat att folks anmälningsbenägenhet grundar sig i: delvis med hundarna, att det inte är lämpligt att ha en collie och en valp i en etta på 35 kvm där det dessutom röks inne, att hon förklarar hur handikappad hon är som t.ex. inte kan gå på sub för hon inte kan infinna sig på ett ställe samma tid varje dag, men att hon skulle ta hand om två hundar fläckfritt. Folk har ifrågasatt hennes lämplighet som hundägare. Sedan att hon säger att hon söker stipendier för sitt skrivande samtidigt som hon får sjukersättning från försäkringskassan.
Citera
2014-08-16, 13:14
Medlem
mittenskittens avatar
När hon ändå är igång med att göra erkänningsvideor kan hon väl göra en där hon ställer till rätta det med Madde och berättar att det faktiskt gick till så som Madde skrivit och tagit bildbevis på, istället för att hon nu förnekar det och börjar babbla om förtal. Det finns ju för fan bilder som Bernan tagit själv när hon och Amelia sitter påverkade i Maddes hus och en hund kissar på golvet i bakgrunden. Att Maddes bilder på hur stökigt och äckligt det såg ut efter att de lämnat huset skulle vara "fejkade" är helt orimligt att ens påstå. Snacka om att säga emot sig själv.

Stå för att du förstört ett hus, knarkade med vanvårdade husdjur närvarande och sket i att betala hyran... (om jag inte minns fel erkände hon det också i sitt privata mail till Sinfon där hon också erkände att hon aldrig hört röster m.m)
Citera
2014-08-16, 14:22
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Stå för att du förstört ett hus, knarkade med vanvårdade husdjur närvarande och sket i att betala hyran... (om jag inte minns fel erkände hon det också i sitt privata mail till Sinfon där hon också erkände att hon aldrig hört röster m.m)

Nä, det var öppet i tråden hon erkände att djuren hade farit illa. Och hyresgrejen avslöjades när vi fick tag på hela domen.
Citera
2014-08-16, 15:08
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Nä, det var öppet i tråden hon erkände att djuren hade farit illa. Och hyresgrejen avslöjades när vi fick tag på hela domen.

Jaha ok! Men dåså, då kan alla som vill ta den av infon
Citera
2014-08-16, 16:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Känner att jag måste flika in här för efter att ha sett ungefär hälften av samtliga uppladdade videobloggar det senaste dygnet så inser jag att du Berny, inte förstår varför folk stör sig på dig. Saker du t.ex. gjort när du var hemlös som att stjäla, häla och knarka, det är inte DE sakerna folk håller emot dig. Jag tror inte någon här KLANDRAR dig för ATT du knarkar eller att du gjort olagligheter som hemlös. Det är inte där problemet ligger. Problemet ligger i när du t.ex. hänger ut f.d. vänner eller rent av ljuger om saker som är uppenbara för andra människor. Det är det som är problemet.
Citera
2014-08-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Nu kommer jag och förstör den mysiga stämningen men... ni tror inte att detta är en manipulation för att man ska släppa anmälningarna angående hundarna? B verkar ju blivit panikslagen när hon insåg att detta kunde innebära att hon skulle förlora hundarna och då kommer hon till tråden och börjar helt plötsligt prata om Caspian. Och Nicklas. Säkra fält där hon redan avslöjat en del och där hon inte kan förlora något. Likaså för att slippa anmälningarna till FK och Kronofogden.

Jag kan inte riktigt köpa det här. Hmm.

Jag tänker exakt likadant. Så lättlurad kan väl ändå ingen vara?
Citera
2014-08-16, 16:49
Medlem
Varför tror ni att hon gjorde det som videos istället för text? Text är lättare att genomskåda än en Berny som sitter och ber om förlåtelse som hon egentligen inte ens bryr sig om. Hon skryter ju konstant om hur duktig hon är på att manipulera och jag tror, utan att tveka, att detta är ett sådant tillfälle.
Citera
2014-08-16, 17:01
Medlem
mushabooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
När hon ändå är igång med att göra erkänningsvideor kan hon väl göra en där hon ställer till rätta det med Madde och berättar att det faktiskt gick till så som Madde skrivit och tagit bildbevis på, istället för att hon nu förnekar det och börjar babbla om förtal. Det finns ju för fan bilder som Bernan tagit själv när hon och Amelia sitter påverkade i Maddes hus och en hund kissar på golvet i bakgrunden. Att Maddes bilder på hur stökigt och äckligt det såg ut efter att de lämnat huset skulle vara "fejkade" är helt orimligt att ens påstå. Snacka om att säga emot sig själv.

Vart kan man se dom bilderna? Inte Maddes bilder, utan Bernys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in