2014-08-13, 01:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, om jag har förstått det riktigt, så sjukanmälde sig MB från karateträningen, samtidigt som han skötte sitt jobb medan VB var försvunnen.

Det håller inte, det var något annat som höll honom borta från träningen, och det var inte sök efter VB. Vad sysslade han med?
Ett mycket gott skäl till att hålla sig borta från karateklubben kan ju vara det enkla faktum att han den 8 maj tvingades erkänna för sin fru att han varit otrogen med en elev från just karateklubben..

Fast det är kanske otänkbart för dig att MB och AN skulle kunna ha normala reaktioner inför något sådant.
Citera
2014-08-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Gick det verkligen inte att göra mer avancerade analyser av håren på tejpen, eller djurhåren? Var det inte värt att skicka proverna till expertis i USA..? Ursäkta upprepning av uttjatat ämne.

"På tejperna iakttogs ett flertal hårstrån. De flesta var långa och mörka och har inte undersökts närmare. Fjorton kortare och/eller avvikande hårstrån och hårfragment undersöktes. Dessa var inte lämpade för DNA-analys enligt laboratoriets standardmetodik eller för morfologisk jämförelse". (FUP s 272).

Man kanske kollade i mikroskop och såg att det inte va hundhår, då kanske man tappade intresset.

Hårstrået S019, likt djurhår som anträffades på offrets ben gick ej att jämföra mot hår
S037, som fanns på balkongdörrens tröskel
Citera
2014-08-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett mycket gott skäl till att hålla sig borta från karateklubben kan ju vara det enkla faktum att han den 8 maj tvingades erkänna för sin fru att han varit otrogen med en elev från just karateklubben..

Fast det är kanske otänkbart för dig att MB och AN skulle kunna ha normala reaktioner inför något sådant.

AN visste om VBs och MBs affär sedan länge tillbaka, långt innan Vb mördades.

Varför tror du AN dödshotade VB?
Citera
2014-08-13, 02:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AN visste om VBs och MBs affär sedan länge tillbaka, långt innan Vb mördades.

Varför tror du AN dödshotade VB?
Nej, det gjorde hon inte. Hon visste att VB hade haft kontakt med MB och att VB var intresserad. MB hade dock sagt att han och VB inte hade haft sex.
Att han varit otrogen berättade han den 8 maj.

varpå A konfronterade B med uppgifterna varpå han
svarade att han avslutat det. Hon fick aldrig veta att B varit otrogen.

Sid 988
Citera
2014-08-13, 02:28
Medlem
Citat:
Nej, det gjorde hon inte. Hon visste att VB hade haft kontakt med MB och att VB var intresserad. MB hade dock sagt att han och VB inte hade haft sex.
Att han varit otrogen berättade han den 8 maj.

varpå A konfronterade B med uppgifterna varpå han
svarade att han avslutat det. Hon fick aldrig veta att B varit otrogen.

Sid 988

AN kände till att det förekommit en affär mellan MB och VB och sen ljög MB om omfattningen och han sa till AN att relationen med VB var över trots att den inte var det.

Inte konstigt att ANs reaktion blev minst sagt stark. .

Det framgår om du lyssnar på förhören. Sen vänder ju både AN och MB kappan efter vinden genomgående i förhören!
Senast redigerad av zemixon 2014-08-13 kl. 02:31.
Citera
2014-08-13, 02:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
AN kände till att det förekommit en affär mellan MB och VB och sen ljög MB om omfattningen och han sa till AN att relationen med VB var över trots att den inte var det.
Jag tror de är mer insatta än dig i vad MB sade till AN.

Citat:
Inte konstigt att ANs reaktion blev minst sagt stark. .

Det framgår om du lyssnar på förhören. Sen vänder ju både AN och MB kappan efter vinden genomgående i förhören!
Om du lyssnar på vad utredningen kommit fram till så är de avförda.

