2014-09-26, 17:18
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Har Berny skrivit någon krönika de senaste åren?

Fler saker soma aldrig blev av.

http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

"och jag tycker det ska bli helt fantastiskt roligt att jobba som krönikör. Jag funderar också på att starta en kampanj/insamling för hemlösa i Sverige med mera." 25:e aug.

Här har vi en debatt artikel där hon berättar om hemlösheten och om hur soc motarbetade dem och gjorde ingenting för att hjälpa. Lustigt i samma artikel skriver hon ju att dom betalade rum på vandrarhem åt henne, skulle inte kalla det att motarbeta eller att dom gjorde inget för att hjälpa http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab

Tror det här är hennes senaste krönika hon skrev? http://ettlysandenamn.se/gurlesk/palsson.html
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-26 kl. 17:25.
Citera
2014-09-26, 17:43
Medlem
Portias avatar
Har för mig att hon skulle börja skriva krönikor på Finest också.
Citera
2014-09-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Fler saker soma aldrig blev av.

http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

"och jag tycker det ska bli helt fantastiskt roligt att jobba som krönikör. Jag funderar också på att starta en kampanj/insamling för hemlösa i Sverige med mera." 25:e aug.

Här har vi en debatt artikel där hon berättar om hemlösheten och om hur soc motarbetade dem och gjorde ingenting för att hjälpa. Lustigt i samma artikel skriver hon ju att dom betalade rum på vandrarhem åt henne, skulle inte kalla det att motarbeta eller att dom gjorde inget för att hjälpa http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab

Tror det här är hennes senaste krönika hon skrev? http://ettlysandenamn.se/gurlesk/palsson.html

Aha då har jag inte missat något. Har också för mig hon svamlat om att skriva krönikor i nutid men det blev väl bara keso av alltihop. Mycket snack och lite verkstad i vanlig ordning.
Citera
2014-09-26, 21:20
Medlem
Denosynliges avatar
Från gurlesk krönikan:

"Jag har isolerat traumat från mitt egna medvetande – och endast den andra som iakttar (den andra delen av mig själv och som faktiskt ser exakt vad som sker) – men jag, flickan på bilden, jag bara gör – medvetandegör – och den andra som iakttar hon känner till men kan inte uttrycka, eller låter i alla fall bli att uttrycka. Flickan som gör är isolerad från det andra medvetandet och denna dissociation är fullständig ............. jag är flera medvetanden som brottas om ett och samma språk, men jag anar och ser och känner ett samband"

Och det här är förmodligen hennes störta problem. Och det är nog det som gör att hon gör och säger saker som hon sen inte håller eller står för eller ens vill prata om, för att hon senare är i en annan form av medvetande som gör att hon själv inte ser när det väl händer att saker och ting går för fort eller går utförs, men verkar (så även när hon skrev krönikan) ha förmågan att i efterhand se vad hon hållit på med. Emellanåt kan hon vara riktigt klarsynt. För det är alltid så att det i efterhand kommer fram att saker inte varit så underbart som hon tidigare velat påskina. Jag förstår hur olägligt det vore att te.x trasha dåvarande partner medans man är tillsammans men en grej hon kan prova istället för att varenda gång ta i så hon håller på att spricka med alla fina visor är ju att inte säga så mycket alls och bara luta sig tillbaka se hur det går istället. Då hade hon ju iaf sluppit förknippas med Borderline när varje förhållande börjar som en solskens historia och slutar som en tragedi. Men det är det hon aldrig klarar av, Berny klarar inte av att ta ett förhållade långsamt, det börjar alltid med himlastormande kärleks förklaringar och trygghet, planeringar inför framtiden, alltid snack om drömboende, nya djur, ikeashopping, lyxpizza via online pizza som hennes morsa pröjsar (yeah B I got your number), för att ALLTID sluta i katastrof. (Nämn gärna ett förhållande hon haft som slutade bra) Det jag dock inte förstår är hur hon kan vara så arrogant som när hon totalt slår ifrån sig omvärldens oro när den är fullständigt befogad vilket vilken ärthjärna som helst borde begripa, men inte Berny. Hon kan inte ens ta åt sig av konstruktiv kritik överhuvudtaget, hade hon kunnat det så hade hon inte varit där hon är idag. Det är lätt att säga att man ska göra som dom kloka säger, varför inte bara vara lite ödmjuk för en gångs skull och erkänna att man stundtals inte förstår sitt eget bästa och inte handlar därefter heller, sätta sig och ta en funderare att nästa gång kanske man bara borde lyssna på vad dom kloka säger istället för att trotsa vidare som den gurleska femtonåring som hon frusit fast i tiden som.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-26 kl. 21:45.
Citera
2014-09-26, 21:37
Medlem
TornedalskSysters avatar
Har följt tråden sedan starten, dock under ett annat internetalias. Har ni tänkt på att idag, nästan på minuten, så är det SEX ÅR sedan tråden startades. Hur mycket har förändrats sen dess, egentligen .. ?! Kanske vi alla innerst inne visste att bönan inte skulle komma mycket längre på den här tiden.

