Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Som jag skrev så är detta en ÅSIKT. Dessutom är den ryckt ur sitt sammanhang. Han avsåg i första hand hur man ska hantera fall där hunden markerar utan att man gör några fynd. Så är inte fallet här, det finns blod från mordoffret. Att du har låst dig vid en stollig teori om några inhyrda mördare som planterat blod från en levande VB har ingenting med det att göra.
Du försöker blanda ihop två olika saker blodet i bagageutrymmet har ingenting med hundens påståtta markering att göra. Enligt hunden Uno kommer blodet från när VB levde och är inget likblod, därför Uno markerade inte blodspåret som den skulle gjort om det var likblod.
Jag anser att blodspåret som fanns i bagageutrymmet skulle ha testats av polisen om det kom från VB när hon levde eller var likblod. En sådan test hade sannolikt bekräftat Unos bedömning att blodet kom från VB när hon levde, men polisens test hade inte kunnat ifrågasättas, som kan göras med att Uno inte markerade blodspåret.
Jag ställer frågan varför gjordes inte en sådan test av polisen ?
Om blodet kom från när VB levde har det blivit planterat dit, finns inget annat alternativ.
Med en hunds markering det borde du väl förstå att det kan inte användas som bevis, som är orsaken att KJ blev dömd till 14 års fängelse i TR och 10 år i HR.
Det är ingen som vet vad Uno markerade det kunde ha varit för en död råtta som legat i skuffen tidigare, den utger också kadaverine lukt som Uno är tränat att markera.
En hunds markering är aldrig något säkert, den kan markera fel, det känner alla till som har haft med hundar att göra.