Alternativ till KJ blir alltså AF.
Citera
2014-08-13, 02:46
Medlem
Citat:

Ett tips är att:
Lyssna mycket noggrant en gång till på förhören med AN och MB!
Citera
2014-08-13, 02:49
Medlem
Citat:

Hur är det möjligt att som potentiell GM bli avförd innan man är utredd?
Citera
2014-08-13, 02:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ett tips är att:
Lyssna mycket noggrant en gång till på förhören med AN och MB!

A uppger att idag efter att förhörsledaren ringde ( förhörsledarens anteckningar: jag
ringde ungefär 40 minuter före detta förhör startade) och avtalade förhörstiden så har M
berättat att han har haft sex med V.

9 maj.

Givetvis minns hon vilken information hon fått samma dag som förhöret.
Citera
2014-08-13, 02:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur är det möjligt att som potentiell GM bli avförd innan man är utredd?
De är utredda. Utredningen visar att de har alibi, utredningen visar också att alla spår pekar mot KJ.
Citera
2014-08-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Stopp och belägg!
Det är din åsikt att det är frågan om "ett välplanerat styckmord".
Här finns ingenting konkret som tyder på att så varit fallet.
Jag får nog lov att säga att jag tycker du är aningens fixerad vid just beställningsmord.
Hur kan det komma sig?
I inget av fallen har några beställningsmord ägt rum. Inga skåpbilar heller använts såvitt vi vet.
Vilket blir nästa fall där det yras om lejda mördare med skåpbil, tro?
När det gäller ett mord det första man skall fråga sig är vad kan motivet vara ? Det är utgångsläget för att hitta mördaren. Det finns alltid motiv om det inte är någon vettvilling som varit i farten, men de vanligen åker fast omedelbart.
När det gäller mord på kvinnor är statistiken mycket hög på att det är sambon eller en person som kvinnan haft förhållande med,som är gärningmannen, men det är inte alltid på det viset, finns undantag också.
Det kan vara att kvinnan satt sig i skulder som hon inte vill eller kan betala, men har försäkringar och annan egendom som lösgöres vid dödsfall och då kan ett mord ske på kvinnan där den närstående mannen har ingenting med det att göra.
Det kan också vara att kvinnan känner till sådant som kan ställa till stora obehagligheter för en man om de blir avslöjade och de kan kvinnan använda som utpressning mot en manlig person.
En sådan siutation kan göra att den personen börjar planera för ett mord som en lösning på problemet.
Vad gäller VB anser jag helt klart att det funnits ett motiv därför hon blev mördad, men det motivet blir en spekulation. Det fanns inga ekonomiska motiv, sådant kan man utesluta och att det var någon svartsjuka kan uteslutas också när man ser till kommunikationerna som hon haft med personer.
Min spekulation är att hon påstått att hon är gravid till en person som inte velat ta på sig något faderskap, den personen har trodd på det och kvinnor brukar inte ljuga om sådant, men det visade sig att VB var inte gravid vid obduktionen.
Det är helt rätt att i det här fallet anser jag att det är lejda gärningsmän som utfört dådet, men jag kanske är ensam att ha den uppfattningen.
Jag anser att KJ har ingenting med fallet att göra och borde få resning och upprättelse för det som drabbat honom. Jag anser att han har stora möjligheter för resning i fallet.
Citera
2014-08-13, 04:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det kan vara att kvinnan satt sig i skulder som hon inte vill eller kan betala, men har försäkringar och annan egendom som lösgöres vid dödsfall och då kan ett mord ske på kvinnan där den närstående mannen har ingenting med det att göra.
När allt sånt lösgöres och där finns en närstående person, som en make, så brukar det väl tillfalla
just denne också.
Så hur ska en mördare utifrån komma i besittning av detta frågar jag mig då?
Mördar han inte förgäves?
Citat:
Jag anser att KJ har ingenting med fallet att göra och borde få resning och upprättelse för det som drabbat honom. Jag anser att han har stora möjligheter för resning i fallet
Ja, väldigt stora möjligheter tycks han ha.
Bara ligg i du och andra så blir det nog resning innan tomten kommer och hälsar på den 24/12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in