2014-08-15, 00:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

http://www.efterlysning.nu/ad/2828/jag-efterlyser-min-bror-den-da-16-arige-kjell-ake-/
Citera
2014-08-15, 08:19
Medlem
Silvertrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
http://www.efterlysning.nu/ad/2828/jag-efterlyser-min-bror-den-da-16-arige-kjell-ake-/

Jag hoppas verkligen att Anna kan få något svar som hjälper henne att gå vidare.
Citera
2014-08-16, 22:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åke var glad och skattade.

Citat:
Ursprungligen postat av Silvertrout
Jag hoppas verkligen att Anna kan få något svar som hjälper henne att gå vidare.

Det hoppas nog många av oss att hon skall få.

Hon har naturligtvis varit tvungen att gå vidare med sitt liv efter broderns försvinnande. Det är ju ändå 49 år sedan han försvann.

I dag har minnet efter Kjell-Åke helt naturligt förbleknat, fast hon kan förstås aldrig glömma honom. Ålderskillnaden mellan dem var liten och de kom att hänga ihop som ler och långhalm under deras uppväxt.

Förutom den sista gången då hon träffade sin bror, en eller två dagar innan den 29 juli 1965, så är det ett annat minne som hon kommer mycket väl ihåg. Inget märkvärdigt, en ren vardagshändelse, men p g a försvinnandet har etsat sig fast. Alltså en helt vanlig händelse som hon nog inte skulle ha kommit ihåg numera ifall han inte hade försvunnit.

De stod vid en korvkiosk i Brämaregården och åt korv. Vid detta tillfälle var han glad och skrattade. Den här alldagliga händelsen inträffade någon gång en senvåren-sommaren 1965.

Någonstans där ute finns sanningen om vad som hände hennes bror!
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-08-16 kl. 23:15.
Citera
2014-09-01, 16:01
Medlem
Raven666s avatar
Dahlsjötråden är nog den enskilt mest fascinerande jag läst här på Flashback! Helt fantastiska svängningar! Och helt otroligt med alla dessa engagerade människor!

Jag har läst igenom "allt" (ja, en del har jag faktiskt bara skummat) den sista tiden och vill tacka de som bidragit med mycket av innehållet. Skaraborg2 som har dragit det här som en arbetshäst av den bästa sorten. Ett extra stort plus för att du kämpat vidare när de värsta kritikerna har utsatt dig för dolkstötar i ryggen. En stor eloge till dig! Och till FritzDaCat, Crapstack, med flera. Skulle jag räkna upp alla vars inlägg jag uppskattat skulle det här bli långt.

Jag vet att man lätt rycks med när man får information som man tycker är fantastisk och känns pålitlig. Speciellt när man greppar efter nålen i höstacken... Min enda invändning är att skribenterna skulle ha varit mer försiktiga med ordet vet i sådana lägen. Egentligen vet vi ju inte mycket mer nu än när Skaraborg2 startade tråden, men om det kommer fram något som så småningom kan tala om vad som verkligen hände kan det vara en följd av alla teorier och spekulationer som har låtit sig sväva ut i cyberrymden. Därför hoppas jag att tråden får fortsätta leva.
Citera
2014-09-01, 16:07
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Jag har fått många PM ang. den här tråden och på dessa vill jag svara följande:

Det kommer tyvärr inte att komma någon mera information - åtminstone inte från min sida. När folk själva läser i tråden så kan nog de flesta förstå delvis vad anledningen till detta är utan att vi behöver gå närmare in på det.

Det kommer dessutom aldrig att skrivas en bok om detta massförsvinnande. Skulle en bok om olösta och underliga försvinnanden att skrivas framöver så kommer inte "Dahlsjö-fallet" att komma med.

Som jag har skrivit förut flera gånger i tråden så var det faktiskt redaktionen på NKK:s "fel" att uppgifter började att tas fram. Hade inte en viss person ljugit där så hade detta aldrig blivit gjort.

Som jag också har skrivit förut ett antal gånger så skulle jag aldrig ha startat den här tråden om jag från början hade haft all den kunskap som jag idag har!

Kan förstå att folk ha velat ha mera information och uppgifter för jag skulle själv ha känt på samma sätt. Nu är det som det är och vi kan inte göra något åt hur bl.a. tråden utveklades under närmare två års tid.

