2014-05-13, 13:00
Medlem
Raderade en hel del helt enkelt bara för att jag är så arg på hur hon beter sig (och KV har gjort det klart att vad jag tycker spelar ingen roll). Sitta och romantisera över ett foster och sedan bara skrapa ur det när det gjort sitt. Fy fan. Hur oansvarig kan man bli om man blir gravid i hennes situation?
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2014-05-13 kl. 13:03.
Citera
2014-05-13, 13:05
Medlem
Alltså kommentaren på blogginlägget om att hon är gravid, jag blir så lack. Det är seriöst nån som uppmuntrar henne att behålla! Som säger att hon ska se det som en chans att blir ren, att hon blir "världens bästa mamma." Som om det är värt att sätta ett barns liv på spel för att det ger berny en chans att bli ren?! Men socialen hade nog varit där och tagit barnet innan det ens kommit hem.
Citera
2014-05-13, 15:02
Medlem
Catwoman79s avatar
Hoppas verkligen att hon inte behåller barnet!! Om det nu är sant att hon är gravid...
Citera
2014-05-13, 15:13
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta med att hon är med barn, enbart är ett av hennes sjuka sätt att få uppmärksamhet på. Jag hoppas verkligen det!!!
Jag hoppas även att vi snart kommer att få läsa ett inlägg där hon skriver att hon har gjort abort för det inte skulle vara rätt att föda fram ett litet barn i hennes sjukt rubbade värld. Sedan flödar kommentarerna in om att hon är stark och fan och hans moster.
Citera
2014-05-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standing
Jag hoppas verkligen att detta med att hon är med barn, enbart är ett av hennes sjuka sätt att få uppmärksamhet på. Jag hoppas verkligen det!!!
Jag hoppas även att vi snart kommer att få läsa ett inlägg där hon skriver att hon har gjort abort för det inte skulle vara rätt att föda fram ett litet barn i hennes sjukt rubbade värld. Sedan flödar kommentarerna in om att hon är stark och fan och hans moster.

Eller så får hon "missfall"...

EDIT: Det KAN vara ännu en bluff faktiskt. Hon skrev ju tidigare i bloggen att hon kräktes på morgonen men hon "var absolut inte med barn" och hon "skulle aldrig aldrig skaffa barn osv". Det kan ju varit en tanke som slog rot hos henne då och som sen utvecklats till en fullskalig lögn för att få uppmärksamhet och sympatier.
Det är ju som sagt lätt att sen bara säga att hon tog det "fruktansvärt svåra beslutet" att göra abort eller få "missfall". Hon fick ju missfall i Pulsen Slår. Påstår hon... Hon ljög ju om allt i böckerna i princip så...
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-05-13 kl. 15:26.
Citera
2014-05-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Eller så får hon "missfall"...

Ja, det är klart. Det skulle ge henne ännu mer medlidande av sina änglar-fans.
Citera
2014-05-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standing
Ja, det är klart. Det skulle ge henne ännu mer medlidande av sina änglar-fans.

Ju mer jag tänker på hur Berny är och beter sig, desto mer tvivlar jag faktiskt på att hon verkligen är gravid på riktigt. Hon är kronisk mytoman och en patologisk lögnare.

EDIT: dessutom skriver hon att hon reagerade på viktuppgången som var annorlunda nu jämfört med annars. Har hon gått upp så pass att hon blir misstänksam borde hon vara ganska långt gången, vecka tolv-fjorton typ, runt fjärde månaden. Då är det nästan (eller redan?) för sent för abort. Och hon ser jävligt smal ut på alla bilder hon lagt upp på bloggen på sistone, tex från sista april och fjärde maj... Nej, det stämmer inte, tror hon ljuger om detta.

(Och ja, om nån Bernyan undrar vad jag vet om barn och viktuppgång - jag har egna barn. Även om viktuppgång är väldigt individuellt, så är nåt helt enkelt skumt i Bernys fall.)
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-05-13 kl. 15:41.
Citera
2014-05-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ju mer jag tänker på hur Berny är och beter sig, desto mer tvivlar jag faktiskt på att hon verkligen är gravid på riktigt. Hon är kronisk mytoman och en patologisk lögnare.

EDIT: dessutom skriver hon att hon reagerade på viktuppgången som var annorlunda nu jämfört med annars. Har hon gått upp så pass att hon blir misstänksam borde hon vara ganska långt gången, vecka tolv-fjorton typ, runt fjärde månaden. Då är det nästan (eller redan?) för sent för abort. Och hon ser jävligt smal ut på alla bilder hon lagt upp på bloggen på sistone, tex från sista april och fjärde maj... Nej, det stämmer inte, tror hon ljuger om detta.