Hur ska ni "fira" denna dag, kanske sitta med skämskudden framför dokumentären som finns på youtube och skratta åt "mannen som klipper i huvudet med en sax..."
Citera
2014-09-26, 21:50
Medlem
har fått insideinfo: Berny kommer strax bli utkickad från Finest, hon följer inte deras avtal.
Citera
2014-09-26, 22:05
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
har fått insideinfo: Berny kommer strax bli utkickad från Finest, hon följer inte deras avtal.

Men nutte då, hon och Alex som kom så bra överens? Blir inte förvånad om hon skrikit och ställt till med en scen, det verkar ju iaf vara lösningen hon tar till när saker och ting inte går som hon vill. Så vars ska hon blogga sen då? Hon har ju betat av de mest populära bloggplattformerna. Hon har aldrig varit särskilt bra på att följa avtal så jag undrar hur länge hon har kvar nästa blogg och om ens någon vill ha in henne i sitt nätverk. Bränner broar i vanlig ordning alltså. Hon kan ju alltid börja om att blogga på nattstad igen, där har hon väl bäst chans att tjäna pengar på bloggandet vilket hon verkar vilja göra.

Till och med Katrin Z får vara kvar på finest, och hon är verkligen en notorius provocateur, men till skillnad från Berny så har hon iaf klass. Inte för att jag har någon övertro på hur seriösa dom är på finest men helt ärligt förstod jag aldrig vad Berny gör på en sida som heter finest från första början när "finest" knappast är något man förknippar henne med.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-26 kl. 22:18.
Citera
2014-09-26, 22:18
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

vad är det hon gjort fel?
Citera
2014-09-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
vad är det hon gjort fel?

skrivit avtal att hon ska blogga ett visst antal inlägg per dag eller vecka, jag fick inte detaljer med det var det hon inte följt iaf. hon får en peng för det uppfattade jag det som + besökarantal
Senast redigerad av Intoxicated 2014-09-26 kl. 22:38.
Citera
2014-09-26, 22:37
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
skrivit avtal att hon sks blogga ett visst antal inlägg per dag eller vecka, jag fick inte detaljer med det var det hon inte följt iaf. hon får en peng för det uppfattade jag det som + besökarantal

Hon bloggar ju inte särskilt regelbundet. Vissa dagar kommer flera inlägg medan ibland tar det flera dagar innan hon ens skriver ett inlägg.
Citera
2014-09-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hon bloggar ju inte särskilt regelbundet. Vissa dagar kommer flera inlägg medan ibland tar det flera dagar innan hon ens skriver ett inlägg.

Sporadiskt bloggande och för att hon åtagits sig att skriva en krönika varje vecka och ännu inte levererat en enda?
Kanske fått förskott?
Jag tror inte att hon kan skriva krönikor, texten citerad här ovanför, som hon själv kallade krönika, är ju något helt annat.
Mitt intryck är att hon bara kan skriva dagbokstexter som handlar om henne själv?
Citera
2014-09-27, 00:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
skrivit avtal att hon ska blogga ett visst antal inlägg per dag eller vecka, jag fick inte detaljer med det var det hon inte följt iaf. hon får en peng för det uppfattade jag det som + besökarantal

Jag skulle gissa att Alex gjorde misstaget att han trodde att tråden var någon slags indikation för allmänintresset kring Bernys person... tyvärr så kan hon väl mer betraktas som någon slags kultfigur. Vi som ser på tågolyckan har svårt att sluta titta, men rent allmänt så har alla redan kört förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in