Men en sak vet jag och det är att du har fel i det här inlägget. Det skrivs på en (ny) bok som ska vara klar lagom tills dess att försvinnandet fyller 50 år. Den som skriver har jag samarbetat med i olika sammanhang tidigare och fick veta att hen skriver om det här alldeles nyligen då jag i ett telefonsamtal berättade att jag offrade min nattsömn för att sitta här och läsa...
Citera
2014-09-01, 19:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bok/böcker om Dahlsjö-fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Men en sak vet jag och det är att du har fel i det här inlägget. Det skrivs på en (ny) bok som ska vara klar lagom tills dess att försvinnandet fyller 50 år. Den som skriver har jag samarbetat med i olika sammanhang tidigare och fick veta att hen skriver om det här alldeles nyligen då jag i ett telefonsamtal berättade att jag offrade min nattsömn för att sitta här och läsa...

Stort tack för dina intressanta inlägg samt för din uppskattning.

Jag vill tillägga att det finns mera som direkt eller indirekt handlar om Sveriges enda olösta massförvinnande. Detta har aldrig tagits upp här i tråden.

Mja nu skrev jag att i a f inte av mig. Mycket har dock hänt sedan detta skrevs.

Det är intressant det du skriver att en person håller på och skriver en bok om detta fall. Det märkliga är jag också har kontakt med en person som också har börjat med att skriva en bok om detta.

Vi får hoppas att det kommer att komma en bok eller böcker om detta märkliga fall?
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-09-01 kl. 19:44.
Citera
2014-09-01, 19:59
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Stort tack för dina intressanta inlägg samt för din uppskattning.

Jag vill tillägga att det finns mera som direkt eller indirekt handlar om Sveriges enda olösta massförvinnande. Detta har aldrig tagits upp här i tråden.

Mja nu skrev jag att i a f inte av mig. Mycket har dock hänt sedan detta skrevs.

Det är intressant det du skriver att en person håller på och skriver en bok om detta fall. Det märkliga är jag också har kontakt med en person som också har börjat med att skriva en bok om detta.

Vi får hoppas att det kommer att komma en bok eller böcker om detta märkliga fall?

Ja, det får inte falla i glömska. Vilket det nog var på väg att göra.
Citera
2014-09-01, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Höll på att falla i glömska 2009.

[quote=Raven666|50171509]Ja, det får inte falla i glömska. Vilket det nog var på väg att göra.[/QUOTE]

Visst var det på väg att falla i glömska då tråden startades 2009. Massförsvinnandet var då nästan 44 år gammalt. Var verkligen inte många 2009 som då ens hade hört talats om Dahlsjö-fallet.

Numera är det ingen risk att det kommer att falla i glömska. Bl. a. har både Expressen/Söndag 2012 och Aftonbladet/Söndag 2014 tagit upp detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-09-01 kl. 20:13.
Citera
2014-09-02, 00:37
Medlem
Det låter spännande och intressant att någon skriver på en bok om fallet! Det är det verkligen värt! Man får hoppas att hen som skriver har lyckats få fram mer information än som finns här i denna långa tråd. Att det finns folk därute som vet mer är troligt. Kanske är det samma person som Skaraborg och Raven refererar till som skriver?
Citera
2014-09-02, 02:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Det låter spännande och intressant att någon skriver på en bok om fallet! Det är det verkligen värt!
Absolut!
Men redan nu, innan de tyngre detaljerna som vi alla går och väntar på, har avslöjats?
Citera
2014-09-02, 21:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bok om massförsvinnandet innan den 29 juli 2015?

Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Det låter spännande och intressant att någon skriver på en bok om fallet! Det är det verkligen värt! Man får hoppas att hen som skriver har lyckats få fram mer information än som finns här i denna långa tråd. Att det finns folk därute som vet mer är troligt. Kanske är det samma person som Skaraborg och Raven refererar till som skriver?

Vi får verkligen hoppas att det blir någon bok skriven lagom till 50-årsdagen om knappt ett år.

Visst finns det det. Någonstans därute finns sanningen om vad som hände och varför.

Ev. kan det vara samma person som vi båda refererar till?
Citera
2014-09-04, 12:00
Medlem
Finnskogensfasas avatar
För att återgå till PV:n så studerade jag alldeles nyligen en facebook sida som heter övergivna platser.Där finns två övergivna PV, varav en är funnen i skogen. Den som ligger i skogen verkar stått där ganska länge då det växer mossa på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in