(Och ja, om nån Bernyan undrar vad jag vet om barn och viktuppgång - jag har egna barn. Även om viktuppgång är väldigt individuellt, så är nåt helt enkelt skumt i Bernys fall.)

Syns olika på alla som du skriver också. En heroinist som lever på sprit och cigg lär ju inte synas mycket på första halvåret.

I Sverige får man göra abort till vecka 18 fritt och fram till vecka 20 eller 21 med tillstånd. Alltså i femte månaden.

Hon skrev redan runt NYÅR om att hon trodde hon var gravid. Får väl hoppas hon inte är så långt gången.

Grattis mysgubben (som på FB undrar hur hon egentligen tänker). Vem är dum nog att ligga med henne utan skydd? Mysgubben eller Emmas ex?

Vilket drama.
Citera
2014-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Syns olika på alla som du skriver också. En heroinist som lever på sprit och cigg lär ju inte synas mycket på första halvåret.

I Sverige får man göra abort till vecka 18 fritt och fram till vecka 20 eller 21 med tillstånd. Alltså i femte månaden.

Hon skrev redan runt NYÅR om att hon trodde hon var gravid. Får väl hoppas hon inte är så långt gången.

Grattis mysgubben (som på FB undrar hur hon egentligen tänker). Vem är dum nog att ligga med henne utan skydd? Mysgubben eller Emmas ex?

Vilket drama.

OM hon nu är gravid, undrar om hon vet själv vem pappan är och om hon i så fall informerat honom eller om han får veta via bloggen...Tänk om det skulle vara gammelmorfarn....

När det gäller vikt kan det (enligt min barnmorska som sa det när jag väntade mitt första barn) så att om man är väldigt smal så syns det ofta snabbare i och med att man inte har så mkt hull som fostret kan "gömma" sig bakom. Eftersom Berny tidigare varit lite mullig på magen, men nu ser väldigt smal ut så tror jag att en graviditet borde synas åtminstone lite på henne.
Dessutom skrev hon i bloggen den 30 januari:

"Jag har dessutom tappat lite i vikt ser jag nu och mina bröst har ju krympt? Eller är det bara jag som märker det? Det är lustigt. Jag pendlar upp och ner i perioder och även fast jag har hull på magen så är jag ingen människa som stör mig på det. Men när jag brösten krymper trivs jag. Jag gillar när jag har mindre bröst. I perioder kan jag ha Emmas bh:s och har rätt normalstora men det enda jag bryr mig om viktmässigt är att jag trivs med mindre bröst."

Då hade hon alltså gått NER i vikt. Och på tre och en halv månad, har hon sen gått upp så pass mkt att det alltså är utöver det "vanliga pendlandet" så att hon reagerar på det? Och det syns som sagt inte på bilderna att hon skulle vara särdeles svullen. Tror mer och mer på bluff.
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-05-13 kl. 16:16.
Citera
2014-05-13, 16:15
Medlem
Strange-Dayss avatar
Det var väl länge sedan som hon var "stark" på riktigt ("hemlös-stark"), så att abortera "mitt älskade barn, men det är en helig regel" kommer ju göra så att varje bernyan når absolut klimax.

Och vadå helig regel, vad tror hon egentligen? Att hon ska få en klapp på axeln för hur duktigt och vettigt hon tänker angående att skaffa barn?

Men jag tror det är en fet bluff.
Citera
2014-05-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Det var väl länge sedan som hon var "stark" på riktigt, så att abortera "mitt älskade barn, men det är en helig regel" kommer ju göra så att varje bernyan når absolut klimax.

Och vadå helig regel, vad tror hon egentligen? Att hon ska få en klapp på axeln för hur duktigt och vettigt hon tänker angående att skaffa barn?

Men jag tror det är en fet bluff.

Alltid när det varit tyst på hennes blogg under en tid kommer det nån stor bomb. Antingen polisen och ambulansen och psykakuten eller som nu en "graviditet". Nu var det ju extra lämpligt i och med att det tar fokus från hyres-historien dessutom.
Citera
2014-05-13, 16:52
Medlem
Citat:
Alltid när det varit tyst på hennes blogg under en tid kommer det nån stor bomb. Antingen polisen och ambulansen och psykakuten eller som nu en "graviditet". Nu var det ju extra lämpligt i och med att det tar fokus från hyres-historien dessutom.

Men å andra sidan har väl större under skett än att en kvinna i fertil ålder blir gravid. Kul att hon väntade med att outa nyheten tills veckan efter de stängt LVM-utredningen gällande henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in