Citat:
Ursprungligen postat av Eleya
Hej Berny! Hur överlevde du Niklas tragiska bortgång? Jag beundrar din överlevnads instinkt.
När Nicklas tog överdosen så hann han säga två meningar. Först det här var riktigt starkt shit. Och sedan hans sista ord till mig. Dom orden bär jag med mig i mitt hjärta och kommer tatuera in så fort jag har råd.
Han fick en andningsdepression, blev helt blå. Jag insåg att det här var en ovanligt stark överdos och jag vände mig om först. Jag vände mig med ryggen mot honom. Tre sekunder. För att samla ihop mig, finna fokuset, stänga av alla känslor, all hysteri. När jag väl hade gjort det ringde jag 112, låste upp dörren och porten och andades sedan på det viset man ska i hans mun. Jag rullade runt honom, bankade på hjärtat men framförallt andades jag i hans mun, munmun- metoden. Han låg i min famn och jag kysste honom och visste att jag hade förlorat honom. Jag var helt ensam. Men jag hanterade det.
Sedan kom ambulansen. Dom gav honom genast men sa att det såg mycket illa ut. Jag fölljde med till sjukhuset och en timme senare var han dödförklarad.
Jag fick ta farväl till hans kropp.
Sedan hade jag ingen alls i denna värld. Ingen alls.
Men jag var fullständigt fokuserad. Dom läkare och annan personal som såg mig då säger att dom aldrig sett en människa i en sådan kris vara så behärskad och fokuserad.
Det belyser lite hur jag fungerar.
Först efteråt kom sorgen. Jag var självmordsbenägen. Jag var psykotisk, Min EP blev värre. Jag fick i den perioden av mitt liv en behandling och stöd av människor som la ner känslor, tid, energi på att jag skulle kunna börja utvecklas- vilket jag ganska snabbt började göra.
Nicklas var min livs stora kärlek. Vi var bästa vänner. Jag älskade honom villkorslöst och vår kärlek ställdes ständigt på prov gång på gång, dag efter dag. Ett av dessa hårda prov- skulle ett vanligt förhållande ta evigheter för att kunna bära eller mer sannolikt inte bära. Nicklas och jag gick igenom så många prävningar dygnet runt och det gjorde att vår kärlek blev mycket stark och lojal. Men vi hade också nyförälskelsen, han gick ner och friade fem gånger om dagen, jag kanske sex.,
Men jag har något som gör att jag överlevde även Nicklas död. Jag är helt enkelt inte beroende av människor för att överleva. Jag saknar honom än idag så mycket att det blir en fysisk smärta. Jag sover med ett kuddfordal med hans ansikte på. Det kommer alltid vara jag och Nicklas på en nivå.
Jag sörjer honom djupt. Och den sorgen kommer jag bära med mig i mitt liv, Nicklas skall alltid vara närvarande.
Du frågar hur? Jag säger att jag hade inget val. Kris eller möjlighet. Hans död påverkade mig så dupt å så många plan. Jag lärde mig att se det som en möjlighet. En möjlighet till en ny era i mit liv då jag kan välja en helt och håller annan riktning. Tyvärr utan min älskade Nicklas men jag är inte beroende av honom för att överleva.
Ändå är det den största sorgen i mitt liv. Detta att jag förlorade Nicklas. Hans och mitt förhållande var ovanligt och det vi gick igenom tillsammans var ett helvete men ändå skrattade vi ihop varje dag.
Kan berätta mer om detta om någon är intresserad.